AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #1 Skrevet 20. september 2023 Min 14 åring er rotete og sløv. Lokk lukkes ikke igjen. Klær blir slengt. Fat settes på benken og ikke inn i oppvaskmaskin. Ligger klær og sminke slengt på badet. Kommer hjem til rot HVER ettermiddag etter jobb og det gjør meg provosert. Blir alltid til at jeg må pirke på henne og alt hun IKKE gjør. Bruker enormt mye tid på rydding og ungene river det ned på 5 minutter.... Rommet hennes ser grusomt ut, men det blander jeg meg ikke oppi. Jeg forventer at barna mine rydder etter seg i fellesareal. Tips? Bruker dere lister? Anonymkode: adbbb...639
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #2 Skrevet 23. september 2023 Sorry, her må du ta tak. Jeg ville aldri akseptert en sånn holdning, skal du gå rundt som en evig ryddehjelp eller?? Får hun ukelønn? I såfall ville jeg satt opp en liste over ting som må være gjort for at pengene skal utbetales. Null slingringsmonn (men ikke for heftig kravliste heller da). Som et minimum ville jeg hatt at hun må rydde og evt vaske rommet sitt en gang i uka. Alt rot som hun produserer i fellesarealet, må hun selv rydde. Sette inn i og rydde ut av oppvaskmaskina, gå ut med søpla, kanskje støvsuge en gang i uka... Hun trenger å lære hvor mye arbeid som ligger bak å ha et noenlunde rent og pent hjem. Du kommer absolutt lengst med ros og premiering (f.eks ukelønn), og så vil hun få indre motivasjon etterhvert (det kan ta tid...). Men hvis hun ikke følger opp det som er forventet av henne, ville jeg etterhvert gitt litt ris også. Beslaglegge sminke som ligger og slenger, legge skittenkoppene på senga hennes, etc. Det kan bli litt maktkamp i starten, men hun vil takke deg senere 😊 Anonymkode: 46d1a...526
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå