AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #1 Del Skrevet 21. september 2023 Jeg skal ha med boller på jobb i morgen, men vil helst at de skal være nystekte. Jeg har ikke tid til å sette bolledeig fra "bunnen av" i kveld, ei heller i morgen tidlig. Vil det fungere å bruke ferdig melblanding, bake de ut i dag og så la de heve på kjøkkenbenken over natta slik at jeg bare kan hive de rett i ovnen i morgen tidlig? Anonymkode: 704cc...16a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #2 Del Skrevet 21. september 2023 Ja. Bruk kald væske og halver gjæret. Men bedre resultat hvis du ikke ruller de ut før i morgen. Anonymkode: aa01c...a10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #3 Del Skrevet 21. september 2023 Ferskgjær fungerer vest på langtidsheving synes jeg. Med tørrgjær vil den ikke alltid heve for meg. Anonymkode: aa01c...a10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #4 Del Skrevet 21. september 2023 Har aldri langtids etterhevet. Men når jeg langtidshever, så har jeg best erfaring med å sette deigen til forheving i kjøleskapet, når de skal heve over 12 timer.. Men da må de jo etterheves i morgen tidlig🤔 Håper på andre tips 🙂 Anonymkode: b8404...8ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #5 Del Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Har aldri langtids etterhevet. Men når jeg langtidshever, så har jeg best erfaring med å sette deigen til forheving i kjøleskapet, når de skal heve over 12 timer.. Men da må de jo etterheves i morgen tidlig🤔 Håper på andre tips 🙂 Anonymkode: b8404...8ea Ja, det er det som er problemstillingen - skulle helst ha kunnet bare putte de rett i ovnen når jeg står opp 😅 Ts Anonymkode: 704cc...16a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #6 Del Skrevet 21. september 2023 Boller trenger ikke etterheve spesielt lenge. Så jeg hadde hevet deigen i bolla over natten i kjøleskapet. Så hadde jeg rullet ut bollene i morgen tidlig og latt det heve bittelitt mens ovnen ble varm. Deretter satt de rett inn. Selv etterhever jeg aldri boller etter ut-baking, de hever masse de første minuttene i ovnen. Men da er deigen lunka. Hadde ikke latt de stå på benken iallfall. Anonymkode: 762af...819 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #7 Del Skrevet 21. september 2023 Du kan heve de nesten klare, så inn på kjøl. Ut når du står opp...la ovnen varme seg opp, så steke. Men blir ikke godt nok i mine øyne pga liten tid. Men du må jo ikke ha med boller på jobb, unødig næring. Anonymkode: 3f6e8...3f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #8 Del Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg skal ha med boller på jobb i morgen, men vil helst at de skal være nystekte. Jeg har ikke tid til å sette bolledeig fra "bunnen av" i kveld, ei heller i morgen tidlig. Vil det fungere å bruke ferdig melblanding, bake de ut i dag og så la de heve på kjøkkenbenken over natta slik at jeg bare kan hive de rett i ovnen i morgen tidlig? Anonymkode: 704cc...16a Man skal aldri bake gjærdeig når man har dårlig tid. Bak bollene når du har tid, avkjøl og frys ned. Ta opp om morgenen. Anonymkode: fe517...9b0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå