AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #1 Skrevet 20. september 2023 Begynte å bli overvektig tidlig i tenårene, er nå 28 år. På mitt tyngste var jeg 155 kilo. Har trent styrke omtrent hver dag i et år nå og spiste oftere og kiloene og centimeterne har forsvunnet. Har gått ned til 105 kilo nå. Har alltid hatt mer fett på underkropp enn overkropp. Veldig pærefasong. Har jo vært inne på tanken om lipødem selv, men veldig lite erfaring på det i Norge virker det som så ikke fått noe ordentlig svar. Har nå fått beskjed om at jeg mest sannsynlig har det, men at jeg bare skal fortsette som jeg gjør. Målet mitt er å veie rundt 80 kilo, er 180 høy. Men denne beskjeden gjorde meg skikkelig deppa. For en ting er å «bare» være jevnt tjukk og kunne gå dette ned, men nå begynner overkroppen å bli en god del mindre mens underkroppen fortsatt er veldig stor. Leggene mine er 49 cm, lår er 75 cm og rundt det største rundt rompa er det hele 122 cm (var skrekkelige 155 cm).. Midjen er 90 cm. Får jo beskjed om at det ikke er noe å gjøre med dette. Mister litt motivasjon for i tillegg til at underkroppen er så stor er den i tillegg «deformert» - er liksom utposninger bak lår med fett som synes hvis jeg bruker bukser eller tights.. Huden på underkroppen har jo blitt mye løsere også så føler at huden bare flapper i tillegg.. Nei.. vet ikke hva jeg vil med innlegget, ble bare nedslått av beskjeden og håper at det er feil.. har jo ingen smerter i underkroppen som jeg hører er vanlig med denne diagnosen, men har lav smerteterskel på underkropp og får veldig mye blåmerker. Anonymkode: 88e3c...7b3 2
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #2 Skrevet 20. september 2023 Om du er på fb så er det helt sikkert egne fb grupper for mennesker med lipødem. Har en litt sjelden sykdom selv som gjør at jeg må være min egen lege og finne ut om det finnes ny forsking el ny behandling eller andre ting å prøve. Den beste støtten og kunnskapen har jeg funnet av medpasienter og sykdomsmiljøet på sosiale medier. Gull verdt. Anonymkode: 48262...752
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå