Gå til innhold

Hvor stor er sannsynligheten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått på kobberspiral i nesten ett år nå og tok den ut for ca 1 mnd siden. Jeg er litt usikker på når jeg venter mens, da den er noe uregelmessig. Jeg tok en test i går ettermiddag med en utrolig svak strek under teststreken, kunne så vidt skimte noe. I dag tok jeg en på morningen og den var negativ, hvordan skal jeg tolke dette? 

Jeg har alle symptomer til å få menstruasjonen, men jeg har også nye symptomer som har dukket opp den siste tiden: økt trøtthet, oftere sulten og tipser oftere ( men ikke nødvendigvis mye). Murringen jeg kjenner på er som et belte over nedree del av magen og over korsryggen.  

Anonymkode: 2f2f1...ef8

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har gått på kobberspiral i nesten ett år nå og tok den ut for ca 1 mnd siden. Jeg er litt usikker på når jeg venter mens, da den er noe uregelmessig. Jeg tok en test i går ettermiddag med en utrolig svak strek under teststreken, kunne så vidt skimte noe. I dag tok jeg en på morningen og den var negativ, hvordan skal jeg tolke dette? 

Jeg har alle symptomer til å få menstruasjonen, men jeg har også nye symptomer som har dukket opp den siste tiden: økt trøtthet, oftere sulten og tipser oftere ( men ikke nødvendigvis mye). Murringen jeg kjenner på er som et belte over nedree del av magen og over korsryggen.  

Anonymkode: 2f2f1...ef8

Vent ei ukes tid og test igjen hvis du ikke får mensen. Jeg ble gravid på første eggløsning etter å ha tatt ut kobberspiral. 

Anonymkode: 33c20...9ae

Skrevet

Jeg ble også gravid første eggløsning etter å ha tatt ut kobberspiral. Graviditetssymptomer kan også ligne på mensensmerter. Prøv en ny test igjen i morgen😊

Anonymkode: 46341...94f

Skrevet

Om symptomene er pga graviditet vil du få positive test nå. Vil vel tro at hormoner kan være litt på ville veier etter tatt ut kobber spiral. 

Og det kommer jo an på om du har hat eggløsning 

Skrevet
Sofakona skrev (1 time siden):

Om symptomene er pga graviditet vil du få positive test nå. Vil vel tro at hormoner kan være litt på ville veier etter tatt ut kobber spiral. 

Og det kommer jo an på om du har hat eggløsning 

Kobberspiral innholder ikke og påvirker ikke hormonene på noe som helst måte. Kobberspiral virker ikke inn på kvinnens fruktbarhet, men på sædcellenes evne til å befrukte egget. Altså vil man ha normale hormoner, samt normal eggløsning og mens med kobberspiral.

Anonymkode: 25670...aea

• Liker 4
Skrevet

Ok. Tusen takk for tilbakemelding. Tenkte å ta en test I morgen da jeg må kjøpe den i dag. Myrringen i mage/korsrygg ble bare mer intens i går utover dagen, og var trøtt hele tiden. I tillegg føltes det som noe som bobler/romsterer i magen ( om dere skjønner)

Skrevet

Det viste seg at jeg er gravid med tvillinger. Veldig spennende 

Skrevet
margarida92 skrev (7 timer siden):

Det viste seg at jeg er gravid med tvillinger. Veldig spennende 

Og det så du på en graviditetstest? 😂 eller har du vært på ultralyd?

Anonymkode: 46341...94f

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg gikk til tidlig ultralyd, da en hjemmetest har hvert negativ før selv om jeg var gravid. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...