Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært uggen siden uke 5, men bare smått, hjalp med smoothie og regelmessig mat i uke 5. Den siste uka nå har vært verre kvalme, men kaster ikke opp og får god hjelp av seaband armbånd + nok mat. Verst brekning om morgenen, og litt dårlig kveld. Jeg er i uke 7+0 nå imorgen. Når toppa kvalmen seg hos dere? Når ga den seg?

Jeg føler jeg blir dårligere hver 3 dag, mens de to dagene imellom går bedre. Blir verre og verre for hver tredje dag hver uke, men så er det greit et par dager igjen før det blir verre igjen. Kan det være fordi kroppen min "venner seg til kvalmen" de to neste dagene? Hvorfor blir jeg så dårlig hver 3 dag? Flere som har det slik? Er så merkelig🤭 Vet at hcg dobles opp ca hver 2-3 dag, men den går vel ikke plutselig opp? Er det ikke jevnt oppover for hver dag? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble også dårlig fra uke 5. Akkurat hvor det går opp og ned har nok tilfeldig rytme, men for min del hadde det mye å si hvor sliten jeg var. Hvis jeg var mer sliten og sov for lite, så ble kvalmen verre. Det begynte rolig å avta fra uke 11 her

Anonymkode: 420fa...1c3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg ble også dårlig fra uke 5. Akkurat hvor det går opp og ned har nok tilfeldig rytme, men for min del hadde det mye å si hvor sliten jeg var. Hvis jeg var mer sliten og sov for lite, så ble kvalmen verre. Det begynte rolig å avta fra uke 11 her

Anonymkode: 420fa...1c3

Godt å høre det gikk over for deg❤️Ja er nok sikkert normalt, kommer i bølger hver dag. Mitt største problem er at magen føles tom selvom jeg har spist godt.. da blir jeg ofte kvalmere.. usjj ikke no gøy i 1 trimester🤭

Skrevet

Følte det peaka i uke 10. Litt bedre nå. 11+0 i morgen. Har hatt mild kvalme og uggen hver dag nesten døgnet rundt. Våkner fortsatt på natta av kvalmen 🤢 Håper på gradvis bedring nå og at det kanskje slipper helt om en måneds tid.

Anonymkode: b2c9f...aa1

Skrevet

Jeg ble ikke kvalm før i uke 7, men det dabbet av igjen i uke 10. 

Anonymkode: f9909...249

Skrevet

Ble verre fra uke 8 og varte til uke 15 ca. Måtte ta 3 uker sykemelding 

Anonymkode: 616cd...fae

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg ble ikke kvalm før i uke 7, men det dabbet av igjen i uke 10. 

Anonymkode: f9909...249

Håper det samme skjer meg, slitsomt å gå å føle seg så sjøsyk hele døgnet. Jeg klarer å la vær å kaste opp av kvalme generelt, men brekningene gjør det verre. Sitter liksom langt oppi halsen på meg🤮

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Ble verre fra uke 8 og varte til uke 15 ca. Måtte ta 3 uker sykemelding 

Anonymkode: 616cd...fae

Usjj, ble du nogenlunde kvalmefri resten av svangerskapet?

Skrevet

Var kvalm en uke , ble anbefalt å ta pyridoksin (vitamin b6) av jordmor :) 

Anonymkode: fb0e1...2da

Skrevet

Går gravid nå. Kvalmen begynte uke 8-9 og toppet seg i uke 13-19. Jeg har bare kastet opp noen få ganger men jeg brakk meg veldig lett. Nå i uke 22 er det nesten borte.

Anonymkode: 46a0a...ee0

Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Var kvalm en uke , ble anbefalt å ta pyridoksin (vitamin b6) av jordmor :) 

Anonymkode: fb0e1...2da

Hjalp det? Evt hvor fort hjalp det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...