Gå til innhold

De jeg leier av skal få en vurdering på huset, lurer de på å selge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De kommer å skal se på leiligheten min også, men de melder pøsregn og jeg er foreløpig uten bil. Kan jeg være her i huset mens de spankulerer rundt? Verste jeg vet dette.. 🤐😅

Anonymkode: 53016...772

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart du kan være i leiligheten din! Og de skal sikkert ha en verdivurdering for å forsøke å få billigere lån. Det er det mange som gjør i disse dager.

Anonymkode: f7c6c...9ee

Skrevet

Selge eller refinansiere.

Uansett kan du være der.

Anonymkode: 2982c...47b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Selge eller refinansiere.

Uansett kan du være der.

Sitte å se på tv imens? Løpe ut av rommet når de kommer inn å kikker? Nei huff, vil bare få det overstått😅 skal huseieren også bli med? 

Skrevet

Husk at det at de skal selge er ikke en gyldig grunn til å si deg opp. De må selge med leietaker, og eventuelt ny eier må si opp om de har gyldig grunn til oppsigelse. 

Anonymkode: c46ab...a2e

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sitte å se på tv imens? Løpe ut av rommet når de kommer inn å kikker? Nei huff, vil bare få det overstått😅 skal huseieren også bli med? 

Det er jo bare å startet med å sitte på stua eller kjøkkenet og flytte deg når de kommer til ditt rom. De vil ikke være der lenge.

Er greit å droppe å ligge langflat på sofaen, men ellers er det bare å slappe av med kaffe, tv eller mobil 😃

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Husk at det at de skal selge er ikke en gyldig grunn til å si deg opp. De må selge med leietaker, og eventuelt ny eier må si opp om de har gyldig grunn til oppsigelse. 

Anonymkode: c46ab...a2e

Dette er feil.

De kan selge med leietaker, men salg er normalt gyldig oppsigelsesgrunn.

https://www.husleie.no/ressurser/artikler-om-boligutleie/dette-bor-du-vite-om-kjop-og-salg-av-utleiebolig/

Anonymkode: 29803...943

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Huseier er nok garantert med ja. 
Men en verdivurdering er som oftest kjapt unnagjort. 

De har brukt rundt 30 minutter på vurdering i min leilighet (50 kvm), og det inkluderte masse snakking om hva jeg har oppgradert, vedlikeholdshistorikk i borettslaget, min oppfatning av nabolaget, og generelt om boligmarkedet. 
Altså masse snakking som jeg vil gjette på at megler og eier vil ta i hovedenheten av boligen, ikke i utleieleiligheten foran leietaker. (hvis jeg skjønner deg riktig at det er en enebolig eller lignende hvor du kun leier en utleieenhet) 
Det blir selvsagt gjetting fra min side, men jeg vil gjette på at de neppe bruker mer enn 10-15 min inne i leiligheten. 

Anonymkode: d77a3...40b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...