Gå til innhold

Kan følelser fryse seg fast?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan gamle følelser man har hatt i en situasjon fryse seg fast? Sånn at man lever etter de selv om man ikke burde gjort det? 

Vet ikke om det var forståelig. 

Anonymkode: 5d9f2...b2a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja,det kan de. 

Et eksempel er " kroppsminne" . Hvor vi fysisk/psykisk opplever lignende opplevelser som trigger oss. 

Men utifra ordlyden gjelder dette en person du føler deg hekta til ? År i etterkant ? 

• Liker 1
Skrevet
Havspeil skrev (2 timer siden):

Ja,det kan de. 

Et eksempel er " kroppsminne" . Hvor vi fysisk/psykisk opplever lignende opplevelser som trigger oss. 

Men utifra ordlyden gjelder dette en person du føler deg hekta til ? År i etterkant ? 

Nei, det gjør det ikke.

Det gjelder at følelser jeg forbinder med et forhold nå, er følelser jeg opplevde i mitt første forhold. Så er det som jeg alltid trur det kommer til å være sånn. Gjelder ikke personen, men følelser som kom i situasjonen da. 

Skrevet

ptsd?

Anonymkode: 7fd05...046

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nei, det gjør det ikke.

Det gjelder at følelser jeg forbinder med et forhold nå, er følelser jeg opplevde i mitt første forhold. Så er det som jeg alltid trur det kommer til å være sånn. Gjelder ikke personen, men følelser som kom i situasjonen da. 

Skjønner. 

Hva slags situasjon ? 

Skrevet

Ja, de kan det.

Anonymkode: 126df...013

Skrevet
Havspeil skrev (3 timer siden):

Skjønner. 

Hva slags situasjon ? 

At forholdet var veldig godt, men at det ikke kunne vare av grunner jeg ikke vil gå inn på her. Det var mye sorg og glede om hverandre. Og en vanvittig følelse av håpløshet. 

Den har hengt igjen på en måte. Kjærlighet føles håpløst og skummelt for meg. Akkurat som jeg ikke forstår at det kan være godt, selv om jeg logisk forstår det. Som de vanskelige følelsene sitter fast enda. 

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...