anonym1312 Skrevet 21. september 2023 #1 Del Skrevet 21. september 2023 Hei. Katten min har fått påvist nyresvikt, hva er prognosene og sjansen for at katten overlever? Katten endret adferd for noen dager siden. Dro til veterinær idag og de tok urinprøver som viste nyresvikt.. Kan katten leve med det og spise mat som er bra for nyrene og ha et godt liv? :(( hun er kun 4 år gammel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #2 Del Skrevet 21. september 2023 Nyresvikt er svært vanlig for katter som ikke er renrasede, dessverre. Jeg har dessverre ikke hørt om noen katter som har overlevd nyresvikt. kan jeg spørre hvordan fôr du har gitt henne? Jeg har hørt at fôr har mye å si, at produktene man kjøper i matbutikken, typ whiskas, har et altfor høyt saltinnhold som kan påvirke kattens nyrer. Anonymkode: f855a...376 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #3 Del Skrevet 21. september 2023 Nyresvikt på ung katt bør få en ultralyd av nyrene - det kan være medfødte defekter som nå gir lavere funksjon. Anonymkode: fc2dc...d58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 23. september 2023 #4 Del Skrevet 23. september 2023 Katten kan få medisin og nyrefor. Vet ikke hvor bra det funker i lengden, min gamle pus har hatt påvist nyresvikt i fem måneder, hun virker ikke syk nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym1312 Skrevet 2. oktober 2023 Forfatter #5 Del Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 21.9.2023 den 15.27): Nyresvikt er svært vanlig for katter som ikke er renrasede, dessverre. Jeg har dessverre ikke hørt om noen katter som har overlevd nyresvikt. kan jeg spørre hvordan fôr du har gitt henne? Jeg har hørt at fôr har mye å si, at produktene man kjøper i matbutikken, typ whiskas, har et altfor høyt saltinnhold som kan påvirke kattens nyrer. Anonymkode: f855a...376 En liten oppdatering, fikk denne mailen fra veterinæren. Vi var egentlig forberedt på at det verste skulle skje.. men det finnes mirakler ❤️ Hei! Da var prøvesvarene til Mini klare. Det var gode nyheter. Det er stor bedring i nyreverdier og fosfor har faktisk normalisert seg! Det er nesten ikke til å tro hvor godt hun har svart på behandling. Jeg anbefaler at dere fortsetter med tiltakene som dere gjør. Gi nyrediett og sørg for at hun får i seg rikelig med vann (flere vannskåler, våtmat etc) Tenker at neste blodprøvekontroll kan være om 3 mnd hvis hun fortsetter å være stabil og frisk. Hils til Mini! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå