AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #1 Del Skrevet 21. september 2023 Sliter med sosial angst og panikkangst, og har gjort det i 6 år nå. Har mistenkt at jeg har adhd da da jeg hyperfokuserer, indre uro, konsentrasjonsvansker og sliter med å få med meg alt i samtaler 😝 legen min mener det er angsten, og siden jeg ikke var urolig som barn og gjorde det greit på skolen så var det ikke adhd. (Gjorde det ikke greit på vgs). Alle testene jeg tar på nett slår ut på adhd 😒 Så jeg lurer på om angsten jeg har fått i voksen alder kan skyldes ubehandlet adhd. Nå bruker jeg medisiner mot angst, har små barn og ny jobb så føler hodet er helt tåkete og sliter med å huske alt det nye jeg lærer på jobb. Kan virkelig angst gjøre at man får dårlig hukommelse og husker dårlig? Anonymkode: a996d...c9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #2 Del Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Sliter med sosial angst og panikkangst, og har gjort det i 6 år nå. Har mistenkt at jeg har adhd da da jeg hyperfokuserer, indre uro, konsentrasjonsvansker og sliter med å få med meg alt i samtaler 😝 legen min mener det er angsten, og siden jeg ikke var urolig som barn og gjorde det greit på skolen så var det ikke adhd. (Gjorde det ikke greit på vgs). Alle testene jeg tar på nett slår ut på adhd 😒 Så jeg lurer på om angsten jeg har fått i voksen alder kan skyldes ubehandlet adhd. Nå bruker jeg medisiner mot angst, har små barn og ny jobb så føler hodet er helt tåkete og sliter med å huske alt det nye jeg lærer på jobb. Kan virkelig angst gjøre at man får dårlig hukommelse og husker dårlig? Anonymkode: a996d...c9f Ja det kan det. Det samme med medisiner. Anonymkode: 555df...75a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #3 Del Skrevet 21. september 2023 Når man har hatt angst i mange år så går det så klart utover hukommelsen. Hjernen er i forsvarsmodus og har nok med det. Hukommelsen og lære nye ting er mindre viktig enn å overleve. Anonymkode: 24df5...c7a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #4 Del Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Når man har hatt angst i mange år så går det så klart utover hukommelsen. Hjernen er i forsvarsmodus og har nok med det. Hukommelsen og lære nye ting er mindre viktig enn å overleve. Anonymkode: 24df5...c7a Jepp, absolutt! Av samme grunn er trusler og straff dårlige lærere i livets skole. De spiller på frykt og skam, hvilket setter hukommelse og læringsevne ut av spill. Jeg vil føye til at ubehandlet adhd over tid kan føre til at man får angst eller depresjon i tillegg, pga konsekvensene som symptomene/utfordringene gir. Eksempel: Å ende opp utenfor vennegjengen igjen og igjen fordi man stadig kommer for sent til eller glemmer avtaler, avbryter ofte i samtaler etc, kan føre til frykt for å enten miste de få vennene man har, eller unngå å bli kjent med nye folk av frykt for at de avviser deg etter en stund, slik som så mange ganger før. Så hvis man har adhd og angst, bør man behandle begge deler, og helst adhd først. Anonymkode: c3bdc...856 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå