Gå til innhold

Hvor fort kan man bli gravid etter at man slutter med p-piller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man har brukt p-piller i 15 år og ønsker seg barn, hvor lang tid vil det gå fra man slutter på pillene til man blir gravid? Vet at dette avhenger av mye, men er det vanskelig å bli gravid fort pga pillene, eller vil ikke dette spille inn?

Anonymkode: aca02...c27

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så snart første eggløsning kommer. Jeg hadde gått på pilla i 11 år og fire uker etter siste pille hadde jeg positiv test.

Anonymkode: 285c2...86d

Skrevet

Jeg fikk mensen dagen etter siste pille, og fikk positiv test fire uker senere. 

For andre kan det ta tid. Det er umulig å vite.

Anonymkode: fd790...10b

Skrevet

Jeg ble gravid mnd etter at jeg sluttet. Hadde brukt p-piller i 11 år.

Anonymkode: bc6b4...91f

Skrevet

Jeg ble gravid ved det første samleiet etter jeg sluttet på p-piller. Husker ikke akkurat hvor lang tid det tok fra siste pille til første ligg😅

Anonymkode: 239ae...3b4

Skrevet

Sluttet i august etter å ha brukt p piller i 13 år eller mer. Ble gravid også i august på første eggløsning

Skrevet

Ble gravid en mnd etter jeg sluttet :) 

Skrevet

Det kan gå på første forsøk, eller det kan gå 4 år, eller det kan være det ikke går i det heletatt 🤷‍♀️

Anonymkode: 415fe...fde

Skrevet

Gravid på første forsøk etter 24 år på p piller.

Anonymkode: ccb07...ae2

Skrevet

Her tok det et halvt år. (Da jeg ikke gikk på piller, ble jeg ved to anledninger gravid på første forsøk.)

Anonymkode: 9e46f...23c

Skrevet

Her tok det 3 år og 2 IvF-forsøk 🤷‍♀️

Anonymkode: 488fa...93b

Skrevet

Jeg husker at jeg ble anbefalt av?fastlegen å vente noen måneder med å prøve å bli gravid etter p pille-slutt, så de kunstige hormonene og virkningen av pillene kunne gå ut av kroppen og normal syklus kunne komme i gang. Det høres jo logisk ut, så da gjorde jeg det ☺️

Da ble jeg gravid ca et år etterpå. Det er 13 år siden nå da ☺️  

Anonymkode: ddc15...f97

Skrevet

Jeg hadde gått på p-piller i 10 år. Sluttet og ble gravid på første forsøk så kan gå veldig fort 😁 har nå ei lita jente på 10 uker ♡

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.9.2023 den 15.43):

Hvis man har brukt p-piller i 15 år og ønsker seg barn, hvor lang tid vil det gå fra man slutter på pillene til man blir gravid? Vet at dette avhenger av mye, men er det vanskelig å bli gravid fort pga pillene, eller vil ikke dette spille inn?

Hadde brukt p piller fast i ca 6 år, gikk 2.5 år før jeg ble gravid med første.

Ved andre så ble jeg gravid på andre pp. 

Jeg ble gravid for 3 gang på cerazette, fant ut at det var tvillinger, men så listet jeg ca uke 8. 

Så begynte jeg på spiral og ble gravid etter å ha hatt den i ca 10 mnd. Mistet, gikk til gynekolog og fant ut at den hadde flyttet på seg.

Har nå vært på p piller i 2.5 år, stoppet på de i juni og ingen graviditet ennå. Føler meg klar for baby nummer tre, men det får ta den tiden det tar.

Anonymkode: a6aec...860

Skrevet

Hadde gått på p-piller i ca. 16 år, sluttet i slutten av juli og fikk positiv test begynnelsen av oktober 😅😁

Kan gå ganske så fort 😅 vi var ikke forberedt 😆😆 men elsker familielivet nå da 🥰🤩

Anonymkode: 4ef14...a7d

Skrevet

Måneden etter på alle tre, dvs på

første forsøk. Var 25, 27 og 29

Anonymkode: 37bf0...bfe

Skrevet

Riktignok ikke piller, men p-stav. Tok denne ut i slutten av august, fikk mensen en eller to dager etter (som normalt, siden denne har kommet i slutten av måneden hver måned på prevensjon).
Sitter med positiv test nå. 🙈

Anonymkode: 5463f...bb6

Skrevet

Jeg har gått på diverse prevensjon i 13 år, minipiller, P-piller, p-stav, p-ring osv. Sist nå hadde jeg spiral og jeg tok ut den i april og ble gravid i mai.

Anonymkode: f7e4a...0ea

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.9.2023 den 15.43):

Jeg ble gravid etter første eggløsning etter p-pille slutt. Så det kan skje veldig fort

Anonymkode: ccb45...f08

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...