AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #1 Skrevet 21. september 2023 Tørr nesten ikke spørre her, for man blir jo ofte sett på som ekstremt dum, men jeg prøver. Jeg fikk innvilget 20% svangerskapspenger fra NAV. Da fikk jeg inntrykk av at min arbeidsgiver på de 20% stopper utbetalingen også får jeg tilsvarende lønn fra NAV etter hvert. Men i brevet jeg fikk står det at jeg får 77 kroner dagen utbetalt av NAV. Dette er jo helt hinsides lite. Får jeg utbetalt fra arbeidsgiver i tillegg eller skal liksom helgejobben min tilsvare 77 kroner dagen (noe den aldeles ikke gjør)? Anonymkode: a668a...e4a
Brunello Skrevet 21. september 2023 #2 Skrevet 21. september 2023 Kommer helt an på arbeidsgiver. Mange bedrifter betaler full lønn til arbeidstaker og får refundert fra NAV. Gjelder alle typer ytelser. Mens andre krever at arbeidstaker søker og får fra nav. Merk også det jeg skriver om full lønn. Bør være noe man sjekker i forbindelse med vurdering av lønnstilbud. I fødselspermisjon får man 80/100% av inntil 6 G fra NAV, mens mange arbeidsgivere like vel utbetaler av full lønn for arbeidstakere som tjener mer enn 6G.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #3 Skrevet 21. september 2023 Hvis du har 20% svangerskapspenger skal jo arbeidsgiver betale ut de siste 80%. Eller mener du at du har 20% stilling? Husk at NAV betaler ut per dag, delt på månedslønnen din. Utregnet månedslønn er da 77 x 21.67. Jeg tror svangerskapspenger har samme beregningsgrunnlag som sykepenger, det vil si et snitt av det du har jobbet de siste 3 månedene. Sjekk med NAV hvilken månedsinntekt arbeidsgiver har oppgitt. Så kan det også være at arbeidsgiver utbetaler fastlønn, og at det du får fra NAV er for det du har jobbet ekstra (feks ekstravakter utenom den faste stillingen). Lurt å ringe NAV, det er jo greit å sjekke at ting stemmer. Anonymkode: 06925...24b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå