AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #1 Skrevet 20. september 2023 Hvor mange timer gikk du til din psykolog før du kunne fjerne masken helt, være deg selv, og dele dine sår? Når følte du at du stole på denne psykologen? Anonymkode: ee43a...838
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #2 Skrevet 20. september 2023 Gått der i snart 1 år, og enda ikke helt trygg. Men dette var noe de var klar over når jeg kom dit (overføring fra en annen et annet sted i landet), og visste godt at jeg trenger tid pga store relasjonsskader. Så, de har heldigvis latt meg få tid, men blir stadig mer og mer trygg. Anonymkode: 85efb...aa1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #3 Skrevet 20. september 2023 Vi var en «match» fra start egentlig. Men samtidig var jeg så kjørt så jeg orket heller ikke å være utrygg på noen mer, hun fikk se mitt verste på dag 1. Hun var utrolig god i jobben sin Anonymkode: 5ee55...5de 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #4 Skrevet 20. september 2023 Etter 1-2 mnd med ukentlige timer synes jeg det ble enklere Anonymkode: e1c83...4f9
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #5 Skrevet 20. september 2023 Jeg hadde nok ikke noen maske på når jeg kom dit, det må i så fall ha vært i svært liten grad. Jeg var desperat etter å få det bedre så jeg gikk "all in" fra starten og var ærlig hele tiden. Anonymkode: 15b26...905
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #6 Skrevet 20. september 2023 Den første: Aldri. Gikk der i fire år. Den andre: Gradvis, og aldri fullstendig - men nok til at terapien fungerte godt. Stolte i stor grad på henne etter kanskje tre måneder. Anonymkode: 8e2e1...490
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #7 Skrevet 20. september 2023 Har hatt flere psykologer. Psykologen jeg har i dag ble jeg raskt trygg på og kanskje delvis fordi jeg forklarte henne hvorfor jeg var misfornøyd med de tidligere psykologene, slik at den nye psykologen skjønte hva jeg så etter i en psykolog. Men selv om jeg føler meg trygg på denne psykologen så er det fortsatt enkelte ting jeg ikke tar opp, fordi det er tanker som er tabu og setter meg selv i dårlig lys. Anonymkode: e9ae1...f22
Daria Skrevet 20. september 2023 #8 Skrevet 20. september 2023 På ett nivå var jeg trygg på ham fra første time - jeg har en grunnleggende tiltro til at helsepersonell vet hva de driver med og vil meg vel, i tillegg til at han møtte meg på en veldig god måte og kjemien og kommunikasjonen var der fra starten, så sånn sett har jeg hatt stor tiltro til ham hele veien. Samtidig har jeg jo merket at det endrer seg etter hvert som vi har blitt bedre kjent; i starten var jeg trygg på ham fordi han var psykolog, nå er jeg trygg på ham som person og menneske i mye større grad. Det er en veldig gradvis prosess, jeg tror jeg hadde gått i 7-8 måneder før jeg var helt bevisst at tryggheten hadde nådd et nytt nivå. Å tørre åpne seg skikkelig har også vært en prosess, men det handler like mye om meg - det er ikke manglende tillit og trygghet til ham som er utfordringen der.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #9 Skrevet 20. september 2023 For meg tok det tid. Jeg har store traumer pga helsepersonell, det tok ca 4 år å stole på behandleren min. Det var en veldig gradvis prosess. Når jeg ser tilbake på det er jeg overrasket at både hun og jeg holdt ut. Anonymkode: 2497d...c21
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #10 Skrevet 20. september 2023 Den siste var jeg trygg på fra første time, men det var mest fordi fastlegen min kjente henne fordi de hadde jobbet sammen og fremsnakket henne i åtte måneder. Egentlig ble jeg trygg på henne første gang jeg pratet med henne, det var en telefonsamtale fordi jeg måtte bekrefte at jeg ville stå på ventelisten hos henne. Hun fikk meg til å le, noe som var aldeles vanskelig på den tiden, og dermed fikk jeg en trygghet for henne som bare vokste og vokste etterhvert som vi ble kjent. Anonymkode: 85ffc...f6e
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #11 Skrevet 20. september 2023 Tok maks etpar timer, er utdannet psykolog selv. Anonymkode: e675e...145
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå