Gå til innhold

Menn i 40-årene på Tinder. Virker som de har høye krav for å gå inn i et forhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alt må være på stell. Dama skal være så ung som mulig mer perfekt utseende og kjempelangt hår. Lav BMI eller feminine former. Hun må ha bra jobb, god økonomi, være utadvendt og ha stor vennekrets og komne fra et møblert og ordentlig hjem. Bør helst ikke ha barn. Hun må ha kule interesser og være morsom og interessant å prate med. Hun må lage gode middager til deg. Og sikkert mange flere krav..

Kjenner dere menn i 40-årene dere igjen? Dere har mange krav, ikke sant? 

Anonymkode: aef0b...728

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra kvinner 40+ ;

'Har det helt topp men kunne vært fint med en mann. Må være ferdig med alt av tidligere forhold og historikk, god økonomi, være oppegående, eget hus, bil, hytteog helst en båt. Like å reise, være raus og ha alt på stell, god helse og glad oi å trene"

🥂

Anonymkode: 06ed9...5cb

• Liker 12
Skrevet

Menn i den alderen har en del krav som gjelder utseende / kroppen til kvinnen, mens kvinner i den alderen har en del krav til mannen sin status, økonomiske situasjon osv. Ikke akkurat uvanlig. 

Anonymkode: fc577...14c

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Tja. Damer har vel hatt minst like mange krav hele tiden. Forskjellen i 40-årene er vel at damer ikke kan surfe på at de er voldsomt seksuelt tiltrekkende for menn flest, og da må man faktisk ha noe å by på fremfor kun utseende/ungdommelighet.

Anonymkode: 70cd6...a9a

• Liker 2
  • Nyttig 9
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker said:

Alt må være på stell. Dama skal være så ung som mulig mer perfekt utseende og kjempelangt hår. Lav BMI eller feminine former. Hun må ha bra jobb, god økonomi, være utadvendt og ha stor vennekrets og komne fra et møblert og ordentlig hjem. Bør helst ikke ha barn. Hun må ha kule interesser og være morsom og interessant å prate med. Hun må lage gode middager til deg. Og sikkert mange flere krav..

40 år mann sier ingenting om sosioøkonomisk status, fysisk vigør og sosiale antenner. Her kan det variere med store spenn.

Resultatene de får vil ofte bekrefte realiteten før eller siden - så om disse 40 år gamle mennene du referer til faktisk klarer å dra inn unge, feminine og utadvendte kvinnene i store kvantiteter - så all ære til dem.  

Det er den som sitter på største verdien som "alle vil ha" som har fordelen til å velge/svømme i utvalget. Det gjelder også kvinner som opplever mye oppmerksomhet fra menn.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg er i 40-årene og jeg kjenner ikke igjen mennene du omtaler. At de har høye krav for å gå inn i forhold anser jeg som bra, men de jeg snakker med har lært av tidligere forhold og vet nå mer om seg selv og hva de ønsker i et forhold. Det er ingen fasit på menn, eller kvinner. At det finnes noen som søker nedover og har fysiske preferanser kommer man aldri vekk fra, men det finnes mange menn og hver mann er unik. Akkurat som kvinner. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
umAxa skrev (18 minutter siden):

40 år mann sier ingenting om sosioøkonomisk status, fysisk vigør og sosiale antenner. Her kan det variere med store spenn.

Resultatene de får vil ofte bekrefte realiteten før eller siden - så om disse 40 år gamle mennene du referer til faktisk klarer å dra inn unge, feminine og utadvendte kvinnene i store kvantiteter - så all ære til dem.  

Det er den som sitter på største verdien som "alle vil ha" som har fordelen til å velge/svømme i utvalget. Det gjelder også kvinner som opplever mye oppmerksomhet fra menn.

Hvem er den kvinnen alle menn på 45 år vil ha da? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvem er den kvinnen alle menn på 45 år vil ha da? 

Menn er jo like forskjellige som meg og deg, du liker det ene jeg liker noe helt annet. For meg for eksempel er det viktig med en mann som liker å drive med kunst eller håndverk, og da kan jeg finne en som driver med det, som også vil ha en dame som driver med det. 

Vær deg selv! Du skal jo finne noen som passer deg, som får deg til å blomstre, kjenne at dette var virkelig en match. Du vil ikke ha en overfladisk dust som stiller krav du ikke har lyst/mulighet til å etterkomme. 

Den mannen som er riktig for deg er en som blir forelsket akkurat i deg, ikke fasaden du putter på. Du skal jo slappe av og ha det fint! 

Anonymkode: 0aaa4...355

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Nå nærmer jeg med den alderen selv, og de jeg dater er gjerne i den alderen. 

For veldig mange av oss, så har vi lange seriøst forhold bak oss, vi er ferdig med barn og skal nå ut i en ny fase i livet. Vi er ikke "desperate" etter den vi skal reprodusere oss. Vi har også gjerne tenkt nøye gjennom hva vi ønsker, og hva vi ikke ønsker (gjerne ut fra hva som funket/ikke funket i forrige langvarige forhold). 

Jeg er 38, og jeg har "krav". Jeg vil ha en mann med god økonomi og god utdannelse. Fordi jeg har det selv, og fordi jeg ønsker ett liv med reising og opplevelser. Og det koster penger. Jeg er opptatt av en ryddig økonomi, og der ønsker jeg at en evt. partner også har. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Tja er flertallet slik da, eller bare akkurat de mennene du vil ha? Jeg tipper kanskje det siste.

At det er litt annerledes nå enn i 20-årene er sikkert tilfelle. Voksne menn har typisk hatt kjærester og sex i mange år, og den voldsomme sexlysten har dabbet av. Det gjør at de ikke er desperate slik unge menn typisk er. Så kanskje stiller menn og kvinner mer likt rundt 40, mens for de yngre er mennene desperate og kvinnene drukner i valgmuligheter.

Anonymkode: be15c...44d

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har nok en god del krav ja. Ikke nødvendigvis alle du ramset opp, men jeg har en del «krav».

Forskjellen er at jeg ikke er på Tinder eller noen sånne typer apper.

Hun jeg dater nå, krysset av på de tingene som jeg ser/så etter.

Anonymkode: d5168...a07

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har nok en god del krav ja. Ikke nødvendigvis alle du ramset opp, men jeg har en del «krav».

Forskjellen er at jeg ikke er på Tinder eller noen sånne typer apper.

Hun jeg dater nå, krysset av på de tingene som jeg ser/så etter.

Og hva så du etter? Hvilke krav? 

Skrevet
umAxa skrev (54 minutter siden):

så om disse 40 år gamle mennene du referer til faktisk klarer å dra inn unge, feminine og utadvendte kvinnene i store kvantiteter - så all ære til dem.  

Er jo ikke akkurat noe «hokus pokus».

Det er mange flotte kvinner som gjerne dater menn i 40 årene som har «alt på stell». Kjenner flere flotte kvinner i slutten av 20 årene som aldri ville datet noen på samme alder, og helst menn på 40+. Som hun jeg dater feks😊

Rart om det skulle komme som et sjokk på noen at mange kvinner på den alderen søker mer modne menn med livet på stell. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Menn i den alderen har en del krav som gjelder utseende / kroppen til kvinnen, mens kvinner i den alderen har en del krav til mannen sin status, økonomiske situasjon osv. Ikke akkurat uvanlig. 

Anonymkode: fc577...14c

Dette er et veldig gammeldags narrativ, som ikke er gyldig lengre. Forskning viser at når et samfunn blir mer likestilt, og kvinner har god tilgang på prevensjon og egen inntekt, vil de også i større grad stille krav til utseende/kropp hos menn, og bry seg mindre om økonomi og status. Det at kvinner har prioritert status tidligere er altså ikke biologisk, slik mange menn ønsker å tro, men har vært nødvendig for å gi seg selv og barna sine et godt liv.

I førtiåra er vi også ferdig barneproduksjon, så da kan vi velge mann etter hva som gir oss lyst og glede. Selv er jeg i midten av førtiåra, og er på topp seksuelt, og det er helt uaktuelt å bruke de siste åra før overgangsalderen på en slapp gamling med potensproblemer, samme hvor rik han er. 

Jeg ser heller ingen grunn til å hisse meg opp over at enkelte har urimelig høye krav. Enten får de dø alene, eller så vil de jekke kravene sine etterhvert som de møter virkeligheten. 

Anonymkode: 294b0...4e2

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg kjenner igjen kvinner i 40-årene i dine beskrivelser, men det er jo kun mine erfaringer da. Sannheten er nok at hverken kvinner eller menn er "bedre eller verre" enn den andre parten, men det er ikke særlig populært å si.

Anonymkode: e3f1b...7da

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og hva så du etter? Hvilke krav? 

Noe av det er vanskelig å definere konkret.

Det handler om attraksjon/tiltrekning. En x-faktor som gjør at jeg finner henne interessant i utgangspunktet. Det er gjerne en kombinasjon av utseende (høyde, fasong, ansikt, øyne) som tiltaler meg, og en personlighet jeg elsker (masse humor, selvsikker, omgjengelig). Dette må være på plass før jeg i det hele tatt er interessert i å date noen. Jeg må få litt «Whow» følelse. Det er nok her jeg er mest kresen. Jeg tar ikke til takke med noe som helst, kun for å kunne date. Da er jeg langt heller singel.

Deretter går det på ting som at hun er selvforskynt. Har utdannelsen sin, eller holder på, og har økonomi til å kunne spise ute en gang i blant, reise på weekendturer uten å måtte spare i et år, bruke ulike kulturtilbud etc. Samt gjerne noe hun brenner for. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
On 9/20/2023 at 1:44 PM, AnonymBruker said:

Det er mange flotte kvinner som gjerne dater menn i 40 årene som har «alt på stell». Kjenner flere flotte kvinner i slutten av 20 årene som aldri ville datet noen på samme alder, og helst menn på 40+. Som hun jeg dater feks😊

Rart om det skulle komme som et sjokk på noen at mange kvinner på den alderen søker mer modne menn med livet på stell. 

Dette er ikke mitt ståpunkt i det hele tatt, les igjen hva jeg sier.

Konseptet med at kvinner dater eldre, og menn dater yngre er ikke nytt og det finnes mange sosiale og biologiske årsaker til dette og er tilfellet å se over hele verden. Vi har ingen argument.

Det jeg poengterer er at hvis en mann har høye krav til kvinnene i hans liv, så må han i utgangspunktet være i posisjon til å ha et høyere krav. En slik posisjon krever mengder med opparbeidet kompetanse, genetisk flaks og iherdig innsats til å bygge seg opp til å bli en attraktiv mann - og jeg gjentar det jeg sa: All ære til mannen som lykkes godt i livet.

Derimot er en mann med høye krav men ingen kvinner, sier seg selv at han har for høye krav og derav egen oppfatning. 

Det er dette som menes med at resultatene reflekterer realiteten.

Endret av umAxa
  • Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Da jeg var 20 syntes jeg menn på 30 år var urgamle. 
At det finnes flust av kvinner i tyveårene som ønsker seg menn på 40+ er tøv og ønsketenkning.  

Anonymkode: 969f8...f32

• Liker 6
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Spørsmålet er hvorfor disse mennene søker umodne kvinner.

Anonymkode: 76ea3...6bf

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg har datet en god del menn i 40 årene i de siste årene, og jeg kjenner ikke igjen den kravlista der. De jeg har møtt er mer opptatt av at man er på samme sted i livet, like verdier, har litt samme interesser og er tiltrukket av hverandre. Egentlig akkurat samme krav som kvinner i 40 årene har. Jeg har 3 barn, og det har heller ikke vært noe problem, de fleste av mennene har jo også barn.

Anonymkode: c387a...b50

• Liker 2
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...