Gå til innhold

Hender det at dere tar dere en liten sjokoladebit midt i uka?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller lever folk generelt sett strengt med tanke på sukker og godteri? Hvis jeg tar meg en stripe melkesjokolade på en tirsdagskveld til debatten, f.eks, får jeg dårlig samvittighet etterpå, nesten så det ikke var verdt det. Hvordan er det for dere?

Anonymkode: 6d6c9...0e2

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. Det hender også at jeg tar en stor sjokoladebit midt i uka. Jeg spiser veldig lite godteri, og når jeg først spiser det har det null betydning om det er tirsdag formiddag eller lørdag kveld. Spiser sjokolade et par ganger i måneden når jeg har lyst på det, og har aldri dårlig samvittighet. 

Anonymkode: 28085...e1e

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, enkelte uker spiser jeg sjokolade opptil hver dag. Andre uker ikke i det hele tatt. Er 38 år gammel, BMI 22

Anonymkode: 74e25...7d9

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men nå er jeg ikke en som passer veldig på godteri-inntaket, eller spiser mye godteri. Så får jeg lyst på en sjokolade på en mandag så spiser jeg den, men det er fort den eneste sjokoladen hele måneden liksom. 

Har mine laster jeg også altså, for meg er det ølen og chipsen som krever mer å holde seg unna 😂

Anonymkode: 72059...238

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før 1.august i år kunne jeg lett hamre i meg en hel sjokoladeplate at any given point of the week. Hvilken dag det var hadde ingenting å si. Så jeg bestemte meg for å gå cold turkey, og har ikke smakt verken sjokolade eller annet godteri siden 1.august. Ingenting som het å ta "et par biter til kaffen" her i gården😬

Anonymkode: 95fc1...289

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Msramkins

Ja. Jeg er ikke noe lørdagsgodteri-person. Jeg kan gå en måned uten sjokolade, eller spise en tre dager på rad. Dette må du som voksen kjenne på selv. Men når du først spiser, nyt den. Ikke ødelegg med dårlig samvittighet - da er det bortkastet. Dersom du generelt spiser for mye, bør du heller begrense deg , men igjen nyte det når du først skal ha. 

Endret av Msramkins
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser godteri hver dag. 
BMI under 20, trener hver dag og spiser det jeg vil.

Anonymkode: ed3ac...ab4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere spiste jeg godteri/sukker nesten hver dag. 
siden 1. Juli i år har jeg ikke rørt sukker og har det helt supert med det ☺️

veldig fornøyd med egen innsats 

Anonymkode: 00edd...d2f

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yess. Både sjokolade og is. Ikke hver dag da. Trene gjør jeg litt hver dag, og derfor kan jeg ta meg litt sjokolade eller is i ukedagene også. Tennene passer jeg på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kan godt finne på å spise noe godis midt i uka. Har mørk sjokolade liggende i skapet. Lys sjokolade gumler jeg på, så det har jeg IKKE liggende 😅

På lørdager liker jeg å lage meg en ekstra god middag, så det er egentlig ikke en godis-dag for meg. 

Anonymkode: 4cb5e...c98

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan spise mye mer enn et par sjokoladebiter når som helst, men har ett problematisk forhold til godteri og alt søtt. Har nærmest aldri noe i skapet, for kjøper jeg inn spiser jeg det opp. Noen ganger tenker jeg det er rart at jeg "bare" er overvektig og ikke er høyere opp på bmi skalaen, men spiser heldigvis ikke store mengder uten om utskeielser. Som kan være flere dager i uka. Har mål om å ta grep. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ingen regler for noe. Liker ikke sjokolade, men drikker vin og spiser snacks hver dag.

Anonymkode: cf468...07a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt i ukedagene, sjeldent i helgene. Da er jeg mer mett, rekker å spise skikkelig og da har jeg ikke det søtsuget. 

Anonymkode: f83e1...b31

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser altfor mye sjokolade, bare så det er sagt, men hvis du får dårlig samvittighet av å ta en stripe (en rad?) fra melkesjokoladen en tirsdags kveld så har du et problematisk forhold til sjokolade. Det er overhodet ikke usunt eller farlig å spise en stripe sjokolade i uken. Det er verken usunt, farlig for tennene eller dårlig for ernæringen. Det er rett og slett så lite at det ikke har noe å si.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...