AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #1 Skrevet 20. september 2023 Hvis man skal jobbe med traumer, er det viktig å få time en gang i uken da? Eller kan det gå bra med sjeldnere timer? Feks behandling av ptsd, børr man følges opp en gang i uken da? Anonymkode: 75ade...706
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #2 Skrevet 20. september 2023 Kommer an på behovet. Noen har ukentlig og andre hver 14 dag. For min del var hver 14 dag nok. Men noen ganger fikk jeg ukentlig om jeg hadde en vanskelig periode. Viktig å jobbe med det som er vanskelig parallelt med å leve hverdagen sin. At det ikke blir for mye terapi og fokus på problemer Anonymkode: b3202...771 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #3 Skrevet 20. september 2023 Ukentlig i ca fem år nå. Blant annet C-PTSD. Hvor ofte kommer både av kapasitet hos deg og psykolog, og hva du trenger hjelp med. Anonymkode: 71b8b...291
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #4 Skrevet 20. september 2023 Har ikke fått time siden mai fordi psykologen er "syk". Dette er den fjerde psykologen jeg har hatt som plutselig blir syk eller slutter etter noen timer med meg. Anonymkode: 8c9b9...af9
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #5 Skrevet 20. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har ikke fått time siden mai fordi psykologen er "syk". Dette er den fjerde psykologen jeg har hatt som plutselig blir syk eller slutter etter noen timer med meg. Anonymkode: 8c9b9...af9 DPS? Anonymkode: d9059...0ac
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #6 Skrevet 20. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis man skal jobbe med traumer, er det viktig å få time en gang i uken da? Eller kan det gå bra med sjeldnere timer? Feks behandling av ptsd, børr man følges opp en gang i uken da? Anonymkode: 75ade...706 Det kommer helt an på hvilke terapiform som passer og hjelper for deg. Jeg har gått 1 gang i uken over flere år tidligere. Nå går jeg hver andre uke, eller oftere ved behov. Jeg gikk også 1 gang i uken (i 2 år) til en privat psykoterapeut som drev traumebehandling, fikk mer ut den behandlingen enn etter alle år på BUP og DPS. Anonymkode: dcf1d...a94
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #7 Skrevet 20. september 2023 Går 2 ganger i uken, og har gjort det i noen år nå. Har i tillegg tilbud om psykomotorisk fysio og legetime hver/annenhver uke. Er nok veldig individuelt hva slags tilbud man får, alt etter behov, nytte og kapasitet Anonymkode: 357a8...066
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #8 Skrevet 20. september 2023 Det er alt etter hvor man er i prosessen, for min del : - En noen ganger to timer i uken - En gang hver 14 dag - En gang i måneden - En gang hver annen måned Anonymkode: 81850...b0b
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #9 Skrevet 20. september 2023 Gikk 1 gang i uken i 4 uker eller noe Anonymkode: b5eaa...c3e
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #10 Skrevet 20. september 2023 De fire første årene fikk jeg som regel ukentlig time, noen ganger gikk det to eller tre uker men da fikk jeg gjerne halvannen eller dobbel time som "kompensasjon". Det siste halvannet året gikk det først to uker og så tre uker mellom timene. Anonymkode: 9811f...708
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #11 Skrevet 20. september 2023 Hver 14 dag 😊 Anonymkode: 986e8...278
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #12 Skrevet 21. september 2023 Varierer etter behov og psykologens kapasitet. Går fast ukentlig på DPS, men jeg kan ringe inn når jeg har behov for det. På det verste kan jeg ha 3 «timer» i uka. I gode perioder kan det gå 14 dager. Anonymkode: 19254...396
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #13 Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har ikke fått time siden mai fordi psykologen er "syk". Dette er den fjerde psykologen jeg har hatt som plutselig blir syk eller slutter etter noen timer med meg. Anonymkode: 8c9b9...af9 Sånn har jeg hatt det også. Barseltid, syk, sluttet.. Falt helt igjennom både i systemet deres og i mitt eget liv, fikk jo ikke hjelp og stresset med det kaoset det skapte samtidig. Anonymkode: e3bd5...359
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #14 Skrevet 21. september 2023 Jeg får alt for lite, noe jeg er klar over. Først venter man på én i evigheter hvis man i drt heletatt finner en, ( har betalt rn del privat) , deretter har de sommerferie, og til slutt må man finne passende tidspunkter. Jeg har egentlig behov ukentlig, men blitt mye mindre enn det men ca hver 14 dag. Kunne kanskje vurdert å bli innlagt, men for meg akkurat nå vil det være ensbetydende med å gi opp. Jeg klager ikke på psykologen min, men de har for lite kapasitet. Jeg tror personlig det ville vært mest nyttig hvis jeg fikk snakke med en psykolog kontinuerlig i en uke ( intensiv terapi). Eller kanskje eksorsist... Anonymkode: e5926...c89
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #15 Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg tror personlig det ville vært mest nyttig hvis jeg fikk snakke med en psykolog kontinuerlig i en uke ( intensiv terapi). Anonymkode: e5926...c89 Og jeg svarer igjen, for her har jeg også tenkt akkurat det samme! Jeg skjønner ikke hvorfor de ikke gjør dettte! Personlig hadde løst mange år av problemene mine som ble til etter at jeg følte hjelp, om jeg hadde fått kontinuerlig hjelp i en kort periode i starten... Anonymkode: e3bd5...359
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #16 Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg får alt for lite, noe jeg er klar over. Først venter man på én i evigheter hvis man i drt heletatt finner en, ( har betalt rn del privat) , deretter har de sommerferie, og til slutt må man finne passende tidspunkter. Jeg har egentlig behov ukentlig, men blitt mye mindre enn det men ca hver 14 dag. Kunne kanskje vurdert å bli innlagt, men for meg akkurat nå vil det være ensbetydende med å gi opp. Jeg klager ikke på psykologen min, men de har for lite kapasitet. Jeg tror personlig det ville vært mest nyttig hvis jeg fikk snakke med en psykolog kontinuerlig i en uke ( intensiv terapi). Eller kanskje eksorsist... Anonymkode: e5926...c89 Det er jo det man får når man er innlagt. Anonymkode: 7d041...3f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå