AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #1 Skrevet 21. september 2023 Jeg er Løvemamma. Etter mange år med omsorg for multihandikappet begynner min helse å skrante. Både fysisk og psykisk. Har selv traumer som burde vært tatt hånd om . Fysisk sett rimelig på felgen . ( utmattelse,smerter i kropp,håravfall ,overvekt div,div...) Jeg unngår hjelp for meg selv , da jeg er redd det kan få innvirkning på fastlegens " bilde" av meg som mor. Han er en flink lege. Men veldig involvert ifht mitt barn. Er det innafor å søke en fastlege kun for meg ? Vår fastlege nå deltar på ansvarsgruppemøter med skole osv...jeg føler det kleint at han skal " kjenne meg inn og ut " 🙈 Anonymkode: 7fa50...80a 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #2 Skrevet 21. september 2023 Det er ingen som pålegger deg å ha samme fastlege som barna. Gå inn på helsenorge og bytt fastlege for deg selv. Anonymkode: 763fe...176 8 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #3 Skrevet 21. september 2023 Du velger selv den legen du føler deg komfortabel med. Anonymkode: c48d2...c38 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #5 Skrevet 21. september 2023 Ja, du kan ha di egen fastlege, men hva er en løvemamma? Anonymkode: 2118f...7ca
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #6 Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg er Løvemamma. Etter mange år med omsorg for multihandikappet begynner min helse å skrante. Både fysisk og psykisk. Har selv traumer som burde vært tatt hånd om . Fysisk sett rimelig på felgen . ( utmattelse,smerter i kropp,håravfall ,overvekt div,div...) Jeg unngår hjelp for meg selv , da jeg er redd det kan få innvirkning på fastlegens " bilde" av meg som mor. Han er en flink lege. Men veldig involvert ifht mitt barn. Er det innafor å søke en fastlege kun for meg ? Vår fastlege nå deltar på ansvarsgruppemøter med skole osv...jeg føler det kleint at han skal " kjenne meg inn og ut " 🙈 Anonymkode: 7fa50...80a En oppegående lege vil ikke holde dette imot deg. Foreldre kan også bli syke og utslitt. Det har ikke noe med evnen til å ivareta barna sine. Syns det høres helt naturlig ut at helsen din skranter, når du kun har prioritert ditt barns helse. Jeg vil tro at legen din også syns dette er helt naturlig. Vi er da ikke roboter. Uansett, kan du selvfølgelig bytte fastlege. God bedring ❤️ Anonymkode: d5edd...0ed 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #7 Skrevet 21. september 2023 Absolutt helt normalt at du vil ha en annen fastlege. Bytt i dag!😊 Hadde gjort akkurat det samme. Jeg vil ikke ha samme fastlege som mannen min engang. Denne fastlegen deres har en spesiell rolle for ditt barn, helt riktig at du skal gå til noen andre med din helse. Anonymkode: 19abf...107 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #8 Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): En oppegående lege vil ikke holde dette imot deg. Foreldre kan også bli syke og utslitt. Det har ikke noe med evnen til å ivareta barna sine. Syns det høres helt naturlig ut at helsen din skranter, når du kun har prioritert ditt barns helse. Jeg vil tro at legen din også syns dette er helt naturlig. Vi er da ikke roboter. Uansett, kan du selvfølgelig bytte fastlege. God bedring ❤️ Anonymkode: d5edd...0ed Takk ❤ Det er nødvendig å prioritere egenhelse nå. Pga et mindre søsken og fremtiden. Barnefar har kun ,etter eget ønske ,samvær med det friske barnet. Han har også stoor bidragsgjeld. Men det betyr mindre og mindre som årene går. Anonymkode: 7fa50...80a 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #9 Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Absolutt helt normalt at du vil ha en annen fastlege. Bytt i dag!😊 Hadde gjort akkurat det samme. Jeg vil ikke ha samme fastlege som mannen min engang. Denne fastlegen deres har en spesiell rolle for ditt barn, helt riktig at du skal gå til noen andre med din helse. Anonymkode: 19abf...107 Akkurat det jeg føler. ! Takk for at du satt de rette ordene på det ❤ Da er jeg ennå ikke helt på jordet 🤪 Anonymkode: 7fa50...80a 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #10 Skrevet 21. september 2023 Jeg har to barn med spesielle behov, og har samme fastlege som de. Jeg har også en del rundt min egen helse. Og synes det er greit og godt at fastlegen er godt kjent med oss alle, slik at hun vet at når det røyner på hos det ene barnet, så holder hun et ekstra øye med meg etc. Hun er også ryddig og fin i ansvarsgruppemøter, og setter andre etater på plass hvis de begynner å hakke på min helse. "Jeg er legen, dette er MITT fag, jeg LOVER at jeg sier fra hvis jeg er bekymret, så slutt med å lage dere teorier som dere ikke har noe som helst faglig grunn til å lage" Så for oss er det en kjempefordel at vi har samme lege, og at hun kjenner hele historien vår. (Har hatt henne siden vi flyttet hit i 2009, fra eldste var 2 år, og yngste fortsatt i magen) Anonymkode: 48d3d...55e 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #11 Skrevet 21. september 2023 Helt innafor å gjøre det 🌸 Anonymkode: 3e9ae...c5d 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #12 Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg har to barn med spesielle behov, og har samme fastlege som de. Jeg har også en del rundt min egen helse. Og synes det er greit og godt at fastlegen er godt kjent med oss alle, slik at hun vet at når det røyner på hos det ene barnet, så holder hun et ekstra øye med meg etc. Hun er også ryddig og fin i ansvarsgruppemøter, og setter andre etater på plass hvis de begynner å hakke på min helse. "Jeg er legen, dette er MITT fag, jeg LOVER at jeg sier fra hvis jeg er bekymret, så slutt med å lage dere teorier som dere ikke har noe som helst faglig grunn til å lage" Så for oss er det en kjempefordel at vi har samme lege, og at hun kjenner hele historien vår. (Har hatt henne siden vi flyttet hit i 2009, fra eldste var 2 år, og yngste fortsatt i magen) Anonymkode: 48d3d...55e Ja. Det tveeggede sverdet .😅 Absolutt fordeler med en lege som kjenner hele bildet. Jeg tror dere har vært heldige der ❤ I vår kommune er det vanskelig med mye og mangt...eksempelvis innvilget støttekontakt våren 22,,,fortsatt ingen tiltredd....og jeg har virkelig vært på ballen. Gjennomtrekk av ansatte i avlasting og fysio/ koordinator - stadig sykemelding 🙄 Anonymkode: 7fa50...80a
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #13 Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja. Det tveeggede sverdet .😅 Absolutt fordeler med en lege som kjenner hele bildet. Jeg tror dere har vært heldige der ❤ I vår kommune er det vanskelig med mye og mangt...eksempelvis innvilget støttekontakt våren 22,,,fortsatt ingen tiltredd....og jeg har virkelig vært på ballen. Gjennomtrekk av ansatte i avlasting og fysio/ koordinator - stadig sykemelding 🙄 Anonymkode: 7fa50...80a Vi har vært vanvittig heldige med fastlegen. Og det er veldig mye gjennomtrekk, klager, styr og i det hele tatt her også. Og når det roer seg på den ene ungen, så oppstår det noe på den andre. Hadde vært verre hvis fastlegen hadde vært ansatt i kommunen, da tror jeg ikke at jeg hadde følt meg like trygg. Men nå er hun "utenom" alle andre etater liksom. Og ikke minst er hun ikke redd for å slå i bordet. Anonymkode: 48d3d...55e 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #14 Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi har vært vanvittig heldige med fastlegen. Og det er veldig mye gjennomtrekk, klager, styr og i det hele tatt her også. Og når det roer seg på den ene ungen, så oppstår det noe på den andre. Hadde vært verre hvis fastlegen hadde vært ansatt i kommunen, da tror jeg ikke at jeg hadde følt meg like trygg. Men nå er hun "utenom" alle andre etater liksom. Og ikke minst er hun ikke redd for å slå i bordet. Anonymkode: 48d3d...55e Ikke sant . Vi har kommunelege som fastlege. Han virker som hel ved. Vi måtte bytte,da den forrige var ubrukelig 😬 Jeg har brukt overlegen på Habiliteringen i alle år for det " viktigste" . Anonymkode: 7fa50...80a
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #15 Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Ja. Det tveeggede sverdet .😅 Absolutt fordeler med en lege som kjenner hele bildet. Jeg tror dere har vært heldige der ❤ I vår kommune er det vanskelig med mye og mangt...eksempelvis innvilget støttekontakt våren 22,,,fortsatt ingen tiltredd....og jeg har virkelig vært på ballen. Gjennomtrekk av ansatte i avlasting og fysio/ koordinator - stadig sykemelding 🙄 Anonymkode: 7fa50...80a Fastleger kan snakke sammen om du gir tillatelse til det. Og alle fastleger kan sette seg inn i hva det vil si å ha et multihandikappet barn. Å ha samme fastlege hadde jeg nesten følte var som å ha samme psykolog som barnet sitt. Det føles liksom rett å holde egen helse separat fra barnets. Tenker at det er lettere å stille opp på skolemøte med fastlegen når ikke du dagen før har hatt gynekologisk undersøkelse pluss snakket om samlivsproblemer eller traumer hos henne. Anonymkode: 19abf...107
Gjest Lija Skrevet 21. september 2023 #16 Skrevet 21. september 2023 Bare å bytte😊 Jeg synes derimot det er gull at fastlegen kjenner situasjonen til barnet mitt (alvorlig kronisk sykt). Hun viser kun omsorg pga dette og var kjapp med å forslå at jeg trengte en pause (sykemelding) når jeg kom inn med et helt lass av rare symptomer (alt fra å se syner til konstant kvalme), til tross for at alle prøver var fine. Lykke til, følg magefølelsen😊
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #17 Skrevet 21. september 2023 Hadde absolutt valgt en fastlege som kun er din, separat fra barnet sin. Det er veldig lett å framstå som sterk og urokkelig når man er foreldre til sykt barn. Hvis legen får vite at du er på felgen kan han jo tro du har svekket omsorgsevne typ tanker? Jeg skjønner deg 100% men jeg tror leger forstår at foreldre blir sliten av å ha syke barn, samtidig som ivareta egen helse. Jeg har ikke samme fastlegen som mine barn, og det synes jeg er godt. Jeg har friske barn, men likevel Anonymkode: ea2b7...a7b 1
Perelandra Skrevet 26. september 2023 #18 Skrevet 26. september 2023 Tråden er ryddet for avsporinger, gjengivelse av innhold fra ekstern kilde og latterliggjøring. Perelandra, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå