Team retriever Skrevet 20. september 2023 #1 Skrevet 20. september 2023 Okay dette er et skikkelig I lands problem jeg vet det. Og jeg er sikkert kjempeidiot som føler det på denne måten men jeg vet ikke het hvordan jeg skal gripe an dette. Saken er den at vi har et fosterbarn på 16 år som bor oss fortsatt og komme til å gjøre det i en del år fremover av ulike grunner. Og hun var bortreist i 3 uker nå nettopp. Jeg har mistet en foreldre så når jeg fikk arven min så valgte vi å bruke de pengene på en ny bil, og hun visste at vi skulle kjøpe ny bil i løpet av høsten. Vi fant den perfekte bilen, og prøvde den og alt var greit for oss. V henter da fd hjem etter sin reise hvor hun setter seg inn i bilen og griner på nesa. . Og nå har det vært 3 dager med dritt slenging om bilen, hun er sur og grinete fordi hun ikke fikk bestemme bilen, og hun ville ikke ha den her bilen. Nå krever hun at vi kvitter oss med bilen , for hun skal ikke sitte i den bilen. I dag kom hun våt hjem fordi hun nektet å sette seg inn i bilen når vi hentet henne. Hvordan reagere på dette? Hva ville du gjort? Ingen av våre egne unger har sagt noe lignene, som ene sønnen sier " de skal ikke betale på bilen , altså bom og forsikring og drivstoff så det er ikke noe de kan si noe på, Vi har ikke fosterbarn for å tjene penger ( hvis det er noen som vil si det) vi valgte faktisk å ikke motta mnd " lønnen" fra bvt da vi ikke ha noe behov for det. Og jenta har null kontakt med foreldrene i det hele. 4 2
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #2 Skrevet 20. september 2023 La henne gå hver dag. Ikke tilby å kjøre henne. Hun har jo sagt hva hun synes om bilen så da får hun være uten. Ville også tatt en samtale om hvorfor hun mener hun kan bestemme dette, og om hun lar deg bestemme hvilken bil hun skal ha når hun kjøper sin første bil med egne opptjente penger. Anonymkode: 06e01...aed 36 1 9
Kipling Skrevet 20. september 2023 #3 Skrevet 20. september 2023 6 minutter siden, Team retriever said: Okay dette er et skikkelig I lands problem jeg vet det. Og jeg er sikkert kjempeidiot som føler det på denne måten men jeg vet ikke het hvordan jeg skal gripe an dette. Saken er den at vi har et fosterbarn på 16 år som bor oss fortsatt og komme til å gjøre det i en del år fremover av ulike grunner. Og hun var bortreist i 3 uker nå nettopp. Jeg har mistet en foreldre så når jeg fikk arven min så valgte vi å bruke de pengene på en ny bil, og hun visste at vi skulle kjøpe ny bil i løpet av høsten. Vi fant den perfekte bilen, og prøvde den og alt var greit for oss. V henter da fd hjem etter sin reise hvor hun setter seg inn i bilen og griner på nesa. . Og nå har det vært 3 dager med dritt slenging om bilen, hun er sur og grinete fordi hun ikke fikk bestemme bilen, og hun ville ikke ha den her bilen. Nå krever hun at vi kvitter oss med bilen , for hun skal ikke sitte i den bilen. I dag kom hun våt hjem fordi hun nektet å sette seg inn i bilen når vi hentet henne. Hvordan reagere på dette? Hva ville du gjort? Ingen av våre egne unger har sagt noe lignene, som ene sønnen sier " de skal ikke betale på bilen , altså bom og forsikring og drivstoff så det er ikke noe de kan si noe på, Vi har ikke fosterbarn for å tjene penger ( hvis det er noen som vil si det) vi valgte faktisk å ikke motta mnd " lønnen" fra bvt da vi ikke ha noe behov for det. Og jenta har null kontakt med foreldrene i det hele. Bare å la henne gå hjem, enten så løser det seg ved at hun blir lei, eller så slipper dere nå å kjøre alle steder. 19
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #4 Skrevet 20. september 2023 Vinn vinn, tenk på all den kjøringa du slipper. Hun ombestemmer seg nok snart. Anonymkode: d9e86...54b 14
Populært innlegg stepbystep Skrevet 20. september 2023 Populært innlegg #5 Skrevet 20. september 2023 Jeg tenker at hun bare tester grenser her. Hun er 16 år (midt i trassalderen) og mtp at hun er fosterdatteren deres, så kan jeg tenke meg at hun ikke har hatt det bra der hun komme fra. Så jeg ville egentlig bare sagt bastant noe slikt som "Denne bilen har jeg kjøpt for mine penger. Hvis du ikke ønsker å sitte i den, så er det greit - da kan du ta bussen, men jeg kommer ikke til å bytte den / kjøpe ny kun fordi du ikke ville ha denne bilen. Jeg kjøpte den ikke til deg. Når du blir voksen, så kan du kjøpe akkurat den bilen du vil ha/ønsker deg" 61 16
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #6 Skrevet 20. september 2023 Hun ombestemmer seg nok utover høsten. Behold bilen Anonymkode: a47be...315 3
visp Skrevet 20. september 2023 #7 Skrevet 20. september 2023 Jeg hadde reagert akkurat som jeg ville gjort om det var ett av mine egne barn: ignorert. Hun er bare 16, så husk at det er litt idiot oppi hodet der:) 18
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #8 Skrevet 20. september 2023 Dette er sånn tenåringsideer som kommer av og til 😅 Bare lev som normalt, og hun tilby henne skyss som normalt helt til en dag når hun takker ja.. Anonymkode: 98b2b...9c9 7 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #9 Skrevet 20. september 2023 Mulig hun forbinder det med noe trist som dødsfallet? Anonymkode: 23e83...03d 3
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #10 Skrevet 20. september 2023 Det blir kaldt å gå etterhvert. Anonymkode: 24a01...54b 6
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #11 Skrevet 20. september 2023 Her tenker jeg at det har kommet en endring som hun ikke var forberedt på og/eller ikke har fått prosessert skikkelig. Selv om hun visste at dere skulle kjøpe ny bil så har hun ikke fått se den, lukte den eller i det hele tatt (som jeg skjønte det) fått vite at dere har kjøpt ny bil før hun blir tvunget til å sitte i den når dere henter henne. Hvis hun har hatt en oppvekst preget av usikkerhet så skal det lite til før hjernen går i krisemodus. Anonymkode: 7ef5e...c4a 19 2 7
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #12 Skrevet 20. september 2023 Lurer jo på hvilken type bil du har kjøpt. Uansett så har hun jo ikke noe med hvilken bil andre kjører. Hvis du kjøpte en brukt Fiat Multipla så må jeg jo si meg enig med henne. https://no.wikipedia.org/wiki/Fiat_Multipla Anonymkode: 62575...978 3 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #13 Skrevet 20. september 2023 Kan hende hun har problemer med endringer, spesielt endringer som skjedde mens hun ikke var der. Jeg vet ikke historien hennes, men kan kjenne meg igjen i følelsen på slikt. Bodde også i fosterhjem som 13-15 år, og fikk totalt sammenbrudd da mor i huset omøblerte stuen mens jeg var på skolen. Veldig uforståelig sett utenfra selvfølgelig. Prøv å snakk med henne om hva som ligger i grunn for følelsene hennes om bilen. Anonymkode: 72972...465 16 7 4
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #14 Skrevet 20. september 2023 Kjempedumt å bruke arv på bil fosterdatteren deres kan vel bare gå, sånn for å holde meg til tema. Anonymkode: 8085f...e84
visp Skrevet 20. september 2023 #15 Skrevet 20. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Lurer jo på hvilken type bil du har kjøpt. Uansett så har hun jo ikke noe med hvilken bil andre kjører. Hvis du kjøpte en brukt Fiat Multipla så må jeg jo si meg enig med henne. https://no.wikipedia.org/wiki/Fiat_Multipla Anonymkode: 62575...978 Den var litt kul faktisk:) Uansett så er det ingen unger som har noe med hvilken bil familien kjøper. De har null ytringsrett når det gjelder sånne saker. 5
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #16 Skrevet 20. september 2023 Jeg ville spurt om det var en grunn til at hun har så mye imot denne bilen (i tilfelle det er noe hun trenger å snakke om), men jeg ville også gjort det tydelig at dette er deres bil, og dermed ikke på noen som helst måte hennes valg. Hvis hun ikke vil sitte på, så får hun komme seg rundt på andre måter. Anonymkode: 6ca2d...48f 7
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #17 Skrevet 20. september 2023 La hun surmule til krampa tar seg. Hun kommer til vett, når hun er lei av å gå. Anonymkode: fb60a...f06 4
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #18 Skrevet 20. september 2023 han må jo skjønne at enkelte ting er ikke barn med på og bestemme i det hele tatt kun di voksen Anonymkode: 2eaf2...93a
Team retriever Skrevet 20. september 2023 Forfatter #19 Skrevet 20. september 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Her tenker jeg at det har kommet en endring som hun ikke var forberedt på og/eller ikke har fått prosessert skikkelig. Selv om hun visste at dere skulle kjøpe ny bil så har hun ikke fått se den, lukte den eller i det hele tatt (som jeg skjønte det) fått vite at dere har kjøpt ny bil før hun blir tvunget til å sitte i den når dere henter henne. Hvis hun har hatt en oppvekst preget av usikkerhet så skal det lite til før hjernen går i krisemodus. Anonymkode: 7ef5e...c4a Hun visste at vi hadde kjøpt før hun kom 1 1
Team retriever Skrevet 20. september 2023 Forfatter #20 Skrevet 20. september 2023 stepbystep skrev (1 time siden): Jeg tenker at hun bare tester grenser her. Hun er 16 år (midt i trassalderen) og mtp at hun er fosterdatteren deres, så kan jeg tenke meg at hun ikke har hatt det bra der hun komme fra. Så jeg ville egentlig bare sagt bastant noe slikt som "Denne bilen har jeg kjøpt for mine penger. Hvis du ikke ønsker å sitte i den, så er det greit - da kan du ta bussen, men jeg kommer ikke til å bytte den / kjøpe ny kun fordi du ikke ville ha denne bilen. Jeg kjøpte den ikke til deg. Når du blir voksen, så kan du kjøpe akkurat den bilen du vil ha/ønsker deg" hun har bodd her siden hun var 4 år
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå