Gå til innhold

Redsel for at barnet vil bli mobbet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har et barn som ikke er så gammelt. Jeg bor på et lite sted, hvor det er mye mobbing på barneskolen. Det skremmer meg. Hvordan gjøre barnet mest mulig ruster for å takle skole, barnehage etc? Er det noe jeg kan gjøre, for å hindre at hen blir mobbet? Jeg ble selv aldri mobbet i oppveksten, men fikk noen vonde kommentarer i blant på skolen, men ikke noe alvorlig. I voksen alder har jeg mange venner og et godt nettverk. Det bekymrer meg at mobbing er et så stort problem her. 

Hilsen bekymret forelder 

Anonymkode: b7cc8...41b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lær barnet å være snill og inkluderende mot andre. Men også stå opp for seg selv om noen er kjip. Det er lov å ta igjen ved å si fra. 
Barn som ikke tar igjen blir et lett offer. 
Hilsen ei som lærte barnet å ikke ta igjen, og hen ble desverre et offer. 
Nå er hen tøffere og tar igjen, ingen som tør nå 

Anonymkode: b4666...bb6

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Lær barnet å være snill og inkluderende mot andre. Men også stå opp for seg selv om noen er kjip. Det er lov å ta igjen ved å si fra. 
Barn som ikke tar igjen blir et lett offer. 
Hilsen ei som lærte barnet å ikke ta igjen, og hen ble desverre et offer. 
Nå er hen tøffere og tar igjen, ingen som tør nå 

Dette! Det er lov å ta igjen!

Jeg er selv et godt eksempel. Jeg har Asperger og er vel litt rar. Aldri hatt noe særlig venner. MEN! Jeg ble aldri mobbet som barn og var egentlig greit inkludert i gruppa.

Pappa lærte meg øye for øye fra ung alder. Er fra et lite sted og alle visste fra jeg var lita at den chihuahuaen der biter! 😅

Anonymkode: 5837a...8f5

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette! Det er lov å ta igjen!

Jeg er selv et godt eksempel. Jeg har Asperger og er vel litt rar. Aldri hatt noe særlig venner. MEN! Jeg ble aldri mobbet som barn og var egentlig greit inkludert i gruppa.

Pappa lærte meg øye for øye fra ung alder. Er fra et lite sted og alle visste fra jeg var lita at den chihuahuaen der biter! 😅

Autisme eller ei. Alle skal behandles bra. Min sønn kom i klassen med en autist. Han prøvde være hyggelig mot han, hilser og spør om han skal være med. 
Han med autisme svarer ofte frekt og ber han drit og dra. 
Sønner skjønner ikke hvorfor han er ekkel da han bare Jar vært hyggelig. 
Forklarte han at denne gutten muligens har både vært utestengt, latterliggjort og ertet. Så ikke veldig rart an møter vennlighet med sinne, han er jo ikke va t til at folk kan være hyggelig. 
Sa til sønnen min at han ikke må

gi opp. Hils på han hver dag og vær hyggelig.. kanskje etter 20 ganger tør han å Tro på at du er snill. Dette er konsekvensen av å bli plaget. 
Alle skal ha en god barndom, også de med diagnoser. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Autisme eller ei. Alle skal behandles bra. Min sønn kom i klassen med en autist. Han prøvde være hyggelig mot han, hilser og spør om han skal være med. 
Han med autisme svarer ofte frekt og ber han drit og dra. 
Sønner skjønner ikke hvorfor han er ekkel da han bare Jar vært hyggelig. 
Forklarte han at denne gutten muligens har både vært utestengt, latterliggjort og ertet. Så ikke veldig rart an møter vennlighet med sinne, han er jo ikke va t til at folk kan være hyggelig. 
Sa til sønnen min at han ikke må

gi opp. Hils på han hver dag og vær hyggelig.. kanskje etter 20 ganger tør han å Tro på at du er snill. Dette er konsekvensen av å bli plaget. 
Alle skal ha en god barndom, også de med diagnoser. 

Så fine folk du og sønnen din er ❤️ Fortsett å oppdra han på den måten! Er viktig det du skriver med å ikke gi opp, møte de som har det vanskelig med vennlighet!

Skrevet

Jeg tenker at noe av det viktigste er og å lære sønnen din å snakke åpent om alt med deg. Hvis mobbing oppstår så er det da større sjanse for at du får vite det tidlig. Ellers enig med de over deg, lær han å være snill og grei, men å ikke godta alt fra andre. Hvis det er mye mobbing, kan han jo like  godt kaste seg på og være blandt de som mobber. Jeg deler bekymringene dine, og synes det er viktig å ta opp og tenke gjennom hvordan man vil ruste barna sine. Mobbing er så grusomt, for alle berørte parter, og det er nesten alle.

Og bli kjent med foreldre i klassen fra tidlig av, da blir det bedre å kunne ta opp noe. Og var en forkjemper for godt klassemiljø.

Anonymkode: ba779...ba5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...