Gå til innhold

Klær i skibakken

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke født med ski på beina
Skrevet

Hei,

Trenger noen tips her. Etter mange år i sydligere strøk, ser det ut som det blir en del skigåing/kjøring på meg i år. Og eier absolutt ingenting av klær og utstyr. Hva bør jeg kjøpe for å være varm, og samtidig ta meg bra ut i. Hva er in, sexy, og samtidig praktisk og varmt i:

- slalombakken

- langrennssporet.

Har ikke veldig mye penger å handle for. Setter veldig stor pris på noen tips.

Tusen takk

Tone

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sportman har noen fine(synes iallefall jeg da) skidresser på salg nå.

Skrevet

I skibakken er det vel "skallbekledning" som er in for øyeblikket. Og hjelm.

Men det meste som er todelt, behagelig og gjør at du holder deg varm er nok mer eller mindre godkjent. Hvor mye penger du vil legge i det vet jo ikke jeg, og det setter jo en del føringer på hva man kjøper. Samtidig også hvor mye man skal bruke klærne.

Hvis du skal bruke litt penger ville jeg iallfall kjøpt en jakke i vanntett og pustende materiale, da har du en jakke du kan bruke også ved andre anledninger. Samt at du har en jakke som er helt ok i 20 minus bare du tar nok klær under, og du har en jakke som er helt ok med mye mindre klær under når det er påske og vi lukter på varmegradene. Hva angår bukse syns jeg det blir litt mer opp til hvordan du er i forhold til hvor kald/varm du blir og hvor mye du skal sitte på rompa. Skal du kjøre snowboard og sitte på rompa så velg for all del en bukse som tåler dette, både i slitestyrke og i vannavstøting samt varme.

På buksefronten er det ganske enkelt å velge en bukse i mørk farve, så er du ikke helt på moten, men heller ikke helt ute på jordet. Og du har en bukse du kan bruke til den er utslitt. Om du velger en som er veldig på moten har de en tendens til å være veldig av moten om et år eller to, og da har man plutselig kastet masse penger ut av vinduet.

I skisporet blir vel aldri noe annet enn diffrensierte typer av "markadress" en innertier. Bjørn Dæhlies kolleksjon består av mye fint, funksjonellt tøy. Som også fungerer fint hvis du velger å legge ut på fottur ved senere anledninger.

Men samme hva du velger å ha ytterst så er jo langt det viktigste hva du har innerst. At du har godt superundertøy eller ullundertøy, slik at du holder deg varm og får fraktet fuktigheten vekk fra kroppen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...