Gå til innhold

Får man bonustap når skaden skyldes en annen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjørte på motorveien/E6 og hørte et smell i fronten av bilen. Det var en jordklump eller stein eller lignende som smalt inn i panseret på bilen. Den eneste naturlige forklaringen var at det kom fra tilhengeren på en traktor som kjørte over en veibru i det jeg passerte under. Det ble en kraftig bulk i panseret og en lakkskade i tillegg. Har fått skaden taksert, og verkstedet skulle ha opp mot 15 000 for å reparere dette. Surt. 
Jeg finner ikke ut om en slik skade dekkes av forsikringen uten bonustap eller ikke. Bilen er 9 år gammel.. Før jeg tar kontakt med forsikringsselskapet ønsker jeg å høre om noen andre har erfaringer med dette. Bruker Tryg. 

Anonymkode: 203a6...add

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir bonustap. Ingen andre har direkte skyld i skaden din.

Mvh tidligere forsikringsrådgiver 

Anonymkode: 16874...7a7

• Nyttig 1
Skrevet

Bonustap så lenge du ikke får en innrømmelse fra traktor med lass evt

• Liker 2
Skrevet

Det går på kaskoforsikring, så da blir det bonustap. 

Anonymkode: c4e2e...0c9

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Jeg kjørte på motorveien/E6 og hørte et smell i fronten av bilen. Det var en jordklump eller stein eller lignende som smalt inn i panseret på bilen. Den eneste naturlige forklaringen var at det kom fra tilhengeren på en traktor som kjørte over en veibru i det jeg passerte under. Det ble en kraftig bulk i panseret og en lakkskade i tillegg. Har fått skaden taksert, og verkstedet skulle ha opp mot 15 000 for å reparere dette. Surt. 
Jeg finner ikke ut om en slik skade dekkes av forsikringen uten bonustap eller ikke. Bilen er 9 år gammel.. Før jeg tar kontakt med forsikringsselskapet ønsker jeg å høre om noen andre har erfaringer med dette. Bruker Tryg. 

Se om du får kjøpt nytt brukt panser og hva det koster å lakkere.. jeg fikk en diger stein i panseret her på vestlandet, kjøpte panser for 1800 på huggeren og fikk lakkert det der samtidig for rundt 5000. 

Anonymkode: 3718f...94e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Se om du får kjøpt nytt brukt panser og hva det koster å lakkere.. jeg fikk en diger stein i panseret her på vestlandet, kjøpte panser for 1800 på huggeren og fikk lakkert det der samtidig for rundt 5000. 

Anonymkode: 3718f...94e

Takk for godt tips! Har faktisk ikke tenkt på dette. Har googlet litt rundt og funnet mange steder som selger panser til svært gunstige priser, så mulig det blir den beste og billigste løsningen 👍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...