AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #1 Del Skrevet 21. september 2023 Er det noen reiseforsikringsselskap som godkjenner reiser som er bestilt før man har byttet til de? Var mellom to selskap da jeg bestilte reise flere måneder fram i tid. Så fikk jeg ikke noe tilbake da jeg måtte avbestille pga sykdom. Så lurte derfor på om dette er vanlig for alle selskap? Anonymkode: 29532...4bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #2 Del Skrevet 21. september 2023 Ja, helt vanlig. Du hadde ikke gyldig forsikring hos selskapet du bruker nå på tidspunktet du hadde bestilt. Men hvis du har betalt med Mastercard så kan det hende at du oppfyller krav til å få tilbake fra dem? Anonymkode: 74550...24e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #3 Del Skrevet 21. september 2023 Det går fint. De fleste forsikringsselskaper har som vilkår at reiseforsikring må kjøpes før man reiser fra Norge. Bestillingstidspunkt for reisen betyr med andre ord ikke noe. Anonymkode: 271bd...82f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #4 Del Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det noen reiseforsikringsselskap som godkjenner reiser som er bestilt før man har byttet til de? Var mellom to selskap da jeg bestilte reise flere måneder fram i tid. Så fikk jeg ikke noe tilbake da jeg måtte avbestille pga sykdom. Så lurte derfor på om dette er vanlig for alle selskap? Anonymkode: 29532...4bb Selvfølgelig er det vanlig. Hvis ikke kunne man ha droppet alt av forsikringer inntil skaden inntreffer. Anonymkode: 796d9...5aa 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #5 Del Skrevet 21. september 2023 Bestiller du reiseforsikring etter at reisen er bestilt, vil du ikke kunne få igjen penger om må avbestille reisen pga. sykdom, etc. Men, den vil likevel gjelde dersom noe skulle skje mens du er på reise. Anonymkode: 0a87e...dd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #6 Del Skrevet 21. september 2023 Er vel 1 mnd oppsigelse på reiseforsikring også. Så er du innenfor den mnd er det jo greit. Anonymkode: cebf7...39c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #7 Del Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det går fint. De fleste forsikringsselskaper har som vilkår at reiseforsikring må kjøpes før man reiser fra Norge. Bestillingstidspunkt for reisen betyr med andre ord ikke noe. Anonymkode: 271bd...82f Dette er direkte feilinformasjon. Du vil ikke ha gyldig avbestillingsforsikring ved sykdom ect om du bestiller reiseforsikringen etter du har bestilt reisen. Den gjelder fortsatt på selve reisen, men TS spør spesifikt om avbestillingsforsikring. Og ja, dette er helt vanlig og jeg har til gode å kommer over et selskap som ikke har det som en del av vilkårene. Hvis ikke kunne jo alle bare bestilt seg forsikring rett før de reiser og kjenner at de begynner å bli syke ect 🤷🏼♀️ Anonymkode: d3810...4a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 21. september 2023 #8 Del Skrevet 21. september 2023 (endret) AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Dette er direkte feilinformasjon. Du vil ikke ha gyldig avbestillingsforsikring ved sykdom ect om du bestiller reiseforsikringen etter du har bestilt reisen. Den gjelder fortsatt på selve reisen, men TS spør spesifikt om avbestillingsforsikring. Og ja, dette er helt vanlig og jeg har til gode å kommer over et selskap som ikke har det som en del av vilkårene. Hvis ikke kunne jo alle bare bestilt seg forsikring rett før de reiser og kjenner at de begynner å bli syke ect 🤷🏼♀️ Anonymkode: d3810...4a6 Er du sikker på det? I min polise står det at forsikringen må være tegnet før reisen starter. Eksempelet ditt blir ikke riktig. Da har skadeårsaker inntrådt før forsikringen er tegnet, og den gjelder selvsagt ikke da. Avbestillingsforsikring er for øvrig noe annet. Endret 21. september 2023 av Brunello 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #9 Del Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er det noen reiseforsikringsselskap som godkjenner reiser som er bestilt før man har byttet til de? Var mellom to selskap da jeg bestilte reise flere måneder fram i tid. Så fikk jeg ikke noe tilbake da jeg måtte avbestille pga sykdom. Så lurte derfor på om dette er vanlig for alle selskap? Anonymkode: 29532...4bb Var selv i tilsvarende situasjon nyleg, og var ikkje klar over reglene. Men, har du kjøpt og betalt reisen med kredittkort så har du like fult en reiseforsikring. En reiseforsikring må vera tegnet for billetter for reisen er kjøpt dersom avbestilling skal kunne dekkes av forsikringen. Eg tegnet reiseforsikring 2 dager etter billetter var bestilt, og spurde om det var muleg å tilbakedatere sidan bestillingen var foretatt i forbindelse med en helg, men det var ikkje muleg. Anonymkode: c5d6a...bd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #10 Del Skrevet 21. september 2023 Brunello skrev (3 minutter siden): Er du sikker på det? I min polise står det at forsikringen må være tegnet før reisen starter. Eksempelet ditt blir ikke riktig. Da har skadeårsaker inntrådt før forsikringen er tegnet, og den gjelder selvsagt ikke da. Avbestillingsforsikring er for øvrig noe annet. Ja det er jeg sikker på, jeg har jobbet med forsikring i 7 år. Du må lese punkt under avbestillingsforsikring og ikke for reiseforsikringen. Anonymkode: d3810...4a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 21. september 2023 #11 Del Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja det er jeg sikker på, jeg har jobbet med forsikring i 7 år. Du må lese punkt under avbestillingsforsikring og ikke for reiseforsikringen. Anonymkode: d3810...4a6 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja det er jeg sikker på, jeg har jobbet med forsikring i 7 år. Du må lese punkt under avbestillingsforsikring og ikke for reiseforsikringen. Anonymkode: d3810...4a6 Så sannelig. Men vil ikke da den forsikringen man hadde da man betalte reisen gjelde når skaden oppstår? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #12 Del Skrevet 21. september 2023 Kommer ann på forsikringsselskapet. Men ingen vil godta at du kjøper forsikring tett opp mot avreise etter at du er syk Du må lese vilkårene, det er ikke fasit og er ulikt. DnB har feks at du må ha kjøpt forsikring før reisen, om ikke så dekker de kun på reise og ikke avbestilling pga sykdom før reise. Anonymkode: 88756...0f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #13 Del Skrevet 21. september 2023 Brunello skrev (5 timer siden): Så sannelig. Men vil ikke da den forsikringen man hadde da man betalte reisen gjelde når skaden oppstår? Regner med du mener når man skal bytte selskap og går fra en forsikring til en annen. Isåfall er svaret ja, selskapet som stod på forsikringen ved bestilling vil dekke tap ved sykdom før reisen starter, altså "avbestillingsforsikring". Tolker det som at TS ikke hadde forsikring hos noen på tidspunktet, men kan hende jeg tar feil. Anonymkode: d3810...4a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #14 Del Skrevet 22. september 2023 Takk for svar. Byttet selskap, og bestilte flyreise i mellomtiden før jeg fikk ordnet ny. Tenkte ikke på det i der hele tatt, i og med at jeg ikke skulle reise i nær framtid. Reisen vi bestilte, var 6 mnd frem i tid. Men så ble jeg altså syk og kunne ikke dra. Og hadde ikke reiseforsikring akkurat da vi bestilte. ts Anonymkode: 29532...4bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #15 Del Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk for svar. Byttet selskap, og bestilte flyreise i mellomtiden før jeg fikk ordnet ny. Tenkte ikke på det i der hele tatt, i og med at jeg ikke skulle reise i nær framtid. Reisen vi bestilte, var 6 mnd frem i tid. Men så ble jeg altså syk og kunne ikke dra. Og hadde ikke reiseforsikring akkurat da vi bestilte. ts Anonymkode: 29532...4bb Da er det nok ikke mye du får gjort. Anonymkode: 41534...f36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 22. september 2023 #16 Del Skrevet 22. september 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Takk for svar. Byttet selskap, og bestilte flyreise i mellomtiden før jeg fikk ordnet ny. Tenkte ikke på det i der hele tatt, i og med at jeg ikke skulle reise i nær framtid. Reisen vi bestilte, var 6 mnd frem i tid. Men så ble jeg altså syk og kunne ikke dra. Og hadde ikke reiseforsikring akkurat da vi bestilte. ts Anonymkode: 29532...4bb Men betalte du ikke reisen med bankkort? Finnes det andre måter å betale med? Bankoverføring? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå