Gå til innhold

Sende noe i post

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Når jeg prøver å sende post som et vanlig brev i nettet. Må jeg skrive verdi. Selv jeg leste på nettsiden deres. at vanlig brev uten verdi kan sendes uten tolldeklorasjon. Hva må jeg gjøre. Det står at jeg må skrive verdi

Anonymkode: 2196e...468

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ? 

Anonymkode: 04296...6a2

• Liker 1
Skrevet

Sende passport meinte e

Skrevet

Til utlandet 

Skrevet

Gå å send det på en butikk? 

Anonymkode: 04296...6a2

Skrevet

Skjønner ikke en dritt. Skriv norsk evt. engelsk. 

Anonymkode: 44f96...58e

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Skjønner ikke en dritt. Skriv norsk evt. engelsk. 

Hei. Når jeg prøver å sende post som et vanlig brev på nettet. Må jeg skrive verdi. Selv om jeg leste på nettsiden til posten. at vanlig brev uten verdi kan sendes uten tolldeklorasjon eller informasjonom innholdet. Hva må jeg gjøre?. Passet er jo uten verdi, men det står at jeg må skrive verdien, men jeg vet ikke verdien til passet da!!!

Skrevet

Jeg er bare 32år gammel, men akkurat dette med post, klarer jeg ikke å finne ut av på nettet. Jeg bare klarer ikke forstå det.

Skal sende et brev til USA, og helt ærlig kommer jeg til å trappe opp på posten, og betale de ekstra 10erne for å få hjelp til å sende avgårde riktig 😅

Jeg aner ikke hvordan man fyller ut det der toll greiene TS. Har ikke peiling, det er alt for mye om og men og hvis på nettet 🤪

Anonymkode: ac3e6...819

Skrevet

Det er ikke tillatt og sende pass (verdipapir) i vanlig post. Du kan jo prøve - går sikkert, men jeg ville ikke ha gjort det med verdipapir (som et pass er). 

Send rekommandert (møt opp på posten - koster skjorta ) eller med DHL eller UPS (koster skjorta). Da er forsendingen forsikret.

Ellers tips: Les deg opp på punktum. Vanskelig og skjønne noe av det du skriver.

Skrevet

Jeg fikk passet i postkassa..

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke tillatt og sende pass (verdipapir) i vanlig post. Du kan jo prøve - går sikkert, men jeg ville ikke ha gjort det med verdipapir (som et pass er). 

Send rekommandert (møt opp på posten - koster skjorta ) eller med DHL eller UPS (koster skjorta). Da er forsendingen forsikret.

Ellers tips: Les deg opp på punktum. Vanskelig og skjønne noe av det du skriver.

Anonymkode: a6967...fcb

Skrevet

Det er forskjell når staten sender. Hør på postkontoret selv. 

Ellers tips #2: Det koster mer enn noen tiere.. Sendte rekkomandert brev (fem-seks A4 sider) fra Oslo til Telemark i går - kostet 227kr. 

Sendte en bilnøkkel fra Egypt til Bergen for noen år siden med DHL, det kostet et par tusen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...