Gå til innhold

Han mener kjørelærern legger an på meg eller bare vil ha penger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Saken er at jeg tar lappen i litt voksen alder. Kjæreste lærekjører med meg, men jeg bruker tid og føler ikke jeg er så god. Saken er kjæresten min sier ikke så ofte at det jeg gjør er bra, eller at det jeg foreslår er lurt å gjøre, da må jeg spørre flere ganger typ "skal jeg ikke skifte gir nå, det den føles tung". Da kan han si njææ og tjaaa og at han hadde ventet eller det kan jeg sikkert. Men hvis jeg gjør noe feil så er han der med en gang og kommenterer, silent treatment, en gang skrek han også fordi jeg slo på venstre blinklys i stede for høyre og ble stresset og kvelte motoren, og det var en bil bak.

Kjøreskolen i vår lille by kom med et tilbud på Facebook at man kunne få de 3 første timene til en billigere penge, jeg fikk være med på det, og første time med lærer var helt sjokk i forhold til kjæresten. Kjørelæreren var glad og tullet, sa hele tiden BRA JA til alt jeg gjorde rett, og helt tålmodig når det gikk feil. Jeg knotet en del men han sa jeg klarte meg bra.

Jeg kom hjem til kjæresten og han ble litt sur, spurte om det ikke var godt nok å kjøre med ham og at jeg kom til å spare masse på kjøretimer. Så jeg sa at han kan bli litt intens og sur, og fortalte om turen med lærer. Da lo han bare og sa at sånn sier de til alle og at det er bare for å kjøpe flere timer så de tjener mer penger, eller at jeg hadde flørtet og så kranglet vi litt om det og :(

Kan han ha rett?

Anonymkode: 7a256...d51

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, han har nok ikke rett. Helt normalt at kjørelærere skal være motiverende og hjelpe deg å bli en god og trygg sjåfør. Det er jobben deres.

Anonymkode: 9ca40...b67

• Liker 12
Skrevet

Den kjæresten din er ikke god. Kvitt deg med han.

Anonymkode: 959f5...a26

• Liker 4
Skrevet

Han har rett i at kjørelærere vil tjene penger på kjørelærerjobben.

Og faktisk, ansatte på REMA 1000 vil tjene penger på å selge oss mat...

Anonymkode: 3549b...363

• Liker 1
Skrevet

Den kjæresten din er ikke mye å samle på! Behandler han deg alltid så dårlig? Bruker han å være sykelig sjalu?

Kjørelæreren oppfører seg normalt.

Anonymkode: 773af...61a

• Liker 2
Skrevet

Kjæresten din er en oppfarende drittsekk som rakker ned på andre menn for å forsvare sin egen oppførsel. Det er ikke vanlig å oppføre seg sånn når man øvelseskjører. 

Anonymkode: 30ca0...56d

Skrevet

En god lærer får eleven sin avslappet og trygg på seg selv... 

Det er ganske logisk. Er man stresset så er det vanskeligere å tilegne seg kunnskap.. en glemmer lett hva en ble lært. Blir mindre observant. 

En kjørelærer legger også livet sitt inn som innsats når han/hun kjører med en elev. Jeg tenker at fokuset til læreren er at læresituasjonen din skal være behagelig og effektiv for deg. Vil han oppi buksa di så prøver han seg nok ikke før du har bestått førerprøven..

Typen din er bare en idiot, en som er så usikker på seg selv at han trykker deg ned. 

At han sitter å skriker på deg i bilen fordi du blinket feil vei, og daua bilen med en ventende bil bak. Det vitner bare om at han er redd, mindre intelligent og overhode ikke egnet for å kjøre med deg. Og ikke minst, for en drittsekk! Skal du virkelig være i lag med en sånn? 

Kort og greit; Faen for en idiot!

Anonymkode: a70f1...f43

• Liker 6
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Saken er at jeg tar lappen i litt voksen alder. Kjæreste lærekjører med meg, men jeg bruker tid og føler ikke jeg er så god. Saken er kjæresten min sier ikke så ofte at det jeg gjør er bra, eller at det jeg foreslår er lurt å gjøre, da må jeg spørre flere ganger typ "skal jeg ikke skifte gir nå, det den føles tung". Da kan han si njææ og tjaaa og at han hadde ventet eller det kan jeg sikkert. Men hvis jeg gjør noe feil så er han der med en gang og kommenterer, silent treatment, en gang skrek han også fordi jeg slo på venstre blinklys i stede for høyre og ble stresset og kvelte motoren, og det var en bil bak.

Kjøreskolen i vår lille by kom med et tilbud på Facebook at man kunne få de 3 første timene til en billigere penge, jeg fikk være med på det, og første time med lærer var helt sjokk i forhold til kjæresten. Kjørelæreren var glad og tullet, sa hele tiden BRA JA til alt jeg gjorde rett, og helt tålmodig når det gikk feil. Jeg knotet en del men han sa jeg klarte meg bra.

Jeg kom hjem til kjæresten og han ble litt sur, spurte om det ikke var godt nok å kjøre med ham og at jeg kom til å spare masse på kjøretimer. Så jeg sa at han kan bli litt intens og sur, og fortalte om turen med lærer. Da lo han bare og sa at sånn sier de til alle og at det er bare for å kjøpe flere timer så de tjener mer penger, eller at jeg hadde flørtet og så kranglet vi litt om det og :(

Kan han ha rett?

Anonymkode: 7a256...d51

Kjørelærer er positiv og tålmodig fordi det gjør deg tryggere og du lærer bedre da. Hadde han oppført seg som kjærsten din så hadde ingen giddet å komme tilbake, så i den forstand har han jo forsåvidt "rett". Han er vant til nybegynnere, så han har ikke noe problem med å være tålmodig, og alle lærer i ulik takt. Ikke noe galt eller kynisk med det, det er jobben til en god kjørelærer.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kjæresten din er sur fordi at det finnes mennesker som er bedre sjåfører enn han. 
Han er elendig til å lære deg å kjøre. 
Du bestemmer vel sjøl om hvem du vil lytte til?  
Når det gjelder bilkjøring så må du begynne å tenke litt sjølstendig. 
Feks det å skifte gir. Har bilen kommet opp i et høyt turtall så skifter du gir, alt etter fartsgrensene selvfølgelig og hvilken fart du skal opp i.  
Mannen din skremmer deg. Derfor blir du litt handlingslammet når du kjører. 
Kjørelæreren har forstått at han må få deg til å slappe av når du kjører og gi deg selvtillit. 
Kjæresten din er et fjols som ikke forstår hvordan han trykker deg ned. 
Når du får lappen så setter du deg i bilen og stikker 

Anonymkode: b1673...84f

• Nyttig 1
Skrevet

Etter hva du skriver, så oppfatter jeg ikke at kjørelæreren flørter for å få mere kjøretimer for å tjene penger.

Om du faktisk oppriktig er bekymret for det, så går du til en annen kjøreskole for å be om en uavhengig mening etter en kjøretime. 

En stor anbefaling fra meg: Ikke øvelseskjør noe mer med kjæresten din. Det skaper mye greier mellom dere som er unødvendig.

Skrevet

Kjæresten din virker like kontrollerede som faren min. Har du ikke småbarn med han bør du løpe mens du kan. 

Anonymkode: 22b80...460

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Altså... at kjørelærere skal tjene penger på å være kjørelærere er vel ikke akkurat en statshemmelighet. Det er jobben deres. De gjør den for penger. 

Men det er jo ikke ensbetydende med at deres måte å lære bort på er feil. Snarere tvert imot, det er det de driver med og det de kan. Kjæresten din kan det IKKE.

Det gjelder jo i enhver lærersituasjon, å gi positive tilbakemeldinger er helt elementært for læring, du flipper ikke på folk og kjefter på dem og stresser dem. Du sier flink bisk og gir en kjeks når de gjør noe riktig.

Når det er sagt - hvis han er ålreit i alle andre situasjoner så mener jeg ikke det er dumpegrunn. Jeg er veldig glad i min gode mor som er snill og klok og tålmodig i de fleste situasjoner, men ikke f... om jeg kunne prøvekjøre med henne. Hun er en stresset sjåfør selv og blir enda mer stresset når jeg kjører og da kommer kjeften. Vi prøvde en gang og det gikk akkurat som jeg forventet 😂

Anonymkode: 844be...92f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...