Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter alle reformer har ikke skolen og lærerne noe handlingsrom for å håndtere vold og trakassering i skolen.  Mange elever med voldelige tendenser eller elever med markeringsbehov utnytter dette til det fulle. 

Dette har gått fullstendig feil vei. 

• Liker 3
Skrevet

Foreldre burde lære barna sine at det er OK å slå tilbake mot mobbere og forsvare seg selv. De voksne kommer aldri til å hjelpe dem

Dette kommer jeg til å lære mitt barn

Skrevet
Inverto skrev (På 27.9.2023 den 15.29):

Foreldre burde lære barna sine at det er OK å slå tilbake mot mobbere og forsvare seg selv. De voksne kommer aldri til å hjelpe dem

Dette dreier seg om en lærer som ble banket.

• Liker 1
Gjest paprikaskrue
Skrevet

34 vold- og trusselsaker i løpet av 5 måneder er svært mye.

Man må begynne å innse at det er elementer som ikke egner seg på skolen og de bør tvangssendes til en annen kommune for å begynne i lære eller sendes til fysisk fostring og karakterbygging i millitæret.

Skrevet

Så du skal lære barnet ditt at man ikke kan stole på noen autoritetspersoner, at det er ok å være voldelig når hen blir sint, frustrert eller føler seg urettferdig behandlet? Og at vold er løsningen på konflikter? Hva skjer den dagen hen føler seg urettferdig behandlet av en lærer? 

• Liker 1
Skrevet

Ikke overraskende er det barn av foreldre med denne holdningen som oftest tyr til vold. De står gjerne og forsvarer at deres barn har tydd til vold og skylder på alle andre. De motarbeider også tiltak fra skolens side mot å hindre mobbing og voldsepisoder. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
ESFP skrev (1 time siden):

Så du skal lære barnet ditt at man ikke kan stole på noen autoritetspersoner, at det er ok å være voldelig når hen blir sint, frustrert eller føler seg urettferdig behandlet? Og at vold er løsningen på konflikter? Hva skjer den dagen hen føler seg urettferdig behandlet av en lærer? 

Selvforsvar og i forsvar av andre? Absolutt

EDIT: xD

Endret av Inverto

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...