AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #1 Skrevet 21. september 2023 Jeg prøvde meierismør, men røra ble full av klumpet(til tross for blender). Soft flora var bedre, men er margarin best å bruke? Ja jeg er en bake-dummy😅 Anonymkode: 34edb...c6e
Hoppetaujenta Skrevet 21. september 2023 #2 Skrevet 21. september 2023 Ja, jeg bruker alltid margarin. Godt smør å bake av og den kommer i flytende og fast form.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #3 Skrevet 21. september 2023 Du må jo smelte smøret før du har det i røren! Og ingen grunn til å bruke blender på lappe- og vaffelrøre, bare pisk sammen med håndvisp. Meierismør gir best smak. Anonymkode: 89ac5...20b 14 1 7
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #4 Skrevet 21. september 2023 Såfremt man lar smeltet smør avkjøles tilstrekkelig før man har det i røra så er svaret alltid at smør er best. Vent lengre neste gang så får du klumpfri røre.. Margarin er ultraprosessert dritt og smaker høgg. Anonymkode: 1bb78...399 9 4
Arkana Skrevet 21. september 2023 #5 Skrevet 21. september 2023 Som andre sier skal man smelte smøret før det has i røren, da blir det ikke klumper. Hvorvidt smør eller margarin smaker best er smak og behag, men det er selvsagt noen smørpurister som mener at all margarin er styggedom. Du lager heldigvis vaflene dine akkurat slik du liker selv.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #6 Skrevet 21. september 2023 Jeg smeltet smøret…😅ble klumper likevel😐 Anonymkode: 34edb...c6e
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #7 Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Såfremt man lar smeltet smør avkjøles tilstrekkelig før man har det i røra så er svaret alltid at smør er best. Vent lengre neste gang så får du klumpfri røre.. Margarin er ultraprosessert dritt og smaker høgg. Anonymkode: 1bb78...399 Åja da var det for varmt!🫣👏 Anonymkode: 34edb...c6e
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #8 Skrevet 21. september 2023 Jeg smelter det i en gryte og heller det rett i røra, uten å kjøle det ned først. Har aldri fått klumper.. Jeg bruker det jeg har, smør eller margarin. Synes faktisk margarin er best og bruker det hvis ikke oppskriftene sier at det må være smør. Det fordi jeg synes smør har en bismak. Anonymkode: c4abd...d8e
Brunhilde Skrevet 21. september 2023 #9 Skrevet 21. september 2023 Jeg foretrekker meierismør eller Bremykt, det jeg har i kjøleskapet den dagen og får aldri klumper i røra. Smelter smøret og heller det i ganske med en gang mens jeg visper godt - for hånd. Ellers er jeg enig med @Arkana, bruk det du liker best!
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #10 Skrevet 21. september 2023 Smør er smør, meierismør er det eneste som er smør. Og det er det jeg alltid bruker. Finns ikke margarin i mitt hus , ever. Anonymkode: 2aed6...be4 3 3 5
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #11 Skrevet 21. september 2023 13 minutter siden, AnonymBruker said: Smør er smør, meierismør er det eneste som er smør. Og det er det jeg alltid bruker. Finns ikke margarin i mitt hus , ever. Anonymkode: 2aed6...be4 Meierismør er faktisk ikke det eneste smøret. Setersmør er også smør. Rørossmør er også smør og er laget av rømme. Og man kan også lage det av melka til andre dyr som geitesmør. Men ja, smør er laget av melk fra et pattedyr, i en eller annen form. Man kjerner fløten/rømmen til melkefettet klumper seg sammen, "vasker" ut det siste melkesukkeret og vips, så har man smør. Smør kan alle lage hjemme på kjøkkenet. Margarin er noe helt annet og finnes ikke naturlig eller sunt. Så TS, bruk det smøret du foretrekker, enten det er meierismør, setersmør, rømmesmør, geitesmør eller hva nå det er. Meierismør er det som er mildest på smak. Men de andre smørene passer også fint til lapper og vafler. Det spørs jo også hva du har på disse lappene og vaflene. Anonymkode: 3bc30...abf 1 4
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #12 Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Meierismør er faktisk ikke det eneste smøret. Setersmør er også smør. Rørossmør er også smør og er laget av rømme. Og man kan også lage det av melka til andre dyr som geitesmør. Alt dette er laget på samme måte, margarin er noe helt annet. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men ja, smør er laget av melk fra et pattedyr, i en eller annen form. Man kjerner fløten/rømmen til melkefettet klumper seg sammen, "vasker" ut det siste melkesukkeret og vips, så har man smør. Smør kan alle lage hjemme på kjøkkenet. Margarin er noe helt annet og finnes ikke naturlig eller sunt. Som du selv sier ja. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så TS, bruk det smøret du foretrekker, enten det er meierismør, setersmør, rømmesmør, geitesmør eller hva nå det er. Meierismør er det som er mildest på smak. Men de andre smørene passer også fint til lapper og vafler. Det spørs jo også hva du har på disse lappene og vaflene. Anonymkode: 3bc30...abf Anonymkode: 2aed6...be4
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #13 Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Såfremt man lar smeltet smør avkjøles tilstrekkelig før man har det i røra så er svaret alltid at smør er best. Vent lengre neste gang så får du klumpfri røre.. Margarin er ultraprosessert dritt og smaker høgg. Anonymkode: 1bb78...399 Trenger ikke la det avkjøles. Man varmer smøret til kroppstemperatur slik at det smelter, og har det i røra. Anonymkode: d97d2...c07
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #14 Skrevet 21. september 2023 Meierismør all the way! Anonymkode: b8387...d99 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #15 Skrevet 21. september 2023 Du smelta ikke smøret først? Jeg ler meg ihjel! Smør smaker mye bedre enn margarin. Anonymkode: 7ea74...0ad
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #16 Skrevet 21. september 2023 Folk som fortsatt ikke vet forskjell på smør og margarin; smør er et animalsk produkt, margarin er fra planter. Anonymkode: 7ea74...0ad 3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #17 Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du smelta ikke smøret først? Jeg ler meg ihjel! Smør smaker mye bedre enn margarin. Anonymkode: 7ea74...0ad Har du lest godt nok?? jeg smeltet smøret! Anonymkode: 34edb...c6e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå