Linnie Skrevet 5. november 2002 #1 Del Skrevet 5. november 2002 Til jul!! Jeg klarer nesten ikke vente!! Er som en unge når det gjelder jul! Gleder meg så innmari til å henge opp julepynt, tenne adventslys, tenne "nedtellinglys", henge opp pakke kalenderen, lage julepynt, henge opp appelsiner med nellikspiker, julestjerne osv. I går fikk jeg så innmari julestemning, når jeg var på vei hjem fra trening... vet ikke hvorfor men... Spise clementiner, drikke julebrus... spise smultringer!!! MMMMMmmm!!! Bare skuffa over en ting, at NRK sender Blåfjell julekalender IGJEN!!! Nei, det skulle vært JUL I SKOMAKERGATA!!!!!!!! :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. november 2002 #2 Del Skrevet 7. november 2002 jegog storgleder meg til jul... det er bare jul en gang i året, og det synes jeg man skal nyyyyyte... Jeg gleder meg ekstra i år, pga. at jeg er nå gravid, og skal begynne permisjonen min i begynnelsen i januar, og det ser jeg frem til, ett år med kosing og stelling av go klumpen min i magen...? Og pluss at på julaften er jeg 35 uker på vei, og vet at barnet vil overleve med stor sannsynlighet, i og med at jeg er såpass langt på vei da... og det er en veldig stor trygghet i seg selv... jeg vet jeg får SE go klumpen min!! Jeg har vært så redd hele svangerskapet og håpet at ikke noe går dårlig, og det tror jeg ikke det gjør nå... jeg teller dager til julaften... Bor på en helt annen kant i landet ellers i året, borte fra venner, bekjente og slektninger... og gleder meg som rakkern til å sette meg på flyet og bare slappe av og vite at SNART er det jul og jeg kan kose meg... verdens beste følelse... Jeg er en skikkelig kose gris!!! :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoadQueen Skrevet 7. november 2002 #3 Del Skrevet 7. november 2002 Klart vi gleder oss til Jul!!! I år har jeg fri fra fire dager før jul og til langt ut i januar, det har også min kjære så vi skal kose oss ordentlig med julemarsipan, pepperkaker, julebrus og mandariner. Fange juletre, pynte og dra på kaffebesøk til venner og kjente. Kan nesten ikke vente, det er hardt å holde seg unna julemarsipanen alt nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engel Skrevet 7. november 2002 #4 Del Skrevet 7. november 2002 Gleder meg så sinnsykt til jul jeg også!! :D Kan nesten ikke vente! Tror ikke jeg har gledet meg så mye siden jeg gikk på barneskolen! Har sikkert med at vi skal være verter på juleaften for første gang, i egen leilighet! :D Og for første gang skal ha vårt eget juletre! Kan nesten ikke vente jeg, ukene kommer til å gå sååå tregt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 7. november 2002 #5 Del Skrevet 7. november 2002 For første gang siden jeg ble født (elelr ble gammel nok til å glede meg) så gleder jeg meg slett ikke til jul i år jeg. Kanskje jeg vil gjøre det etterhvert, kanskje. Noe av poenget er at jeg kanskje ikke skal feire jul hjemme hos mamma og pappa, men hos "svigers" for min samboer og jeg har blitt enige om at selv om begge gjerne vil være "hjemme" (altså hos våre foreldre)så vil vi uansett aller helst være SAMMEN. Vi har enda ikke bestemt hvor vi skal være (det er noe av det vi skulle snakke om i kveld, men så skal jeg i bursdag, og så reiser ejg vekk for hele helga og litt til i morgen (veninne hjemmefra som skal kjøre hjem, og tilbake, så jeg får sitte på. HJEM er deilig, men... uten sambo, for han må jobbe ) Så.. gavene er ikke innkjøpt (og jeg aner ikke hvor vi skal få penger fra til å kjøpe dem (joda, jeg vet, det heter "lån fra foreldre", for vi har litt lite penger nå mens jeg enda ikke har fått en jobb!)) Juletre skal vi ikke ha, vi skal jo ikke være her likevel, så vi prioriterer ikke et juletre når vi ikke har penger uansett... Gleder meg til jul NESTE ÅR jeg. Men dersom det blir avgjort at det er hos mine foreldre vi skal være ("avgjørelsen" kommer til å ende opp med loddtrekning) så kommer jeg til å glede meg litt mer. Akkurat nå tenker jeg mer på at jeg kanskje ikke får være hjemme, for første gang, og altså være hos hans familie, noe som slett ikke er det samme!) Bra at DERE gleder dere til jul i alle fall... håper at noe av steminga smitter over på meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engel Skrevet 7. november 2002 #6 Del Skrevet 7. november 2002 Kjære fredagsbarn! Smil! Jeg har vært gjennom akkurat det der. I år er første året jeg og samboeren skal ha juletre, og vi har bodd sammen over 5 år! Og de tre siste julene har vi feiret sammen, annenhvert år hos mine og hans foreldre. Og selvsagt var det litt rart å ikke skulle være "hjemme" den første gangen, men vi hadde ei kjempekoselig jul hos "svigers" og reiste så til mine foreldre til nyttårshelga. Og jeg kan love deg at det veier opp for det meste å få være sammen med samboeren på juleaften!! Å kunne glede seg over alt sammen, se hvor glad han blir for gaven fra deg osv. Opp med humøret! De feirer vel jula hos "svigers" også! Og om du skulle tape i år, så skal dere jo til foreldrene dine neste år!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 7. november 2002 #7 Del Skrevet 7. november 2002 Jada, de feirer jul der også... og de serverer til og med pinnekjøtt, slik som jeg er vant til (bare at jeg spiser BARE kjøtt og poteter, og minst mulig fett også.... og det kan man vel ikek gjøre hos andre? Særlig ikke siden han har to søstre på 10 og 12 år... "liker ikke" er vel ikek så bra da...) Det blir nok jul i år også... jeg har bare ikke begynt å tenke på den, fordi... ja, i år er en "unntakstilstand" som vi bare skal gjennomleve... på en måte. Men jula kommer den, og da blir det nok juleføleler i meg også. Gleden over pakken fra meg ja... hva skal det være inni den da tru?*gruble* God jul Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå