Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har den siste tiden opplevd hersketeknikker fra lederen på jobb og jeg vet ikke hvordan jeg skal gå frem lenger. 
For eksempel opplevde jeg at hen tydelig ikke ville høre på meg da jeg i en liten pause ønsket å fortelle noe viktig angående jobben. Hen kuttet meg og gikk fra meg.  Dagen etter ønsket jeg å ta det opp med hen og banket på kontoret. Hen var tydelig på at hen ikke ville lytte fordi hen ikke hadde tid. Jeg avsluttet med å si at det var viktig for meg å finne tid til i nærmeste fremtid og ble da møtt med himlende øyne. 
Jeg har snakket med tillitsvalgt.

Noen med erfaringer rundt dårlige ledere?

Anonymkode: 10cfa...82c

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt erfaring med dårlige ledere, ja. Men som leder selv nå så kan jeg også si at jeg har møtt endel ansatte som kunne trengt tilsnakk også.

Nå vet jeg jo kun hva du skriver her, husk det. Jeg kjenner ikke til om det er mer historikk (trenger ikke det heller, jeg vil bare gi litt perspektiv). Noen ansatte mener at «alt» er «krise» hele tiden. Noen har heller ikke respekt for at leder også har flere oppgaver ansatte ikke ser, og kun en brøkdel av det er å være tilgjengelig når ansatte mener at de skal være det. Mange ganger har jeg blitt avbrutt i pauser, når jeg er i telefonen, i møter, eller sitter med en oppgave på PC-en av noen som «skal bare si noe». Er det mye av det så blir man lei. Sier ikke at du er sånn, men er mange slik på et sted så blir man avstumpet mot alle. Det sagt så er det ikke riktig å avfeie bryskt eller himle med øynene. 

Jeg pleier å si til mine ansatte at døren min er åpen, men har du noe viktig du må si så avtal en tid. På den måten så kan jeg sette til side noe slik at de har min fulle oppmerksomhet isteden for at jeg mentalt er halvveis tilstede.

Så, har du forsøkt å sende en e-post, teams mld, sms (eller hva det nå er for plattform dere bruker) og skrevet at du har noe du trenger å snakke med hen om? 

Anonymkode: 74132...cc8

• Nyttig 1
Skrevet

Er det mann eller dame?

Anonymkode: 3092a...3a3

Skrevet

Jeg hadde en elendig leder. Etter halvannet år der jeg prøvde «alt» sa jeg opp og fant ny jobb.

Anonymkode: c0dff...699

Skrevet

Følger denne. Opplever også en slik leder om dagen. Er i varierende humør, og merker jeg at hun er i dårlig humør unngår jeg henne. Og flere sier det samme, og samme om hersketeknikker. Så jeg forstår at det er ikke meg men henne som kan ha en dårlig dag og at personligheten er formet slik. Jeg vurderer å snakke med verneombud, dette går på det psykososiale miljøet. Er en mye lettere stemning når hun er på reise e.l.  Det ender opp med at folk er misfornøyde og leder vet ikke om hun skal gjøre noe for å endre det. Ble leder i år og aldri vært det før, så forstår det er en lang vei å gå. Men samtidig skal folk ha det bra på jobb. Er døra hennes åpen skal det være lov å banke på uten å bli halshugd. 
TS; Har dere verneombud å snakke med? 

Anonymkode: d0eec...fa1

Skrevet

Dårlige ledelse får bli noen andres ansvar og problem. Søk ny jobb

Anonymkode: 85ed7...2d3

Skrevet

Veldig vanskelig å få noen til å endre seg, kanskje med mindre lederen er ganske fersk og fortsatt "formbar" i stillingen. Men oppi årene? Nesten bare å glemme, det kommer ikke til å skje noe, tillitsvalgt kan nesten aldri gjøre noe (Med mindre det dreier seg om grove ting som f. eks. vold) og du kommer til å få en miserabel jobbhverdag. Anbefalingen er å bytte jobb. 

Anonymkode: f1b84...ade

Skrevet

Bytt jobb.  Alt anna er kaos.

Anonymkode: 4f2fd...50e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...