Gå til innhold

Han har to ansikt, jeg klarer ikke å godta sannheten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han var den som kom etter meg, han var den som pushet på og ville bli kjent med meg. Jeg vet at forhold er vanskelig for meg, jeg trakk meg litt unna i begynnelsen. Ba han flere ganger om han kunne respektere meg og om vi kunne ta det roligere. Det skjedde ikke. Når han fikk meg, så begynte han å oppføre seg annerledes. Kan plutselig klikke på meg av småting, og om jeg blir lei meg så får han det til å virke som at jeg har skylden. Når jeg har det vanskelig, og begynner å gråte så blir han irritert og sier jeg ødelegger stemningen. Vi har ikke vært sammen i et år engang, og det føles som at han bare brukte meg. Når han vil ha sex, så er jeg hele verden for han. Da har han fokus på meg, viser kjærlighet og er som han var i begynnelsen. Når det er over, så er det annerledes. 
I blant har han tatt veldig hardt tak i meg, dyttet eller revet meg i håret når jeg gråt, og kalt meg egoistisk fordi jeg ikke lot han sove. I natt rev han meg i håret, og når jeg gjorde det samme tilbake så gjor han det bare igjen. Han syntes det var morsomt, men det gjorde vondt for meg. Han skulle ha det siste ordet. Når jeg lugget håret hans tilbake igjen, så gjor han det veldig hardt igjen og slo meg på hodet. Forstår at han klikket fordi han skulle tidlig opp på morgenen, men skjønner ikke hvorfor det skal være greit at han gjør sånne ting mot meg og jeg ikke kan svare ved samme mynt. Han er jo 3 ganger større enn meg. Jeg tok sakene mine og gikk ut på midten av natten og han sto klar ved døra for å stenge den. Han bor langt unna byen, så jeg måtte sykle i en time tilbake. Jeg fikk nok, jeg forstod at denne personen ikke er den jeg trodde han var. Jeg bare lagde en versjon av han i hodet mitt fordi jeg likte han veldig godt, og jeg har hatt null selvrespekt. Det er så sårt. Han er også veldig "smooth" når det gjelder å snakke med folk. Alle ender opp med å være glad i han. Det gjorde jeg også. Men nå ser jeg hvordan han er bak lukkede dører. Etter noen måneder merker jeg at han er snill mot alle bortsett fra meg. 

Vet ikke hva jeg vil med dette. Jeg vil bare forstå hvorfor alt dette gjør så vondt når jeg vet han er dårlig for meg? Jeg vil bare glemme alle disse månedene vi hadde sammen. All den tiden jeg brukte for å tenke på han og oss. Alt føles så bortkasta. 

Anonymkode: dd29e...37f

• Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må komme det langt unna han, han mishandler deg. Ta og snakk med noen du stoler på og som kan hjelpe deg ❤️men avslutt forholdet nå, men som sagt få hjelp av venner og familie for hjelp 

Anonymkode: 0c9a0...4b8

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Bra jobba som forlot ham, TS ❤️ 

Anonymkode: f4618...2a0

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Vær stolt over at du 'bare' brukte ett år på dette. Jeg har til nå brukt fem til nå. Har du lest om 'trauma bonding' eller 'codependency'? Du kan jo søke litt på youtube og se om du kjenner deg igjen. Jeg håper du ikke går tilbake til ham ❤️

Anonymkode: 81c85...b8b

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vær stolt over at du 'bare' brukte ett år på dette. Jeg har til nå brukt fem til nå. Har du lest om 'trauma bonding' eller 'codependency'? Du kan jo søke litt på youtube og se om du kjenner deg igjen. Jeg håper du ikke går tilbake til ham ❤️

Søkte opp litt, og vil bare også nevne at jeg har BPD. Det gir ganske mye mening at jeg kan ha blitt utsatt for dette uten å forstå.

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Søkte opp litt, og vil bare også nevne at jeg har BPD. Det gir ganske mye mening at jeg kan ha blitt utsatt for dette uten å forstå.

Kan det hjelpe deg om du vet litt hvorfor du ikke klarer å gå fra ham, selv om du ser at han ikke er bra for deg, da? Jeg håper det, for meg har det hjulpet litt. I tillegg: det vonde gir seg med tid om man slår opp. Om man blir, fortsetter det jo bare å være vondt. Jeg vet hvor vanskelig det er å gå, men ikke kast bort livet ditt på en som ikke gjør deg godt. Jeg heier på deg!

Skrevet

Det er vondt med brudd. Følelsene forsvinner ikke med én gang du har innsett at han er slem mot deg. Men bruk den tiden det tar. Ikke gå tilbake, ikke sjekk sosiale medier hva han gjør på. Etter en tid borte fra han, så går følelsene over.

Du kommer til å bli forvirret av at han og andre forteller deg hvor snill han er. Han fremstår som snill, men en som er slem av og til er ikke en snill person.

Anonymkode: 1298a...31c

Skrevet

Må også legge til at han ikke har 2 ANSIKTER. Det "snille" ansiktet er kun en maske

Anonymkode: 1298a...31c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan det hjelpe deg om du vet litt hvorfor du ikke klarer å gå fra ham, selv om du ser at han ikke er bra for deg, da? Jeg håper det, for meg har det hjulpet litt. I tillegg: det vonde gir seg med tid om man slår opp. Om man blir, fortsetter det jo bare å være vondt. Jeg vet hvor vanskelig det er å gå, men ikke kast bort livet ditt på en som ikke gjør deg godt. Jeg heier på deg!

Jeg tror det hadde hjulpet mye. Har du noen tips til videoer jeg kan se, eller artikler jeg kan lese? Setter stor pris på dine svar. Klem ❤️

Skrevet

.

Skrevet

Det gjør nok vondt fordi den personen som får deg til å føle deg spesiell er samme personen som får deg til å føle deg helt verdiløs. Kom deg bort raskest mulig eg mitt råd. Slike forhold blir ikke bedre, strikken tøyes lengre og lengre av sånne.

Anonymkode: a31ff...56b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...