AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #1 Skrevet 21. september 2023 Har lest at det er ganske vanlig og at sånn 2 av 10 får det av å føde, men at mange ikke vet om det. Dvs. at muskelen rives løs fra symfysen. Hvordan fant du ut at du hadde fått det? Hvilke symptomer? Hvilken alvorlighetsgrad, full avriving eller bare delvis? Synes det er så ekkelt at man kan gå rundt med en slik skade og ikke vite om det engang. Rart at man ikke screenes for det når det er så utbredt. Anonymkode: 254df...85c
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #2 Skrevet 21. september 2023 Oi, dette har jeg ikke hørt om engang. Regner med alt er fint her, da alt fungerer som det skal og jeg ikke har noe ubehag eller lignende. Men veldig greit å kjenne til denne typen skader uansett! Anonymkode: 3a906...4f4
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #3 Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Oi, dette har jeg ikke hørt om engang. Regner med alt er fint her, da alt fungerer som det skal og jeg ikke har noe ubehag eller lignende. Men veldig greit å kjenne til denne typen skader uansett! Anonymkode: 3a906...4f4 Ja, ganske rart i og med at det er såpass vanlig og det kan bidra til ulike plager og problemer. Anonymkode: 254df...85c
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #4 Skrevet 21. september 2023 Hvordan får man diagnosert dette? Tror jeg kanskje har det (1,5 år siden fødsel) Anonymkode: 3b095...14e
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #5 Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hvordan får man diagnosert dette? Tror jeg kanskje har det (1,5 år siden fødsel) Anonymkode: 3b095...14e Et sted å begynne er nok et besøk hos fysioterapeut med videreutdanning på kvinnehelse og bekkenbunn. Eller gynekolog? Vet ikke om det kan avdekkes med manuell undersøkelse 🤔 Av det jeg har lest så kan det avdekkes med ultralyd i alle fall. Anonymkode: 254df...85c
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #6 Skrevet 28. november 2024 Dytter denne Anonymkode: 3e52f...152
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå