Gå til innhold

Hender det at dere tar dere en liten sjokoladebit midt i uka?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eller lever folk generelt sett strengt med tanke på sukker og godteri? Hvis jeg tar meg en stripe melkesjokolade på en tirsdagskveld til debatten, f.eks, får jeg dårlig samvittighet etterpå, nesten så det ikke var verdt det. Hvordan er det for dere?

Anonymkode: 6d6c9...0e2

Når du får dårlig samvittighet fordi du kun tok en bit sjokolade, da har du et usunt og anstrengt forhold til mat.

Man skal ikke få dårlig samvittighet fordi man tok seg en bit sjokolade, da er det noe som ikke er riktig. Forstå meg rett, mange som spiser sunt, eller ikke spiser sjokolade/godteri i ukedagene. Men når man får dårlig samvittighet fordi man har spist noe burde en varsellampe ringe.

Det er slike anstrengte forhold til mat som ofte kan gli over i en spiseforstyrrelse.

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er veldig sjelden biten jeg tar er liten. Spiser sjokolade daglig.

Anonymkode: 7bd5d...e9c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kroppen driter i hvilken dag det er. Sjokolade er sjokolade enten det er Tirsdag eller Lørdag. Total mengde man får i seg over tid er vel det eneste som betyr noe, som med alt annet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleden min er basert 70 prosent på sjokolade og nå må det bli slutt på det for organenes skyld. Så ikke bare en liten stripe nei 😂

Du kan godt kose deg med en liten stripe, det er jo ingenting. Kos deg ts! 😊 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Eller lever folk generelt sett strengt med tanke på sukker og godteri? Hvis jeg tar meg en stripe melkesjokolade på en tirsdagskveld til debatten, f.eks, får jeg dårlig samvittighet etterpå, nesten så det ikke var verdt det. Hvordan er det for dere?

Anonymkode: 6d6c9...0e2

Spiser det jeg vil ha når jeg vil ha det. Drikker stort sett brus hver dag, 1-2 glass. Sjokolade / godteri flere ganger i uka. Men jeg er flink til å spise ordentlig middag (kjøtt/fisk, grønnsaker, potet/fullkornsprodukter) og knekkebrød eller surdeigsbrød hver dag. Drikker vann også, ingen kaffe, saft eller andre ting så brus blir min kose drikk😅 

Anonymkode: 928c9...be0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, spiser nesten aldri sjokolade. Det er mye fordi at sjokolade etc trigger cravings, og at hvis jeg tar èn bit, så ender jeg med å kjøpe en 200 grams, og gjerne 1 pose potetgull samtidig :ler:

Så jeg unngår det fordi jeg vet det bidrar til overspising, ikke fordi jeg er redd for 2 sjokoladeruter i seg selv. 

Anonymkode: 338b8...856

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser sjokolade hver eneste dag. Opptil 100 gram.. Bare må ha det. Det roer angstsymptomene mine. Er slank og ellers småspist, så legger ikke på meg, men det er neppe bra å konstant gå med såpass sukker/fettoverskudd, så må prøve begrense meg.

Anonymkode: 8b511...54a

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok leste nettopp at 100 gram sjokolade faktisk har litt mindre sukker i seg enn en halvliter sukker-brus, så da fikk jeg litt mindre dårlig samvittighet. Brus drikker jeg nemlig ikke, så da kan jeg heller kose meg med sjokolade.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ok leste nettopp at 100 gram sjokolade faktisk har litt mindre sukker i seg enn en halvliter sukker-brus, så da fikk jeg litt mindre dårlig samvittighet. Brus drikker jeg nemlig ikke, så da kan jeg heller kose meg med sjokolade.

Det skal være lov å kose seg noe. Problem oppstår når man koser seg alt for mye, og med flere forskjellige ting. Spesielt om man ikke spiser et sunt kosthold sånn ellers. 

Kos deg med sjokoladestripen med god samvittighet. Vi har alle noe vi koser oss med. 

Anonymkode: 4cb5e...c98

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

Men mest fordi jeg ikke klarer stoppe på en rute! Spiser en stor plate i løpet av uka :applaus: Noen uker går det kanskje litt mer :danse:

Anonymkode: f8491...adf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiste akkurat en liten spragleknas. 
Jeg klarer heldigvis å spise den ene lille biten jeg har kjempelyst på og stoppe der. Skal jeg prøve å stoppe cravingen spiser jeg fort mat for sikkert 3x kaloriene jeg finner i en liten bit sjokolade. Dessuten spiser jeg meg fort kvalm i helgene vis jeg må «vente» 

Så ja, litt sjokolade i hverdagen går fint for min del

Endret av Thjelp
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går i bølger her, noen ganger fyser jeg veldig og andre ganger ikke i det hele tatt. Jeg har funnet ut at det er mengden det kommer an på, det er ikke krise å spise en stripe eller to sjokolade en gang i blant. Det er når man spiser hele plata det begynner å bli et problem. Dessuten lønner det seg å spise mat om man fyser, jeg er i alle fall som regel egentlig sulten hvis jeg har lyst på godteri. 

Trener 2-3 ganger i uken, har en aktiv jobb og en bmi på 23.

Anonymkode: 912cb...d9f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser sjokolade, potetgull, is og alt mulig når jeg har lyst på det. Totalt uavhengig hvilken dag det er. Men det kan gå ukesvis mellom hver gang jeg har lyst på det.

Anonymkode: 58c32...10c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spiser "godteri" og sjokolade veldig sjeldent. 

Og samtidig bryr jeg meg ikke om hvilke ukedag det er. Vi kan gjerne ha en dyr gourmetmiddag på en tirsdag. Så om sjokoladebiten er på en mandag eller en lørdag, betyr da ingenting? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokolade spiser jeg aldri. Er ikke noe glad i det.

Men kan finne på å spise noe annet usunt, ja.

Anonymkode: 29581...153

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste nettopp sjokoladekake såe... :fnise:  Det går litt opp og ned i perioder, men jevnt over vil jeg si jeg spiser litt for mye dessverre. Jeg elsker sjokolade. Jeg kunne spist en 200g sjokoladeplate hver eneste dag, lett:P

Anonymkode: a78d9...0a6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre jeg er på den veldig sunne og smale sti; det gjør jeg ja! :lur: 
Koser meg med sjokolade og blir blid av det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...