AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #1 Del Skrevet 21. september 2023 På by'n ser jeg mange kvinner dra dette kortet på mannlige purker. Har du gjort det? Funket det? Anonymkode: c2669...129 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #2 Del Skrevet 21. september 2023 Jeg er «purk», dog kvinnelig, og folk prøver seg på alt mulig rart. Jeg tror ikke de forstår at vi forholder oss til loven, og egentlig driter litt i hvem du er eller hva du sier. Nei - det funker ikke å late som du er snill pike eller en kjekkas som skal sjarmere. Faktisk får man bare lyst til å sanksjonere enda mer da ☺️☺️ Anonymkode: 643c1...798 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #3 Del Skrevet 21. september 2023 Hva slags lovbrudd skulle det her fungere på? Anonymkode: 2d274...f41 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #4 Del Skrevet 21. september 2023 *politiet. Det er ikke gårdsdyr vi snakker om. Anonymkode: e382c...30b 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #5 Del Skrevet 21. september 2023 Jeg har, men ikke med vilje. Ble stoppet en sen kveld over fjellet uten baklys. Var skikkelig sliten etter å ha kjørt langt, og lider av autoritetsangst, så jeg gikk rett i grining og beklaget i mengder. Fikk snu og kjøre tilbake til bensinstasjonen for å bytte pærene, uten bot. Er maaange år siden nå, men jeg tenker enda på hvor takknemlig jeg er for både at han stoppet meg mtp sikkerhet, og hvor rolig og fin han opptrådte mot meg. Anonymkode: 08a89...567 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #6 Del Skrevet 21. september 2023 Nei men jeg har sluppet unna ved å ta fullt ansvar og innrømme at jeg dreit på draget og bare ikke si mer, forventa bot, men fikk bare en advarsel og god tur videre. Har mer tro på å ta ansvar. Anonymkode: 2a40e...f79 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #7 Del Skrevet 21. september 2023 Prøvde, mrn det funka ikke. Dro sliten-alenemor-hjem-fra-jobb-og-glemte-lysene-kortet, da. De beit ikke på😁 Anonymkode: df031...4d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #8 Del Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er «purk», dog kvinnelig, og folk prøver seg på alt mulig rart. Jeg tror ikke de forstår at vi forholder oss til loven, og egentlig driter litt i hvem du er eller hva du sier. Nei - det funker ikke å late som du er snill pike eller en kjekkas som skal sjarmere. Faktisk får man bare lyst til å sanksjonere enda mer da ☺️☺️ Anonymkode: 643c1...798 Det funker, fordi hva som håndheves av lover og hvor strengt det håndheves og hvilke konsekvenser som gis faktisk baseres på mer en bare loven. Du har skjønn, ytre vurdering og andre oppdrag og mye mer som kan påvirke. Har selv en venninne som har grått seg ut av situasjoner hvor hun egentlig burde mistet lappen, eller hvertfall fått bot. Anonymkode: 68c19...8d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #9 Del Skrevet 21. september 2023 Aldri brukt noe kort. Men har fått fordeler av at jeg er kvinne ja. Kjørte litt for fort, fikk beskjed om å tenke meg om til neste gang glemt sertifikat hjemme fikk beskjed om å prøve å huske det. Glemt setebelte den tiden de ikke pep, fikk beskjed om å ta det på osv. Aldri fått annet enn parkeringbot. Kan så klart ikke være 100% sikker på at det var pga at jeg var kvinne. Alt skjedde når jeg var ung og pen. Nå er jeg eldre, men ikke stoppet av politiet, så vet ikke hva som hadde skjedd nå. Anonymkode: bf9b3...287 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet 21. september 2023 #10 Del Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): *politiet. Det er ikke gårdsdyr vi snakker om. Anonymkode: e382c...30b Det er neimen ikke langt unna😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #11 Del Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det funker, fordi hva som håndheves av lover og hvor strengt det håndheves og hvilke konsekvenser som gis faktisk baseres på mer en bare loven. Du har skjønn, ytre vurdering og andre oppdrag og mye mer som kan påvirke. Har selv en venninne som har grått seg ut av situasjoner hvor hun egentlig burde mistet lappen, eller hvertfall fått bot. Anonymkode: 68c19...8d5 Det har du helt rett i, men det er veldig få av mine kollegaer som lar folk slippe unna saker av mer alvorlig karakter fordi de har snakket seg ut av situasjonen. Det mest effektive er å ta ansvar for egne handlinger, forglemmelser og forseelser, også får det bli opp til myndighetsutøveren på stedet hvordan det vurderes. Jeg har som politi for eksempel høy terskel for å anmelde offentlig urinering, men dette avhenger jo så klart av tid og sted. Hvis vedkommende som urinerer gir blanke og tisser på en bygning, i en minibank eller midt på gata blir det så klart anmeldt, men om personen prøver å gjemme seg bort og faktisk har valgt et sted med omhu og som er lite sjenerende lar jeg det gå. Orker ikke skrive mer enn nødvendig heller 🥲 Anonymkode: 643c1...798 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #12 Del Skrevet 21. september 2023 Normale folk havner ikke i "knipe med purken". Anonymkode: e5211...d76 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #13 Del Skrevet 21. september 2023 Nei. Men dro meg ut av bot for manglende billett på t-banen ved å store på gravtjukk dialekt og spørre hvor sjåføreren man kan kjøpe billett av er "på denne bussen". Anonymkode: 66d52...278 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 21. september 2023 #14 Del Skrevet 21. september 2023 Ryddet for brukerangrep. _popcorn_, adm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tone83 Skrevet 21. september 2023 #15 Del Skrevet 21. september 2023 Vanlig å gi en advarsel uten å gi bok, det er ikke fordi man er så pen eller fordi man oppførte seg sånn og sånn…. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå