AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #1 Skrevet 20. september 2023 Tror dere en katt hadde foretrukket klesrommet eller badet? Hvor har du kattedoen? Anonymkode: 4830d...4d5
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #2 Skrevet 20. september 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Tror dere en katt hadde foretrukket klesrommet eller badet? Hvor har du kattedoen? Anonymkode: 4830d...4d5 Har aldri tenkt så mye på hva katten liker, mer hva jeg syns er ok. Jeg tenker at både klesrom og bad (varmekabler og bakterier.....lukt..) hadde utgått med tanke på lukt. Har en kasse i uthuset om vinteren, siden katten min liker å ha en plass med sand når det er snø. Anonymkode: 4160e...5ec 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #3 Skrevet 20. september 2023 Står under trappa. Anonymkode: e6c96...4dc
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #4 Skrevet 20. september 2023 Jeg har to kattedoer med trepellets, så der er det best hvis sponet tørker faktisk. Så jeg har begge disse på varmekabler (toalett og gang). Og så har jeg en kattedo med kattesand som står på soverommet. Anonymkode: edf9c...5f4
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #5 Skrevet 20. september 2023 Man skal aldri ha vann og matskål ved siden av kattedo, ellers får en tenke hvor katten får være i fred å gjøre fra seg? Gang eller do synes jeg er mest naturlig. Do var aldri problem med lukt. Brukte spesialsand og tok bort kjapt hver dag. Blir like naturlig som å gå i søpla. Vasket doen ca 1-2 ganger i uka. Anonymkode: f35cb...1e0 2
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #6 Skrevet 20. september 2023 Takk for svar 😄 Hvor ofte bytter dere sand og hvor ofte full rens? Jeg er vandt til hund, kan jeg rense daglig med hundeposer? Eller burde jeg bruke spade? ts Anonymkode: 4830d...4d5
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #7 Skrevet 20. september 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Man skal aldri ha vann og matskål ved siden av kattedo, ellers får en tenke hvor katten får være i fred å gjøre fra seg? Gang eller do synes jeg er mest naturlig. Do var aldri problem med lukt. Brukte spesialsand og tok bort kjapt hver dag. Blir like naturlig som å gå i søpla. Vasket doen ca 1-2 ganger i uka. Anonymkode: f35cb...1e0 Hvordan tok du bort kjapt hver dag? 😊 ts Anonymkode: 4830d...4d5
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #8 Skrevet 20. september 2023 Bruker spade og spar det over i hundeposer. Med feks Everclean eller annen klumpesand og fjerning av klumper hver dag, blir det ingen lukt. Jeg har ikke byttet all sanden på flere år. Hos meg står doen i et kott uten dør, i forrige leilighet stod den på stuen/kjøkkenet da døren derfra og ut i resten av leiligheten måtte være igjen pga kulde. Anonymkode: c6906...20a
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #9 Skrevet 21. september 2023 Aldri badet da det ikke er tilgjengelig hele tiden. Folk må få lov å låse dør ved toalettbesøk og dusjing/bading. Har en u gangen nede og en i gangen oppe. Før var den i stua nede og oppe. Men da det ble et stort klatrestativ så flyttet jeg doene. Anonymkode: c12f7...61f
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #10 Skrevet 21. september 2023 Renser hver dag Må feie opp etter han hver dag pga uansett hvilket toalett så blir det en hæv sand foran døra til do. Skifter alt av sanden hver annen/ tredje mnd, men fyller på litt underveis. Anonymkode: c12f7...61f 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #11 Skrevet 21. september 2023 9 hours ago, AnonymBruker said: Takk for svar 😄 Hvor ofte bytter dere sand og hvor ofte full rens? Jeg er vandt til hund, kan jeg rense daglig med hundeposer? Eller burde jeg bruke spade? ts Anonymkode: 4830d...4d5 Doen med kattesand (klumpesand) liker ikke kattene mine. De foretrekker kattedo med trepellets. Kattesand lukter så mye og gir så mye støv. Jeg skjønner at de ikke liker det. Jeg liker det heller ikke. De drar med så mye skitten sand ut av doen og jeg synes kattesand er skikkelig ekkelt. Det er liksom litt tiss og bæsj på alle sandkorn. 🤢 Trepellets er ekstremt mye billigere også og det kan kastes i matavfallet. De bruker kattedoen med kattesand så lite at jeg trenger bare å ta ut tisseklumper ca en gang i måneden og da er den kanskje brukt to ganger. Kattedoene med trepellets "tømmer" jeg annenhver dag. Altså tømmer ut sponet i bunnkassa, siler ut spon fra overkassa og plukker ut den tørkede bæsjen som ligger i overkassa, og legger ned ca to spader med trepellets fra overkassa til bunnkassa, og fyller på ferske pellets i overkassa hvis det er litt lite. Kattedoene lukter nesten ingenting og kattene får kvalitetsmat uten unødvendig fyllmasse, så de bæsjer lite og bæsjen er alltid fast. Jeg tømmer ut alle pellets og vasker ca en gang i måneden, men det er bare fordi jeg føler at jeg bør siden de har bedre luktesans enn oss, ikke fordi det lukter for meg. Jeg kunne nok lett gått 3 måneder uten å vaske kattedoen for min del. Trepelletsene gjør en utmerket jobb med å ta til seg all fukt og lukt. Men hva slags kattesand har du? Klumpesand, sand som ikke klumper seg, litter pearls? Spade er uansett best for å få ut bæsjen i alle fall, og spaden bør være tilpasset "sand"-typen. Det er litt forskjeller. Jeg bærer bare hele kattedoen ut til søppelbøttene og hiver det rett i søpla. Trepellets er mye lettere enn kattesand. Men tidligere da jeg brukte kattesand hadde jeg en liten papirkurv som jeg festet hundepose i og tok den daglige rensen med spade og fikk avfallet oppi der. Anonymkode: edf9c...5f4
Beloved Skrevet 21. september 2023 #12 Skrevet 21. september 2023 V har do inne på toalettrommet vårt, samt ekstra-do i kjelleren. Den i kjelleren blir ikke veldig mye brukt, men er jo tilgjengelig dersom det er låst på toalettet. Bruker spade og tar ut alle klumper daglig, bytter sand med et par ukers mellomrom sånn ca, og vasker selve kassa med et par måneders mellomrom (burde kanskje gjort det enda oftere). Støvsuger gulvet på toalettet daglig for det havner jo sand overalt.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #13 Skrevet 21. september 2023 Her står kattekassen på vaskerommet. Bruker klumpesand, og spar avføring og tisseklumper i et eget søppelspann beregnet til dette. Har en «hop in» kasse så blir lite sand utover gulvet. Anonymkode: b250d...456
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #14 Skrevet 21. september 2023 En kasse på badet i 2.etasje, en i gangen i 2.etasje, en på badet i kjelleren, og en under trappa i 1.etasje. Alle kassene har tak, så en slipper å se ned på kattedritten om det ligger noen klumper der. Går gjennom kassene og tar opp en gang på morgenen, en gang når vi kommer hjem fra skole/jobb, og en gang før leggetid. Bruker spade og hundeposer. Tømmer kassene helt ca en gang i måneden, og vasker de før ny sand. Mat og drikke står på kjøkkenet og i hallen i 1.etasje. (Kjøkken er i kjelleretasjen). Anonymkode: 764e0...580
Brunhilde Skrevet 22. september 2023 #15 Skrevet 22. september 2023 Jeg syns det er mest praktisk med kasse på vaskerommet. Tømmer to ganger om dagen (og støvsuger minst en).
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #16 Skrevet 22. september 2023 Jeg tror de fleste katter ikke bryr seg så mye om hvor kattedoen står, så lenge den er relativt lett tilgjengelig og uforstyrret. Samtidig er det vel ok for katten også at den ikke står ved siden av maten. Her står doen i enden av gangen, bak en dør som alltid står åpen. Anonymkode: 6e695...aee
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #17 Skrevet 22. september 2023 Hatt både i gang og stue. Aldri i et rom som jeg kan lukke igjen døren, eller at pus skal få til det når jeg ikke er hjemme. Anonymkode: c12f7...61f
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #18 Skrevet 22. september 2023 Har do, seng og mat/vann på badet forde katten sover der om natten. Døren på gløtt på dagtid. Tømmer sjelden doen helt. Bruker spade å tar ut tiss og bæsj når det trengs. Anonymkode: 6357a...108
Fame Skrevet 22. september 2023 #19 Skrevet 22. september 2023 Står på badet ^,^ hvis man tømmer daglig, noe man burde, så er ikke lukt noe problem
Helene Skrevet 22. september 2023 #20 Skrevet 22. september 2023 Kattedoen står på vaskerommet. Ingen lukt. Tømmer den hver morgen. Bare 1 som bruker den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå