Gå til innhold

Mye slim og tett hals, hva hjelper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ekle detaljer, føler jeg må svelge slim som sitter fast baki det man liksom harker. Jeg må dra snørra inn nesa og prøve å harke det ut, noen ganger sitter det liksom fast bak der et sted. Halsen kjennes tett og hoven. Har vært syk den siste måneden, men er lei kvalmen og brekninger med den tette halsen og verst er det morgen og formiddag :( hvordan få løst opp slimet? Ikke alle dager er like ille men mange.. 

Anonymkode: 9bb8a...a15

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes slimløsende å få kjøpt reseptfritt på apoteket.

Skrevet
Fjugur skrev (4 minutter siden):

Det finnes slimløsende å få kjøpt reseptfritt på apoteket.

Hjelper det på det slimet som sitter oppi nesa, som jeg må harke ut og spytte ut også, om du skjønner hva jeg mener?  Eller bare den som iigger i halsen? Sorry dumme spørsmål 🙈

Skrevet

Slim i nesa kan lettes ved nesespray… fås også reseptfritt på apotek 

Skrevet
Fjugur skrev (10 minutter siden):

Slim i nesa kan lettes ved nesespray… fås også reseptfritt på apotek 

Takk skal skaffe meg begge deler!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ekle detaljer, føler jeg må svelge slim som sitter fast baki det man liksom harker. Jeg må dra snørra inn nesa og prøve å harke det ut, noen ganger sitter det liksom fast bak der et sted. Halsen kjennes tett og hoven. Har vært syk den siste måneden, men er lei kvalmen og brekninger med den tette halsen og verst er det morgen og formiddag :( hvordan få løst opp slimet? Ikke alle dager er like ille men mange.. 

Kjøp Bronkyl.

Anonymkode: b18c0...c9d

Skrevet

Reseptfrie slimløsende har lite eller ingen effekt, sier iallefall forskningen. Dog så finnes det en reseptbelagt hostesaft som er slimløsende. Denne vil jeg tro du kan få resept på uten legetime hvis du ringer legekontoret og forklarer plagene. Er også en medisin på resept som heter rinexin eller noe sånn som du kan be om. Den gjør at hevelsen i slimhinnene går ned. Ved å bruke disse to preparatene sammen med nesespray (ikke over anbefalt bruk) og jevnlig saltvannskylling av nesa så kommer plagene dine til å bli borte. 

Anonymkode: 29a3d...ef5

Skrevet

Jeg fikk ventolin og det har løst opp slimet i hals og nedover i systemet.

Anonymkode: 45815...d2c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...