AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #1 Skrevet 21. september 2023 Jeg har akkurat fått vite at jeg skal starte å studere i januar (1 års studie). Har et barn som da er rett i underkant av 2 år. Skolen ligger i en annen by, så jeg må "flytte" noen uker i begynnelsen. Det vil være et sted mellom 6 og 10 uker, før jeg kommer tilbake og har praksis hjemme. Med tanke på barnet, bør far og barn bli med? Far har anledning til å ta permisjon, så vi ser absolutt på det som en mulighet. Men hvordan i alle dager finner man et sted å bo for så kort tid? Som IKKE koster skjorta? Hvis jeg reiser alene, dekket jobben hotell. Men jeg kan ikke ta med en 2-åring å bo på hotell i ukesvis. Og hva kan far og barn gjøre "alene" over så mange uker PP et sted hvor vi ikke har familie eller venner? Anonymkode: 0eccb...62a
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #2 Skrevet 21. september 2023 Hvorfor kan ikke far og barn gjøre det samme som du og barn? Anonymkode: 69756...4d1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #3 Skrevet 21. september 2023 Siden det er såpass kort tid tross alt, og gitt at ungen er vant til å være mye alene også med far, så ville jeg bodd på hotell alene, men heller reist mye frem og tilbake (minst hver helg, du og/eller de, hvertfall hvis reiseveien er overkommelig.) Anonymkode: a475d...efc
Daria Skrevet 21. september 2023 #4 Skrevet 21. september 2023 Med mindre barnet er veldig mammadalt, ville jeg tenkt at det var bedre å være hjemme hvor alt er kjent og trygt og "bare" mamma mangler, enn ukesvis med full unntakstilstand i ukjente omgivelser. Reis heller hjem så ofte du kan underveis. 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #5 Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Siden det er såpass kort tid tross alt, og gitt at ungen er vant til å være mye alene også med far, så ville jeg bodd på hotell alene, men heller reist mye frem og tilbake (minst hver helg, du og/eller de, hvertfall hvis reiseveien er overkommelig.) Anonymkode: a475d...efc Det er 8 timers kjøring eller fly, så blir fort svært kostbart. Har også prøvd å undersøke, og jeg kommer meg ikke hjem før fredager etter ungen er lagt og må evt reise tilbake søndager utpå dagen 😔 Så får bare lørdagene sammen før jeg må dra igjen. Ts Anonymkode: 0eccb...62a
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #6 Skrevet 21. september 2023 Airbnb kan kanskje ha noe korttidsleie? Anonymkode: 42dec...b89 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #7 Skrevet 21. september 2023 Hva med å veksle litt på? Reise alene noen uker og så kan far og barnet komme og bo på hotellet noen dager innimellom? F.x torsdag-mandag noen helger? Dekker jobben din noen hjemreiser? Hvis du kan få dekket et par hjemreiser og dere kan dekke noen selv og da legge opp til at de er der noen ekstra dager, blir det kanskje ikke så ille? Er det i en by? I såfall vil jo far og barn lett få dagene til å gå, og det vil ikke være noe problem å bo på et hotellrom noen dager, heller. Anonymkode: 14f68...9fa 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #8 Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva med å veksle litt på? Reise alene noen uker og så kan far og barnet komme og bo på hotellet noen dager innimellom? F.x torsdag-mandag noen helger? Dekker jobben din noen hjemreiser? Hvis du kan få dekket et par hjemreiser og dere kan dekke noen selv og da legge opp til at de er der noen ekstra dager, blir det kanskje ikke så ille? Er det i en by? I såfall vil jo far og barn lett få dagene til å gå, og det vil ikke være noe problem å bo på et hotellrom noen dager, heller. Anonymkode: 14f68...9fa Jeg har ikke snakket med arbeidsgiver om det, men regner med vi sikkert kan inngå et kompromiss der 😊 Det er i en storby, så du har et godt poeng i det. Og det var et fint forslag med å veksle litt på! Ts Anonymkode: 0eccb...62a
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #9 Skrevet 21. september 2023 Hadde tatt med barn og far siden det er en mulighet her. Det er lenge for en 2-åring å være så lenge borte fra en forelder. Anonymkode: eaf60...78c
Tipaa Skrevet 22. september 2023 #10 Skrevet 22. september 2023 Hvis han kan ta permisjon så reiser dere sammen. Bo billig på Airbnb. Man kan også høre med aktuelle utleiere på air bnb om man kan inngå en rimeligere avtale mot lengre utleie. Så kan dere jo leie ut deres hjem i mellomtiden også?
Tipaa Skrevet 22. september 2023 #11 Skrevet 22. september 2023 Og hvorfor kan ikke jobben dekke tilsvarende sum som hotell koster og heller bruke det på air bnb?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå