Ibenholt Skrevet 22. januar 2006 #1 Skrevet 22. januar 2006 Noe så irriterende! Nå har jeg kuttet ut godteri. Men jeg får sånn søtsug hele tiden. Da må jeg ha noe å erstatte det med, derfor spiser jeg frukt. Gjerne banan, rosin, ananas, appelsin, eple, tørket aprikos (ikke alt på en gang). Men så får jeg søren meg dårlig samvittighet for dette også, fordi jeg stadig hører at det er så mye sukker i frukt osv. Hva skal jeg gjøre da?
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 22. januar 2006 #2 Skrevet 22. januar 2006 Frukt er sunt. Ikke ha dårlig samvittighet!
Gjest 1111 Skrevet 22. januar 2006 #3 Skrevet 22. januar 2006 Sukkeret i frukt er fruktsukker, som ikke er halvparten så ille som vanlig sukker. Prøv å tenk hvor bra frukt er for deg i stedet for hvor dårlig det er, for frukt er mer positivt enn negativt uansett hvordan du vrir og vender deg. Prøv å nyt det.
Ibenholt Skrevet 22. januar 2006 Forfatter #4 Skrevet 22. januar 2006 Tusen takk! Så irriterende å ha dårlig samvittighet for noe jeg før regnet som det samme som å spise luft. Blir gal av å tenke hele tiden, dreper jo hele livsgleden til slutt. Så frukt må vel være bra vel?
Hoppetaujenta Skrevet 22. januar 2006 #6 Skrevet 22. januar 2006 Hvis man spiser fire kilo frukt hver dag, så er ikke det heller bra. Men et vanlig inntak er kjempebra. Klart at du skal kose deg med frukten din ! Flink jente du !!!
Gjest LoisLane Skrevet 22. januar 2006 #7 Skrevet 22. januar 2006 Hva hadde alternativet vært? Klart frukt er bedre enn sjokolade, for å snakke for min egen del. Spis frukt, du!
Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2006 #8 Skrevet 22. januar 2006 Frukt inneholder både vitaminer og enkelte mineraler og masse fiber, og er derfor godt for kropp og fordøyelse.
Gjest gjest1 Skrevet 22. januar 2006 #9 Skrevet 22. januar 2006 Krom skal visst kunne døyve søtsuget.
ashera Skrevet 23. januar 2006 #10 Skrevet 23. januar 2006 Frukt er flott, og slett ikke tomme kalorier! Bare vær oppmerksom på at tørket frukt som rosiner, svisker og tørkede aprikoser har et relativt høyt sukkerinnhold i forhold til vekt. Hvis du prøver å unngå store mengder sukker, er det lurere å spise frisk frukt enn tørket, selv om fruktsukkeret har mye lavere GI enn raffinert sukker.
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2006 #11 Skrevet 23. januar 2006 og enda bedre ville det vært hvis du kunne spise mer grønnsaker istedetfor altfor mye frukt. det fins mye godt der også! knaskegulrøtter f.ex er jo søte og gode og rød paprika er nydelig!
Gjest Gjesta Skrevet 24. januar 2006 #12 Skrevet 24. januar 2006 Man kan visst ikke legge på seg av å spise for mye frukt har jeg hørt.........
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2006 #13 Skrevet 24. januar 2006 Hvis man spiser fire kilo frukt hver dag, så er ikke det heller bra. ← Hvorfor ikke?
NullHull Skrevet 24. januar 2006 #14 Skrevet 24. januar 2006 Man kan visst ikke legge på seg av å spise for mye frukt har jeg hørt......... ← Greia er nok den at dersom du skal legge på deg av frukt må du spise såpass mye for å overstige ditt kaloribehov pr dag, at det nesten ikke er mulig å få i seg så mye i volum!
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2006 #15 Skrevet 24. januar 2006 Hvorfor ikke? ← Hvis du spiser 4 kilo banan om dagen, får du f.eks, i deg nesten det dobbelt av ditt daglige kaloribehov. Spiser du 4 kilo epler har du omtrent dekket kaloritbehovet ditt den dagen, men samtidig har du fått i deg et veldig snevert utvalg av næringsstoffer. I tillegg vil all fruktsyren siten på tannemaljen din.
Gjest Betty Boop Skrevet 24. januar 2006 #17 Skrevet 24. januar 2006 Krom skal visst kunne døyve søtsuget. ← Krom er veldig effektivt mot søthungeren. Jeg har brukt det og kollegaer har brukt det. God effekt. Får rett og slett ikke lyst på sukkervarer i tide og utide.
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2006 #19 Skrevet 24. januar 2006 Hvis du spiser 4 kilo banan om dagen, får du f.eks, i deg nesten det dobbelt av ditt daglige kaloribehov. Spiser du 4 kilo epler har du omtrent dekket kaloritbehovet ditt den dagen, men samtidig har du fått i deg et veldig snevert utvalg av næringsstoffer. I tillegg vil all fruktsyren siten på tannemaljen din. ← Ok, så hvis man skal spise frukt så må man altså spise den samme frukten hele tiden? Går ikke an å variere mellom alle de forskjellige slagene? Fruktsyren nøytraliseres forresten ved hjelp av melk.
Gjest 1111 Skrevet 24. januar 2006 #20 Skrevet 24. januar 2006 Ok, så hvis man skal spise frukt så må man altså spise den samme frukten hele tiden? Går ikke an å variere mellom alle de forskjellige slagene? Fruktsyren nøytraliseres forresten ved hjelp av melk. ← Jeg tror ikke du helt fikk med deg poenget. Varier så mye du vil. Men for å legge på deg av frukt så må du spise mer enn det du forbrenner i løpet av en dag - hvilket det skal veldig mye frukt til for å klare.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå