AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #41 Del Skrevet 20. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei! Jeg kjøpte nylig min første leilighet i blokk, og oppdaget i går et lite sølvkre som løp av gårde foran meg i gangen utenfor badet. Er helt sikker på at det var sølvkre, og ikke skjeggkre. Jeg kjente at jeg ble rimelig satt ut av dette. Hater kryp! Og jeg lurer på om det er noen som har erfaring med å klage på dette? Kan man f.eks. få noe prisavslag eller lignende på boligkjøperforsikringen? Jeg har boligkjøperforsikring, og selger har boligselgerforsikring. Har lest så mye forskjellig, og ser jo at sølvkre ikke er farlige. Og at de nå visstnok er så vanlige at man nesten ikke får kjøpt bolig uten. Ganske trist at det skal bli så mange av disse eklingene, for å være helt ærlig. Kanskje de sprer sykdommer også, ikke vet jeg. Men er det noen her som har klaget på slikt med suksess? På forhånd takk for svar ☺️ Anonymkode: 8408b...215 Hender vi har det på badet om vi har skrudd av varmen i gulvene og noen har latt ett fuktig håndkle ligge på badegulvet i en krok. Da kan vi se en eller 2 stk. Om det er plagsomt så ville jeg sjekket fukt på badet, kvitter du deg med fukten så forsvinner også sølvkre. Anonymkode: 82aea...7ba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alfahann Skrevet 20. september 2023 #42 Del Skrevet 20. september 2023 Sølvkre lar seg greit sanere bort, og som regel til en billig penge. Kjøpte du boligen etter 01.01.22 er det ikke et krav til at mangler skal være vesentlige for å gi rett til prisavslag (såfremt kostnaden overstiger 10 000 kr). Gitt at det ikke ble gitt risikoopplysninger ved salget, vil dette da i utgangspunktet representere en mangel. Det du skal være bevisst på er at sølvkre trives der det er fukt. Det kan derfor være lurt å undersøke området der det er observert sølvkre for å se etter fuktskader. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #43 Del Skrevet 20. september 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvis ts har dratt skjeggkre inn i huset med flytting da? Hvordan bevise hvilken pappeske de kom med? Skjeggkre er jo litt mer problematisk enn sølvkre , men tror ikke det hadde vært en stor klagesak Anonymkode: a515e...a67 Man ser på størrelsen på de som kommer i fellene. Er ikke noe hokus-pokus 😊 Anonymkode: 2c8e7...2af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #44 Del Skrevet 20. september 2023 Alfahann skrev (16 minutter siden): Kjøpte du boligen etter 01.01.22 er det ikke et krav til at mangler skal være vesentlige for å gi rett til prisavslag (såfremt kostnaden overstiger 10 000 kr). Har du en referanse/link som støtter opp om dette? Hvor der spesifikt står det du sier. Er klar over den nye avhendingsloven, men det du sier nå virker litt "tatt ut av løse luften"? Anonymkode: 8408b...215 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #45 Del Skrevet 20. september 2023 Vi hadde masse i huset da vi flyttet inn. Kontaktet skadedyrfirma som kom og la ut kakkerlakkgift på alle gulvlister. Det var utrolig effektivt! De spiste giften og døde, og de som ikke spiste giften døde av å spise et annet sølvkre/skjeggkre som hadde dødd av giften. Fikk beskjed om å ikke fjerne de døde vi så men la de ligge langs veggene i noen uker. Og ikke støvsuge og vaske inntil veggene noen uker. Ekkelt mens det sto på, men alle forsvant og dette er nå to år siden 😊 Anonymkode: 3d1b2...0c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alfahann Skrevet 20. september 2023 #46 Del Skrevet 20. september 2023 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Har du en referanse/link som støtter opp om dette? Hvor der spesifikt står det du sier. Er klar over den nye avhendingsloven, men det du sier nå virker litt "tatt ut av løse luften"? Anonymkode: 8408b...215 Det fremgår direkte av lovteksten etter endringen. Ligger ute på lovdata.no. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duff Skrevet 20. september 2023 #47 Del Skrevet 20. september 2023 (endret) Det er vanskelig å få gjennom noe på boligkjøperforsikring. Vi kjøpte hus, brukte to uker på å male. Flyttet inn og måtte ringe rørlegger etter tre uker, avløpet var helt knekt. Vi filmet rørene, masse skader bla en takstein som hadde laget hull i røret (var i fyllmasse) og tilbakeslagsventil var knekt. Fikk ikke ett øre på forsikringen. Endret 20. september 2023 av Duff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå