AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #1 Skrevet 20. september 2023 Jeg blir helt kvelt av tanken av at det skal være så mange tilpassinger av mat i en eget barns bursdag. når jeg selv var barn ble det servert pizza med skinke/pepperoni eller pølser og langpanne sjokolade kake, var aldri noe problem! men nå er «lille thea er veganer og truls tåler ikke gluten, lille mohammed må ha halal mat..» jeg lager meste part med laktosefri.. Setter utrolig pris vis foreldre tar ned noe barnet sitt kan spise om er halal, veganer eller gluten. Prøver alltid å ha noe godt alle kan spise, men er nok styr med barnebursdag. Savner gode gammle dager da vanlige pølser og sjokolade langpanne var topp. Føler barna nå dags tåler lite og skal ha en helt annen mat type.. uff.. Anonymkode: c6497...dbe 13 1 2
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #2 Skrevet 20. september 2023 Du virker veldig fordomsfull. Og så må du virkelig lære deg rettskriving. Anonymkode: 7bbc2...3d8 35 3
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #3 Skrevet 20. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du virker veldig fordomsfull. Og så må du virkelig lære deg rettskriving. Anonymkode: 7bbc2...3d8 Kanskje man har dysleksi? kanskje du burde lære og være hyggeligere mot andre? Anonymkode: c6497...dbe 23 3 17
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #5 Skrevet 20. september 2023 Toro langpannekake er glutenfri og har reddet mange bursdagsfester. Lages den med blå Melange er den også melkefri. Anonymkode: 32f8d...cf7 31 2 15
Urwa Skrevet 20. september 2023 #6 Skrevet 20. september 2023 Mødrene til de barna med forskjellige behov bidrar og hjelper til. 1 3
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #7 Skrevet 20. september 2023 Før serverte jeg alt, og det var ganske mye forskjellig barna skulle ha. Men så ble jeg utsatt for en ulykke, og ble veldig dårlig til beins en liten periode. Den gangen arrangerte vi en litt annerledes bursdag. Skrev i innbydelsen at det ikke ble servert mat i bursdagen og at barna måtte spise litt før de kom. Men at de likevel måtte ha plass til mye snacks, godis og drikke. Jeg var veldig usikker på hvordan folk ville ta det, for det var jo litt pinlig, men alle kom! Og bursdagen ble fin, og alle var stappmette likevel når de dro 😊 Anonymkode: b953e...765 7 5
La Luna Skrevet 20. september 2023 #8 Skrevet 20. september 2023 Lager glutenfri og melkefri hvis aktuelt. Forventer at halal og veganer tilbyr å ta med egen mat, da det er selvvalgt kosthold. 23 6
Nettmagica Skrevet 20. september 2023 #9 Skrevet 20. september 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du virker veldig fordomsfull. Og så må du virkelig lære deg rettskriving. Anonymkode: 7bbc2...3d8 Hvem var fordomsfull, sa du? 🙄🤯 9 2 9
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #10 Skrevet 20. september 2023 Toro langpanne er både glutenfri og melkefri, lager den med olje så passer den de fleste. Kun egg i den. Så passer jeg på at noe er eggefritt også. Ikke spesielt vanskelig. Anonymkode: fa0d2...1db 7
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #11 Skrevet 20. september 2023 Jeg tilpasser maten etter reelle allergier eller at noen ikke tåler melk. Går ingen muslimer eller veganere på skolen så har aldri hatt det problemet. Anonymkode: a570a...1ee 3
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #12 Skrevet 20. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tilpasser maten etter reelle allergier eller at noen ikke tåler melk. Går ingen muslimer eller veganere på skolen så har aldri hatt det problemet. Anonymkode: a570a...1ee Heldige deg. Slipper å stresse med det😅 Anonymkode: c6497...dbe 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #13 Skrevet 20. september 2023 Pizzasnurrer med grønnsaker Ungen min liker paprika , løk og mais på sine. Kan fint lages uten ost eller med vegansk ost. Ketsjup til de som ønsker Toro langpanne sjokoladekake med melkefritt smør , gluten - og melkefri. Anonymkode: b9873...fdf 4
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #14 Skrevet 20. september 2023 Vi pleide alltid å ha pølser til middag rett før bursdagsselskap. Så spiste barna bare kake evt i selskapet. Null styr for noen, og barna gikk ikke glipp av favorittmaten likevel 😅 funket helt greit. Så kom det som regel hjem godtepose, der plukka vi bare ut det som ikke funket for oss, null stress det også. Anonymkode: ba89a...dee
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #15 Skrevet 20. september 2023 Du trenger ikke ha middag, men nok med vafler og kaker etc. da kan du kjøre alt glutenfritt, enklest mulig. muslimer kan spise kyllingpølser og det går fint an å lage en vegetar pizza en en vanlig. Mye styr forstår jeg. Var ikke slik da mine var små. Da spiste alle alt Anonymkode: 77ef6...630 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #16 Skrevet 20. september 2023 Tar ikke hensyn til religion, vil aldri oppdra mine barn til det heller. Allergi får foreldrene til barna komme med konkrete forslag eller bidra selv. Anonymkode: 2bb9e...268 9 3
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #17 Skrevet 20. september 2023 Toro langpanne som flere har nevnt her og pølser. Har to typer, vegan og vanlige med lomper. Synes ikke det er stress. Anonymkode: bdcc8...12d 3
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #18 Skrevet 20. september 2023 Er jo fortsatt dritenkelt? Du er bare lat eller gjør deg vanskelig for å rakke ned på folk (?) Er jo bare å servere pølser, og gf/laktosefri langpanne fra toro? Hvis man skal lage til selvvalgte kostrestriksjoner så kan det fikses veggispølse/kyllingpølse og fruktcoctail m vanliljesaus? Anonymkode: a0fca...d8f 11 2
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #19 Skrevet 20. september 2023 Taco med vegetar "kjøttdeig". Lomper og skjell, gluten allergikere spiser skjell. Vegansk ost og rømme til de som skal ha det. Kake og muffins uten egg, gluten og melk og kake og muffins med "vanlig" ingredienser. Gele uten gelatin og vegansk vaniljesaus. Anonymkode: faae6...8eb 4
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #20 Skrevet 20. september 2023 Lager en "vanlig" (laktosefri) og en vegan-halal-glutenfri versjon. Da er den automatisk melk og eggefri og.. Allergier utover det prøver jeg også å ta hensyn til i det siste alternativet om det ikke lar seg gjøre i alternativ nr 1 😜 Anonymkode: 1f1a2...8bf 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå