Fru2020 Skrevet 20. september 2023 #1 Skrevet 20. september 2023 Jepp. Jeg har brukt tiden på å være gift og p være syk. Jeg føler meg egentlig ikke klar for å begynne på nytt, men så var jeg litt på Tinder og der var det en fyr da.... Men jeg stresser med dette. Hva skal vi prate om? Hvordan skal jeg te meg...og kle meg? Vi skal ut å drikke kaffe. Noen som har noen gode tips til hva jeg bør tenke og gjøre den første daten? 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #2 Skrevet 20. september 2023 Trenger også tips! Jeg har lite datingerfaring. Forventes det at man bare snakker om de interessene man har? Ikke noe annet? K 38 Anonymkode: 5f000...097
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #3 Skrevet 20. september 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Trenger også tips! Jeg har lite datingerfaring. Forventes det at man bare snakker om de interessene man har? Ikke noe annet? K 38 Anonymkode: 5f000...097 Det kommer vel an på personen og hvor dere kjenner hverandre fra. Hva snakker du med venner om da? Alltid det samme? Om det hadde eksistert en universell «saksliste» for dates, så hadde den vel ligger på nett allerede. Anonymkode: d22f7...9ac
kri.star Skrevet 20. september 2023 #4 Skrevet 20. september 2023 Jeg pleier å tenke at nå skal jeg ut å møte en kompis. Det tar veldig mye av "edgen" og jeg blir ikke så nervøs. Man har jo gjerne snakket litt sammen på tinder/snap/sms også Lykke til (Skal faktisk på første date med en ny en i dag selv) 3 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #5 Skrevet 20. september 2023 Vær deg selv? Om praten flyter lett så har man jo et godt utgangspunkt for en date nummer to 🙂 Om du må hale ord ut av daten eller omvendt, så ville jeg kanskje vært forsiktig med å avtale date nummer to 🙂 Anonymkode: 56381...924
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #6 Skrevet 20. september 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Vær deg selv? Om praten flyter lett så har man jo et godt utgangspunkt for en date nummer to 🙂 Om du må hale ord ut av daten eller omvendt, så ville jeg kanskje vært forsiktig med å avtale date nummer to 🙂 Anonymkode: 56381...924 Hva om førsteintrykket er feil? Man var ikke asosial likevel og prater mer avslappet på date nr. 2? Jeg mistenker at menn ikke har giddet å ta meg videre til date nr. 2 fordi de syntes jeg virket kjedelig eller sjenert. Man kan bli tryggere jo mer man møtes. Anonymkode: 5f000...097 2
umAxa Skrevet 20. september 2023 #7 Skrevet 20. september 2023 (endret) 22 hours ago, AnonymBruker said: Trenger også tips! Jeg har lite datingerfaring. Forventes det at man bare snakker om de interessene man har? Ikke noe annet? K 38 Anonymkode: 5f000...097 22 hours ago, Fru2020 said: Jepp. Men jeg stresser med dette. Hva skal vi prate om? Hvordan skal jeg te meg...og kle meg? Noen som har noen gode tips til hva jeg bør tenke og gjøre den første daten? Dere skal legge opp til å være komfortabel. Det starter med å kle deg i noe du selv liker, fordi da er du komfortabel og kan være deg selv. Og hvis det finnes noe i klesskapet ditt som bringer ut gode følelser og minner, så er det flott energi å ta meg seg inn i daten. Du utstråler mer og det er attraktivt. Stedene for date skal være på komfortable områder - Det vil si ikke tving deg ut på en bråkete utested bare fordi det er forventningene av en date. En date er derimot en god mulighet til å utforske nye opplevelser og det er kjekt å oppleve noe nytt sammen, samtidig man blir bedre kjent. Vær åpensinnet, men ikke la det gå utover din komfort. Samtalene må også være komfortable. Avhengig av mannens sosiale antenner kan samtaler bevege seg innpå teamer som du synes er ukomfortable; alt fra seksuell natur, tidligere partnere, politikk og krav til forhold osv. Hvis noen av temaene virke uorganisk eller gjør deg ukomfortabel så er det helt innenfor å si at dette gjør deg ukomfortabel og bevege temaet over til noe annet. Skulle mannen virke som en balansert type med gode føringer så trenger du egentlig ikke noe mer enn å delta og fokusere godt på han og flyten mellom dere. Dele opplevelser, interesser og hva som gjør at du trives i en hverdag. Om du eller mannen skulle snuble på noen områder så er det en utmerket sjanse for å vise at man ikke tar seg selv eller situasjonen så høytidelig med å vise sine litt rare sider. En date skal være lett og leken morro - ikke en sosial prestasjon. Helt til slutt er det det er lett å føle at man skylder mannen og daten noe, men en date er ikke en transaksjon, så får du en dårlig magefølelse om noe, er det bare til å si pent nei. Det er lov til å ta seg god tid og det er i alltid i din beste interesse å være ekstra sikker enn å gå usikkert inn i noe. Men selvsagt er det riktig tid og sted med gode fremtidsutsikter er det bare til å kjøre på. Lykke til! Endret 21. september 2023 av umAxa 1 2
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #8 Skrevet 20. september 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva om førsteintrykket er feil? Man var ikke asosial likevel og prater mer avslappet på date nr. 2? Jeg mistenker at menn ikke har giddet å ta meg videre til date nr. 2 fordi de syntes jeg virket kjedelig eller sjenert. Man kan bli tryggere jo mer man møtes. Anonymkode: 5f000...097 Det er nå så, men man merker jo ganske fort om "det er noe der" som man ønsker å utforske videre. Om man blir sittende med pinlig stillhet, så ønsker ikke jeg å avtale noe date nummer to. Det er begrenset hvor mye ett menneske kan prate for begge 🙂 Anonymkode: 56381...924 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #9 Skrevet 20. september 2023 Bytt ut kaffe med et glass vin, så roer nervene seg og praten flyter litt lettere. Samt mer dunklet belysning og avslappet stemning enn på cafè Anonymkode: d65a4...fb4 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #10 Skrevet 20. september 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er nå så, men man merker jo ganske fort om "det er noe der" som man ønsker å utforske videre. Om man blir sittende med pinlig stillhet, så ønsker ikke jeg å avtale noe date nummer to. Det er begrenset hvor mye ett menneske kan prate for begge 🙂 Anonymkode: 56381...924 Har aldri opplevd pinlig stillhet på date. Jeg prater mye, men folk sier jeg kan være litt beskjeden på en måte. Men pratsom. Har sjeldent kommet videre til date nr. 2 fra Tinder. Eneste mann som ville ta meg til date nr. 2 var en mann på 43 som røkte og ikke gadd å invitere meg mer. Han maste om bilder og sendte meg senest i går en melding sånn: 🥰🤗😘. Bare 3 emojier og det var 3 uker etter vi sluttet å chatte. Jeg er lita, nett og søt i tillegg sies det 🤷🏼♀️ Anonymkode: 5f000...097 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #11 Skrevet 20. september 2023 Tar mer enn gjerne i mot råd om hvordan tiltrekke meg en mann som er interessert, ikke en mann som bare vil kødde, be om bilder og sender mest emojies på sms 🙈🤦🏼♀️ Anonymkode: 5f000...097
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #12 Skrevet 20. september 2023 Beste rådet er å komme deg ut å sosialisere generelt, få nye opplevelser, nye venner, hobbyer. Plutselig møter man et bra menneske 🤗 Anonymkode: c5a6b...634 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå