Commander Skrevet 20. september 2023 #1 Skrevet 20. september 2023 Skal vi tippe på hva som kommer? Lokalvalget er over , 2 år til stortingsvalget. 2 år er nok til at velgerne glemmer alle byrdene med skatte og avgiftsøkningene som innføres og skjerpes i år. Neste år er det for nærme neste stortingsvalg til at folk glemmer. Meningsmålingen tyder at det er lenge til de rødgrønne igjen kan bestemme kursen så dette er tiden til å kline til med penger til egne kjernesaker og kjerne velgere. Jeg tipper følgende: -Alle statlige (fiskale)avgifter økes MYE. Alt fra bilavgifter, pass, førerkort, strøm, drivstoff, bompenger mm, -Nye avgifter innføres og skjerpes. Spesielt innen transport: Hestekreftavgift gjeninnføres (Som eneste land i verden hadde vi dette). Vektavgift gjeninførte de rødgrønne etter 6 mnd. Nå komme HK avgiften tilbake og vektavgiften skjerpes. -Arveavgiften innføres på nytt, nå har de sjansen. -Inntektskattene økes for alle som tjener over 600.000. Hvem får mer pengene? -Bønder? Senterpartiet kommer til å sende penger hjem på veg ut av døra. Så mye som mulig. Nå er sjansen der, etter neste stortingsvalg med 6% oppslutning i opposisjon er det toget gått. -Fagforeningsfradraget økes , hilsen fra AP til LO?? Flere forslag? Fasiten kommer 6 oktober.
Gjest Jaha1112 Skrevet 20. september 2023 #2 Skrevet 20. september 2023 Usikker på nøyaktig hvordan et slikt budsjett ser ut, men gjetter på følgende: Skal sikkert pøses ut med penger til CEPI og lignende da panedemi er vår 'nye fiende' og det kommer nok en til innen et par år. Da er det viktig å være best i klassen og ha klikkene klare Skal sikkert pøses ut til fornybarenergi og med hensikt å sette opp flere datasentre, samt la utenlandske selskap rasere naturen vår for egen vinning. Overvannproblematikk lesses nok hovedsakelig over på privatpersoner og kommuner. Det skal nok smiskes med noe gratis SFO, AP vil ha både mødre og fedre i full jobb.
Drizzt Skrevet 20. september 2023 #3 Skrevet 20. september 2023 (endret) Jeg tipper vanlig folk vi får det mye, mye verre også neste år og året etter helt fram til vi få en ny regjering på borgerlig side. Det blir en god del symbolsk klimapolitikk for å roe ned miljøfanatikerne, en GOD del bortkastede penger på tiltak uten effekt og et par symbolske grep uten effekt som blir solgt som banebrytende gode for folk flest. Bare uten at det blir bedre for folk flest. Storsett blir det mer av det samme vi har sett de siste 2 årene dessverre - forskjellene øker, folk blir fattigere og enda flere ''rikinger'' flytter ut av landet for å bevare norske arbeidsplasser i Norge. Endret 20. september 2023 av Drizzt 4
Gjest Adobyen Skrevet 20. september 2023 #4 Skrevet 20. september 2023 Den som lever får se. Vi, folket, har stadig et kritisk blikk på politikerne, uansett parti. Jeg kan likevel ikke tro at vi som valgte venstresiden sist har glemt den brutale politikken som ble ført mot syke folk under de borgerlige. Jeg kan ikke glemme det som skjedde med folk på AAP. I den perioden jeg gikk på AAP var også mine nerver tynnslitte og jeg verken sov eller spiste da jeg ventet på svar på søknaden om uføretrygd.
Elaine Marley Skrevet 20. september 2023 #5 Skrevet 20. september 2023 Tråden er ryddet for brukerangrep og svar til dette. Elaine Marley, mod.
Gjest Adobyen Skrevet 20. september 2023 #6 Skrevet 20. september 2023 Drizzt skrev (3 timer siden): Det trengs absolutt mer konstruktiv kritikk. Mange nordmenn er blinde for feilene i deres land og nettopp vi som kommer utenfra og er upartiske ser det tydelig. Dessuten så betaler vi så mye skatt at vi sponser uføretrygda til de som klager på oss. Bare klag videre. Hva mente du nå. Hvem er «vi» og hvem er «de»?
Gjest Adobyen Skrevet 20. september 2023 #7 Skrevet 20. september 2023 Commander skrev (7 timer siden): Skal vi tippe på hva som kommer? Lokalvalget er over , 2 år til stortingsvalget. 2 år er nok til at velgerne glemmer alle byrdene med skatte og avgiftsøkningene som innføres og skjerpes i år. Neste år er det for nærme neste stortingsvalg til at folk glemmer. Meningsmålingen tyder at det er lenge til de rødgrønne igjen kan bestemme kursen så dette er tiden til å kline til med penger til egne kjernesaker og kjerne velgere. Jeg tipper følgende: -Alle statlige (fiskale)avgifter økes MYE. Alt fra bilavgifter, pass, førerkort, strøm, drivstoff, bompenger mm, -Nye avgifter innføres og skjerpes. Spesielt innen transport: Hestekreftavgift gjeninnføres (Som eneste land i verden hadde vi dette). Vektavgift gjeninførte de rødgrønne etter 6 mnd. Nå komme HK avgiften tilbake og vektavgiften skjerpes. -Arveavgiften innføres på nytt, nå har de sjansen. -Inntektskattene økes for alle som tjener over 600.000. Hvem får mer pengene? -Bønder? Senterpartiet kommer til å sende penger hjem på veg ut av døra. Så mye som mulig. Nå er sjansen der, etter neste stortingsvalg med 6% oppslutning i opposisjon er det toget gått. -Fagforeningsfradraget økes , hilsen fra AP til LO?? Flere forslag? Fasiten kommer 6 oktober. Her var det mye rart. Senterpartiet vil aldri støtte noen gjeninnføring av arveavgift. Det er heller ingen tegn til at regjeringen vil øke skattene fra 600.000. Sist brukte de en nedre grense på 750.000 og har uttalt at det kan nok være noe lavt etter lønnsøkningene. Fagforeningsfradraget gjelder for alle fagorganiserte, selv om LO fortsatt er størst. Det gjelder derfor både Unio, YS og resten. Jeg er mer tvilende til andre avgifter, huff ja. En annen ting som truer husholdningene er derimot de kommunale avgiftene som kan ramme ved bygging og vedlikehold av anlegg for vann, kloakk, bomavgifter, kollektivtransport og slike ting. Det meste av dette bestemmes av de enkelte kommunestyrer.
Drizzt Skrevet 21. september 2023 #8 Skrevet 21. september 2023 Adobyen skrev (8 timer siden): Hva mente du nå. Hvem er «vi» og hvem er «de»? Vi, som er kommet til landet, jobber og betaler høy skatt. Og de som er uføretrygdet og bare sitter hjemme på PC-en for å klage på oss, som er kommet til landet, jobber og betaler høy skatt. 1
Gjest Lawyam Skrevet 21. september 2023 #9 Skrevet 21. september 2023 Drizzt skrev (22 minutter siden): Vi, som er kommet til landet, jobber og betaler høy skatt. Og de som er uføretrygdet og bare sitter hjemme på PC-en for å klage på oss, som er kommet til landet, jobber og betaler høy skatt. Så har mange av de uføretrygdede bodd her siden de var født og også jobbet og betalt skatt før de ble uføre - og de betaler fortsatt skatt; slik at hvis flere skulle bli uføre kan vi ta vare på dem også.
Commander Skrevet 21. september 2023 Forfatter #10 Skrevet 21. september 2023 (endret) Adobyen skrev (13 timer siden): Her var det mye rart. Senterpartiet vil aldri støtte noen gjeninnføring av arveavgift. Det er heller ingen tegn til at regjeringen vil øke skattene fra 600.000. Sist brukte de en nedre grense på 750.000 og har uttalt at det kan nok være noe lavt etter lønnsøkningene. Fagforeningsfradraget gjelder for alle fagorganiserte, selv om LO fortsatt er størst. Det gjelder derfor både Unio, YS og resten. Jeg er mer tvilende til andre avgifter, huff ja. En annen ting som truer husholdningene er derimot de kommunale avgiftene som kan ramme ved bygging og vedlikehold av anlegg for vann, kloakk, bomavgifter, kollektivtransport og slike ting. Det meste av dette bestemmes av de enkelte kommunestyrer. Når det gjelder denne regjeringen så kan vi dessverre ikke ha tillit til noe de tidligere har hevdet. Før valget: El.Bil moms over 600.000. Etter valget 500.000. + Vektavgift for alle over 500kg, som de ikke sa noe om. Før valget: Ingen elektrifisering av Melkøya. Etter valget så vi hvordan det gikk. Pensjonssparing IPS og Boligsparing BSU raserte de, samtidig som de oppfordret til egen pensjonssparing. osv. Strømpriser, kabler og eksport? De overvåker sitasjonene nøye (siste 2 år?!) og har satt ned et utvalg som de må vente på. = Handlingslammelse. Lista begynner å bli lang over brutte løfter, manglende handlekraft.. Når de kom til makten var det første de gjrde å gi bønder det beste oppgjøret noensinne. deretter var det ikke penger igjen til noe annet pga. inflasjons/rentefaren. Men de trakk inn kjøpekraft vha skatter avgifter, rasering av BSU og IPS. Har ingen forventinger. Håper du de gjør minst mulig for da forårsaker de minst mulig skade. Vedum er ekstremt kreativ i sine ordvalg. Hvis f.eks regjeringen har lovet noe de ikke holder, så er unnskyldning at de har byttet ut 2-3 statsråder og det er en annen regjering nå. Det er helt vilt å høre på. Men dette ble en avsporing😊 Tråden handler om hva de de påfører vanlige folk av byrder nå som de ikke har noe å tape , og det er 2 år til neste valg. Endret 21. september 2023 av Commander 1 3
Gjest Adobyen Skrevet 21. september 2023 #11 Skrevet 21. september 2023 Drizzt skrev (4 timer siden): Vi, som er kommet til landet, jobber og betaler høy skatt. Og de som er uføretrygdet og bare sitter hjemme på PC-en for å klage på oss, som er kommet til landet, jobber og betaler høy skatt. Jeg klapper for dere som har kommet til landet og bidrar i arbeidslivet. Det er bare positivt. Jeg gjorde også det i 28 år før løsemidlene i jobben hadde skadet meg så mye at jeg måtte gi meg og ble en del av uførestatistikken.. Etterpå har jeg nok vært flere timer på nett. Jeg blir litt trist av slike påstander. Du må gjerne fortelle at er stolt av deg selv for det du har oppnådd så langt i livet, uten å nedvurdere og tråkke på andre samtidig. Du kjenner ikke andres historier. Ingen er like.
Gjest Lawyam Skrevet 21. september 2023 #12 Skrevet 21. september 2023 Adobyen skrev (53 minutter siden): Jeg klapper for dere som har kommet til landet og bidrar i arbeidslivet. Det er bare positivt. Jeg gjorde også det i 28 år før løsemidlene i jobben hadde skadet meg så mye at jeg måtte gi meg og ble en del av uførestatistikken.. Etterpå har jeg nok vært flere timer på nett. Jeg blir litt trist av slike påstander. Du må gjerne fortelle at er stolt av deg selv for det du har oppnådd så langt i livet, uten å nedvurdere og tråkke på andre samtidig. Du kjenner ikke andres historier. Ingen er like. Ja! Lei av den stadige rakkingen på uføre. Jeg er ikke ufør, men kjenner mange som er det og ingen har større ønske enn å få lov å være friske psykisk/fysisk og i arbeid!!!!!
PeeWee Skrevet 21. september 2023 #13 Skrevet 21. september 2023 Drizzt skrev (10 timer siden): klage på oss, som er kommet til landet, jobber og betaler høy skatt Hvor har noen uføre faktisk gjort det? 2 4
*blueberry* Skrevet 21. september 2023 #14 Skrevet 21. september 2023 Commander skrev (6 timer siden): Når det gjelder denne regjeringen så kan vi dessverre ikke ha tillit til noe de tidligere har hevdet. Før valget: El.Bil moms over 600.000. Etter valget 500.000. + Vektavgift for alle over 500kg, som de ikke sa noe om. Før valget: Ingen elektrifisering av Melkøya. Etter valget så vi hvordan det gikk. Pensjonssparing IPS og Boligsparing BSU raserte de, samtidig som de oppfordret til egen pensjonssparing. osv. Strømpriser, kabler og eksport? De overvåker sitasjonene nøye (siste 2 år?!) og har satt ned et utvalg som de må vente på. = Handlingslammelse. Lista begynner å bli lang over brutte løfter, manglende handlekraft.. Når de kom til makten var det første de gjrde å gi bønder det beste oppgjøret noensinne. deretter var det ikke penger igjen til noe annet pga. inflasjons/rentefaren. Men de trakk inn kjøpekraft vha skatter avgifter, rasering av BSU og IPS. Har ingen forventinger. Håper du de gjør minst mulig for da forårsaker de minst mulig skade. Vedum er ekstremt kreativ i sine ordvalg. Hvis f.eks regjeringen har lovet noe de ikke holder, så er unnskyldning at de har byttet ut 2-3 statsråder og det er en annen regjering nå. Det er helt vilt å høre på. Men dette ble en avsporing😊 Tråden handler om hva de de påfører vanlige folk av byrder nå som de ikke har noe å tape , og det er 2 år til neste valg. Jeg synes det er skremmende hvor mye gjennomslag SP fikk pga sin oppslutningen ved valget 2021. Nå som de er betydelig mindre håper jeg de ikke blir de store vinnerne for neste års statsbudsjett. De prioriterer dårlig, og oppløsning av kommuner koster altfor mye til at det er verdt det m.m. Når det er sagt tror jeg ikke det blir store overraskelser i neste års budsjett. Med krig, inflasjon og alt dette så er det ikke mye midler å ta av så de kan umulig få gjennomført de tingene de ønsket da de drev valgkamp før stortingsvalget. De løy nok ikke til folket, men Europa står i en helt annen situasjon nå enn da. Vi trodde på bedre tider etter pandemien, men slik ble det ikke. Regjeringen har lite med dette å gjøre for det er et verdensproblem, og ting hadde sett rimelig likt ut med blå regjering. Folk liker ikke nedgangstid og det er forståelig, men dette har ikke Norge alene makt over. 1
Boetica Skrevet 21. september 2023 #15 Skrevet 21. september 2023 (endret) Commander skrev (På 20.9.2023 den 12.55): Arveavgiften innføres på nytt, nå har de sjansen. Vedum har lovt at det ikke blir i denne regjeringsperioden ✋ Endret 21. september 2023 av Boetica 2
Drizzt Skrevet 21. september 2023 #16 Skrevet 21. september 2023 Adobyen skrev (7 timer siden): Jeg klapper for dere som har kommet til landet og bidrar i arbeidslivet. Det er bare positivt. Jeg gjorde også det i 28 år før løsemidlene i jobben hadde skadet meg så mye at jeg måtte gi meg og ble en del av uførestatistikken.. Etterpå har jeg nok vært flere timer på nett. Jeg blir litt trist av slike påstander. Du må gjerne fortelle at er stolt av deg selv for det du har oppnådd så langt i livet, uten å nedvurdere og tråkke på andre samtidig. Du kjenner ikke andres historier. Ingen er like. Hvis du er uføretrygdet men ikke klager på oss som kommer til landet, jobber og bidrar med høy skatt, så er du ikke i målgruppen, dvs ikke de jeg omtaler her. Hovedproblemet er klagingen hvor uføre er et eksempel på en gruppe som ikke bidrar, men samtidig kommer med rasistiske kommentarer mot utlendinger som bidrar. PeeWee skrev (1 time siden): Hvor har noen uføre faktisk gjort det? Fra sine kjellere sprer de rasistiske kommentarer på nettet.
malebøtte Skrevet 21. september 2023 #17 Skrevet 21. september 2023 Drizzt skrev (12 timer siden): Vi, som er kommet til landet, jobber og betaler høy skatt. Og de som er uføretrygdet og bare sitter hjemme på PC-en for å klage på oss, som er kommet til landet, jobber og betaler høy skatt. Du er velkommen til forlate landet som tar seg av sine vanskeligstilte og syke. 2
Drizzt Skrevet 21. september 2023 #18 Skrevet 21. september 2023 malebøtte skrev (31 minutter siden): Du er velkommen til forlate landet som tar seg av sine vanskeligstilte og syke. At staten betaler folk å sitte hjemme og spre rasisme var nytt 1
Gjest Adobyen Skrevet 21. september 2023 #19 Skrevet 21. september 2023 (endret) Drizzt skrev (51 minutter siden): Hvis du er uføretrygdet men ikke klager på oss som kommer til landet, jobber og bidrar med høy skatt, så er du ikke i målgruppen, dvs ikke de jeg omtaler her. Hovedproblemet er klagingen hvor uføre er et eksempel på en gruppe som ikke bidrar, men samtidig kommer med rasistiske kommentarer mot utlendinger som bidrar. Fra sine kjellere sprer de rasistiske kommentarer på nettet. Takk. Jeg ser at du plasserer skylden på en gruppe uføretrygdede mennesker. Men hvordan kan du vite noe om disse rasistene som sprer møkk, bortsett fra at de er rasister? Er det fordi de er på nett «døgnet rundt»? Folk jobber turnus, 9 dager på jobb og 12 dager avspasering, 3-skiftsordning i industrien, skoletrøtte ungdommer, pensjonister osv. Det er nok også noen uføre blant dem. Meg bekjent, må ingen dokumentere sin yrkesmessige status for å spre sine meninger på internett. Heller ikke hvor de sitter og taster. Endret 21. september 2023 av Adobyen
LukeDanes Skrevet 21. september 2023 #20 Skrevet 21. september 2023 Nå var det mye vi og de, generalisering og polarisering her. På tide vi trekker pusten, for jeg tror oppriktig at de fleste av oss, også de som er mest uenig med meg, vil det beste for så mange som mulig. Vi er bare uenig om hvordan, vi trenger ikke fremmedgjøre hverandre gjennom kjip retorikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå