AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #1 Skrevet 20. september 2023 Bare lurer på noe. Når du er deprimert, er du da mer eller mindre aktiv på sosiale medier? Og hvis du blir mer aktiv, pleier du da legge ut signaler om hvordan du har det? er det da et ønske om at noen skal kontakte deg og sjekke på hvordan du har det? eller blir du mindre aktiv på sosiale medier ? Dette syns jeg er interessant, jeg ser nemlig stadig noen jeg mistenker kan være deprimerte, for de gir noen subtile hint i det de legger ut.....men hvordan forholde seg til det? Og hvorfor gjør de det? hva med deg, hva er vanlig når man er deprimert? Blir glad for innspill og tanker . Anonymkode: 0d8e3...d4b
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #2 Skrevet 20. september 2023 Jeg er lite på sosiale medier når jeg ikke har det bra. Ser også samme som deg, og tror nok mange føler seg alene i smerten, og vil gi små hint for å bli sett.. Anonymkode: b2445...831
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #3 Skrevet 20. september 2023 Er jeg alvorlig deprimert så klarer jeg så vidt å gå på do. Så da klarer jeg ikke se på telefon. Men som.moderat og lett er jeg mye på internettet. Distraksjon er viktig frem til det nivået der jeg klarer å tenke skikkelig. Men jeg skriver aldri noe for å få oppmerksomhet. Som nå, svarer kun på tråder. Starter aldri noen Anonymkode: c2e90...7c2
Gjest Refreng Skrevet 20. september 2023 #4 Skrevet 20. september 2023 Dersom du ønsker vise omsorg for noen du tror har det vanskelig, så ville jeg sendt en melding og spurt om dere skulle møtes og snakke over kaffe. Noen ganger er det alt en person trenger. Avbrekk fra egne følelser
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #5 Skrevet 20. september 2023 Jeg trekker meg unna og går inn i eget skall når jeg er deprimert. Det inkluderer også sosiale medier. Men folk er forskjellige da, noen vil gjerne ha noen å snakke med, mens jeg er en sånn som heller avlyser ting. Det er en uvane da, jeg får det slettes ikke noe bedre av å ligge inne hele helgen selv om det er det eneste jeg vil. Anonymkode: beef0...a3a
umAxa Skrevet 20. september 2023 #6 Skrevet 20. september 2023 54 minutter siden, AnonymBruker said: Når du er deprimert, er du da mer eller mindre aktiv på sosiale medier? Anonymkode: 0d8e3...d4b For meg er det omvendt. Å sitte på sosiale medier setter meg i en retning til å bli mer deprimert, mest fordi det jeg vet det er bortkastet tid og det er deprimerende når jeg legger merke til at jeg mister fokus på de mer viktige tingene i livet - dette gjelder selvsagt over tid der man plutselig føler at man har mistet gnisten i livet og det er så mye press på alt det som er utsatt. Quote Og hvis du blir mer aktiv, pleier du da legge ut signaler om hvordan du har det? er det da et ønske om at noen skal kontakte deg og sjekke på hvordan du har det? eller blir du mindre aktiv på sosiale medier ? Mindre aktiv, mindre responsiv. Quote Dette syns jeg er interessant, jeg ser nemlig stadig noen jeg mistenker kan være deprimerte, for de gir noen subtile hint i det de legger ut.....men hvordan forholde seg til det? Og hvorfor gjør de det? hva med deg, hva er vanlig når man er deprimert? Blir glad for innspill og tanker . Hvis man har overskudd til å gi og hjelpe andre, så tenker jeg at det er en fin gest å bare spørre noen at det er lenge siden sist og hvordan det går med vedkommende. En melding er enkelt, men å f.eks finne tid til å catche opp og møte eller ta med folk med depresjon er bedre. Det må dog gjøres riktig og vedkommende må også først og fremst ønske den oppmerksomheten.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #7 Skrevet 20. september 2023 Jeg kan bruke SoMe mer i perioder hvis jeg har det dårlig, men jeg bruker det som distraksjon. Jeg deler sjelden noe til vanlig, men hvis jeg har det dårlig deler jeg aldri noe. Trekker meg tilbake. Anonymkode: 0e7ef...dce
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #8 Skrevet 20. september 2023 Orker ikke å skrive eller svare på noe eller ha noen form for kontakt når jeg er i mine deprimerte perioder. Anonymkode: 74323...bee
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #9 Skrevet 20. september 2023 Oppmerksomhetssyke. Definitivt rødt flagg. Anonymkode: 4bb3f...d3a
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #10 Skrevet 20. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Orker ikke å skrive eller svare på noe eller ha noen form for kontakt når jeg er i mine deprimerte perioder. Anonymkode: 74323...bee Samme her. Bare å svare på en sms blir slitsomt Anonymkode: aee6a...92e 1
frivis Skrevet 20. september 2023 #11 Skrevet 20. september 2023 Her er mine viktigste punkter til at jeg ikke orker å bruke mye tid på sosiale medier. Tidsfordriv uten produktivitet: Mange mennesker tilbringer timer hver dag på sosiale medier uten å oppnå noe produktivt. Det kan føre til at viktig tid går tapt som kunne vært brukt på mer meningsfulle aktiviteter som læring, trening eller å være sammen med venner og familie. Negative påvirkninger på mental helse: Sosiale medier kan føre til sammenligning med andre og lav selvfølelse. Mange mennesker presenterer en polert versjon av livet sitt på sosiale medier, noe som kan føre til en følelse av utilstrekkelighet hos de som ser på. Dette kan bidra til angst og depresjon. Tap av personvern: Brukere av sosiale medier deler ofte mye personlig informasjon uten å tenke på konsekvensene. Dette kan føre til bekymringer om personvern og sikkerhet, spesielt med tanke på hvordan dataene våre brukes av plattformene. Avhengighet: Sosiale medier er utformet for å være vanedannende. "Likes", kommentarer og delinger gir en umiddelbar tilfredsstillelse, noe som kan føre til overdreven bruk og avhengighet. Redusert produktivitet: For mange kan hyppig sjekking av sosiale medier føre til konstante avbrudd i arbeids- eller studieprosessen, og dette kan føre til redusert produktivitet.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #12 Skrevet 20. september 2023 Når jeg er deprimert blir det mye soving, Netflix og doomscrolling. Dvs jeg er mye på diverse sosiale medier, men verken poster eller kommuniserer med andre. Bare scroller, som en distraksjon. Anonymkode: 200e9...305
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå