Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fødte frisk og nydelig gutt for et par uker siden.. han sover godt om natten og dagen men jeg får ikke sove mer enn 3 timer natten. Jeg prøver å sovne og vet jeg må sove men istedenfor begynner jeg å tenke på alt jeg må gjøre og hva vi trenger, planlegge framtiden og økonomien stresser meg mye. Blir helt tullete i hodet og svimmel på dagen. Klarer ikke å få til å sove på dagen heller, må gjøre masse ting hele tiden. Alt må være "perfekt". Aldri vært så ekstremt før ... hva er dette?

Anonymkode: 242ca...2c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hormoner! 

Helt vanlig, og utrolig utmattende. Det går over om et års tid ca. 😅

Anonymkode: 760c0...b7d

• Nyttig 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hormoner! 

Helt vanlig, og utrolig utmattende. Det går over om et års tid ca. 😅

Man kan ikke bli syk av å sove så lite?🙈

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Man kan ikke bli syk av å sove så lite?🙈

Jo, men der tar tid. Har ei på 2,5 og en ny født på en måned, kan ikke skryte av så mye søvn de siste årene.

Kroppen overlever, en blir bare veldig sliten. Det verste tankekjøret gir seg etter noen måneder, i takt med at du blir tryggere på deg selv i den nye situasjonen 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jo, men der tar tid. Har ei på 2,5 og en ny født på en måned, kan ikke skryte av så mye søvn de siste årene.

Kroppen overlever, en blir bare veldig sliten. Det verste tankekjøret gir seg etter noen måneder, i takt med at du blir tryggere på deg selv i den nye situasjonen 

Og det som er rart er at jeg har begynt å bestille masse babyklær og ting til huset vi trenger på natten.. kun på natten sitter jeg som gal og surfer gjennom det vi trenger og leter etter brukt/ gode tilbud. . 🤣 føler meg helt gal... trodde sånnt bare skjedde i svangerskapet. Men her kommer det visst i ettertid .. så nå må jeg begrense handlingen litt på nettet og....

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Fødte frisk og nydelig gutt for et par uker siden.. han sover godt om natten og dagen men jeg får ikke sove mer enn 3 timer natten. Jeg prøver å sovne og vet jeg må sove men istedenfor begynner jeg å tenke på alt jeg må gjøre og hva vi trenger, planlegge framtiden og økonomien stresser meg mye. Blir helt tullete i hodet og svimmel på dagen. Klarer ikke å få til å sove på dagen heller, må gjøre masse ting hele tiden. Alt må være "perfekt". Aldri vært så ekstremt før ... hva er dette?

Du hadde vel kontroll på økonomien før du fikk barn? 

Anonymkode: d9aa0...9af

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Du hadde vel kontroll på økonomien før du fikk barn? 

Anonymkode: d9aa0...9af

Jo men vi lever i harde tider nå 

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde det på samme måte. Hos meg var det resultat av utbrenthet og stress på jobb, og jeg gikk i dørken etter noen måneder. Jeg slet med å være tilstede og var opptatt av å planlegge/Google/ordne alle mulige rare bagateller. Heldigvis var helsesykepleier oppmerksom og jeg fikk hjelp. 

Anonymkode: 808d6...aa8

Skrevet

Man kan bli syk av det, jo. Det kan for eksempel bidra til å utløse depresjon. Men 3t sammenhengende er jo et bra minimum. 

Ammehjelpen la nylig ut noen artikler om dette, kanskje du finner noen tips der? Er ofte ting ved egen søvnhygiene som man kan justere på :)https://ammehjelpen.no/sove/

Anonymkode: 678b4...601

Skrevet

Det går over, og det tok ikke et år her😊. For min del hjalp det å høre på lydbok. 

Anonymkode: 28e5a...7f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...