Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uten å gå inn på skyld eller ikke, så lurer jeg på om dette antall aksjehandel er mye i den perioden media prater om?

Jeg kan ikke noe om å handle aksjer, men sparer i banken både aksjer og fond, men det er da banken som styrer. :) 

Hvor mye er det vanlig å kjøpe og selge i løpet av 5-6 år?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kompis2 skrev (7 timer siden):

Uten å gå inn på skyld eller ikke, så lurer jeg på om dette antall aksjehandel er mye i den perioden media prater om?

Jeg kan ikke noe om å handle aksjer, men sparer i banken både aksjer og fond, men det er da banken som styrer. :) 

Hvor mye er det vanlig å kjøpe og selge i løpet av 5-6 år?

Det er ikke uvanlig i allefall. 

Skrevet

Leser i allefall at en del eksperter sier at Sindre Finnes sin aktivitet er helt ekstrem og  veldig uvanlig for de fleste. Spesielt i enkelte perioder der det var "helt vilt". Jeg støtter teorien om at dette dreier seg om en slags spillegalskap. Spesielt når han har drevet med shorting. Nå kommer det jo også frem at han har satset på nedgang på børs for selskaper han selv har jobbet for, noe som er illojalt og helt uakseptabelt. Det ser ut til at han har et alvorlig problem, og dette problemet har sørget for å ødelegge karrieren til hans kone.

Anonymkode: 85ea7...874

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Leser i allefall at en del eksperter sier at Sindre Finnes sin aktivitet er helt ekstrem og  veldig uvanlig for de fleste. Spesielt i enkelte perioder der det var "helt vilt". Jeg støtter teorien om at dette dreier seg om en slags spillegalskap. Spesielt når han har drevet med shorting. Nå kommer det jo også frem at han har satset på nedgang på børs for selskaper han selv har jobbet for, noe som er illojalt og helt uakseptabelt. Det ser ut til at han har et alvorlig problem, og dette problemet har sørget for å ødelegge karrieren til hans kone.

Anonymkode: 85ea7...874

Enig med deg.

I tillegg: shorting er én ting, giring er enda mer et tegn på spillegalskap. 

Anonymkode: 87c31...62b

• Liker 2
Skrevet

Jeg har hatt 1000 handler bare i år. Så det er ikke ekstremt mye syns jeg da.

For overvurderer hvor mye tid det tar å gjøre noen handler. Kan bruke 10 min i løpet av en dag på å gjøre 10 handler. 

Så lenge man i tillegg tjener penger på det blir det bare tull å kalle det spillegalskap.

Det at han har kjøpt girede produkter sier heller ikke noe særlig, kan bare hende han har lite likviditet tilgjengelig i de tilfellene. Skal man tjene noe da så må man gire.

Å kjøpe et produkt for 10k som er giret x10 blir så å si det samme som å kjøpe det samme produktet for 100k som ikke er giret.

Anonymkode: d863f...3a4

• Liker 1
Skrevet

Men det at han kjøpte x10 giring vil si at han følte seg rimelig sikker på at børsen ville falle dagen derpå. Dette er ikke et produkt man sitter med over flere dager.

Anonymkode: d863f...3a4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...