Gjest forsikring Skrevet 22. januar 2006 #1 Skrevet 22. januar 2006 Jeg har fått tilsendt papirer i forbindelse med søknad om uføreforsikring. Vedlagt er et helseskjema som skal fyllest ut. Lurer på hvor grundig en skal være når en fyller ut et slikt skjema. Henter de inn journal fra lege?
Skravla Skrevet 23. januar 2006 #2 Skrevet 23. januar 2006 Ved mistanke så kan de gjøre det. Dessuten så kan du få redusert forsikringsutbetalingen når du har behov for den - hvis du ikke er nøye med opplysningene nå.
Lizzie Skrevet 24. januar 2006 #3 Skrevet 24. januar 2006 Min lege anbefalte at man tok kontakt med fastlegen før man fyller ut en slik en.
Grooo Skrevet 25. januar 2006 #4 Skrevet 25. januar 2006 De sjekker nok ikke nå, men kommer du ut for noe så du trenger forsikringen sjekker de da. Altså dumt å skryte på/av seg noe...
Rioja Skrevet 25. januar 2006 #5 Skrevet 25. januar 2006 De sjekker! Jeg fikk avslag på uføreforsikring fordi jeg hadde hatt høyt blodtrykk under svangerskap. Det var helt normalt igjen etter fødsel, men jeg måtte vente et år før jeg kunne søke igjen, og da vise til legeerklæring som viste at blodtrykket mitt var normalt!
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2006 #6 Skrevet 25. januar 2006 Jeg er så glad jeg skaffet meg en slik i ung alder. Nå har jeg uforklarlig høyt blodtrykk.
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2006 #7 Skrevet 26. januar 2006 Forsikringsselskapet henter alltid journal fra lege/sykehus, dette må du skrive under på at de får lov til for at du skal få forsikringen.
minienthe Skrevet 26. januar 2006 #8 Skrevet 26. januar 2006 mamma fikk ikke uføreforsikring fordi hun var sykemeldt i to uker etter at samboeren døde, hun var visst psykisk ustabil
Gjest Liten Tapir Skrevet 26. januar 2006 #9 Skrevet 26. januar 2006 mamma fikk ikke uføreforsikring fordi hun var sykemeldt i to uker etter at samboeren døde, hun var visst psykisk ustabil ← Jeg vet om en som ble nekta fordi han hadde bleieutslett når han var liten. Begrunnelsen var at han hadde økt sjanse for alvorlig hudsykdom Herregud, det var bleieutslett...
*Ariel* Skrevet 26. januar 2006 #10 Skrevet 26. januar 2006 Veldig glad for at jeg hoppet på tilbudet med uføreforsikring når vi fikk tilbud gjennom fagforeningen. Hvis man benyttet sjansen da, slapp man helseskjema. Hadde aldri fått, hvis det er så vanskelig som dere framstiller det, andre steder. Kanskje ikke avtalen er så god, det vet jeg lite om, men det er nok bedre enn ingen avtale.
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2006 #11 Skrevet 26. januar 2006 Jeg vet om en som ikke fikk slik forsikring fordi moren hadde dødd av kreft og faren hadde vært operert for et eller annet en gang. Risiko for arvelige sykdommer... Herlighet, de bør i hvert fall forholde seg til vitenskap og ikke BARE være føre var for alt mulig. Men lykke til.
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2006 #12 Skrevet 28. januar 2006 De sjekker nok ikke nå, men kommer du ut for noe så du trenger forsikringen sjekker de da. Altså dumt å skryte på/av seg noe... ← Legen har IKKE lov å utlevere opplysninger om deg. vær forsiktig med hva du skriver. ikke påfør arvelige sykdommer....du kan late som om du ikke vet det. ikke skriv at du røyker eks...
Gjest gjest 0 Skrevet 28. januar 2006 #13 Skrevet 28. januar 2006 Jeg hørte om ei som ikke fikk forsikring fordi hun hadde hatt litt problemer med spiseforstyrrelser ti år tidligere Ehm... nå til dags er det nesten vanlig at jenter har spiseproblemer en periode. Nesten halvparten av jentene i klassen min på ungdomsskolen hadde det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå