Gå til innhold

Hvorfor parkerer folk i rundkjøringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er mye ute å kjører og støtt og stadig ser jeg folk parkerer i rundkjøringer. Har du sett dette eller gjort dette selv? Hva kan grunnen være?

Anonymkode: 4efbf...347

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri opplevd. 

• Liker 10
Skrevet

Aldri noengang sett dette.

Er det vanlig, altså?

Anonymkode: 46041...48c

• Liker 3
Skrevet

Er mye ute å kjører og aldri opplevd det. 

Anonymkode: 54027...d4f

• Liker 5
Skrevet

Aldri sett noen andre enn parkvesen eller vegvesenet parkere i rundkjøringer for vedlikehold.

Anonymkode: 0c7c7...263

• Liker 6
Skrevet

Hvor bruker du å kjøre, siden du stadig ser dette? Jeg kjører 90 mil i uka på sentrale Østlandet og har aldri sett det...

Anonymkode: 807de...b09

• Liker 5
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er mye ute å kjører og støtt og stadig ser jeg folk parkerer i rundkjøringer. Har du sett dette eller gjort dette selv? Hva kan grunnen være?

Har aldri sett, hvor i landet er det du kjører?

Anonymkode: 8ea8a...a25

• Liker 3
Skrevet
On 9/20/2023 at 11:57 AM, AnonymBruker said:

Dummeste jeg har lest på lenge, skjer ikke.

Er du samme som skriver om "menn som slår damer i trafikken" og andre ting som aldri skjedde?  

Anonymkode: 58df3...fdc

• Liker 5
Skrevet

Jeg er helt sikker på at du ikke "støtt og stadig" ser at folk parkerer i rundkjøringer...

• Liker 3
Skrevet

På Lysaker, i Vollsveien opp mot Jar, er det en rundkjøring som ofte blir brukt som drop-off-sone for de som skal ta toget. Det er en to-feltrundkjøring, men på den ene siden mot toglinjene er det tre felt. Der står det ofte folk (imangel på bedre sted på Bærumssiden). 

Anonymkode: 84bdd...982

Skrevet

Har også sett at Foodora-bud på sykkel stå "parkert" i en rundkjøring, helt uttpå kanten. Vedkommende ble stoppet av politiet da vi kjørte forbi, et SÆRDELES lite lurt sted å stanse sykkelen og sjekke kart…..

Skrevet

Joda, det har jeg sett. Det er rett utenfor en skole, og folk stopper i rundkjøringen (ute til høyre mot kanten), for å slippe av barna eller hente dem. Noen må plutselig hente ting i bagasjerommet, og blir da stående og grave i bagasjerommet med motoren i gang i rundkjøringen. Noen ganger blir de stående litt og vente fordi pjokken somler med å gå bort til bilen osv.

Rektor kontaktet politiet og bad dem holde en kontroll og fortalte at folk stopper i rundkjøringen. Politiet trodde ikke noe på det, sååå teite er det jo ingen som er, men da de kom og fikk sett det selv så ble de en smule sjokkerte.

Anonymkode: b46e5...c3f

Skrevet

Hvorfor? Ren latskap, regner jeg med. 

Skrevet

Aldri sett. Nekter å tro at du ser det «støtt og stadig» 

Anonymkode: d608a...746

• Liker 2
Skrevet

Bare i små byer. På småsteder parkerer folk overalt. Midt i veien, i rundkjøringer eller hvor som helst.

Har selv kjørt bak en bil som plutselig stoppet. Slo av motoren og forlot bilen. Skjønte ingenting der jeg stod og ventet. Innså etterhvert at han faktisk hadde parkert. Midt i veien. Det er sånn man gjør det på småsteder.

Anonymkode: c2c90...74c

Skrevet (endret)

Det har jeg aldri sett. Hvor ser du dette? Det er da ikke lov å parkere i ein rundkjøring så hadde jeg sett det så hadde jeg parkert bilen ett sted i nærheten som er lov å parkere og gått bort til bilen som sto parkert i rundkjøringen og lagt i fra meg en lapp der det sto:

«Denne parkeringen skal du nok få bot for, husk til neste gang å parkere ett mer normalt sted å parkere, ikke en rundkjøring. Hilsen ett menneske som aldri kunne finne på å parkere sin vakre Tesla i en forbanna rundkjøring!» 

Hvis faen skal jeg skrive det ned og ha lappen i bilen i tilfelle jeg noen gang ser noen parkerer i rundkjøringer.

Endret av Elooon
Rettet skrivefeil!
Skrevet

Ikke alle mennesker er født med like gode forutsetninger for å ta fornuftige beslutninger, noen evner ikke en gang å følge enkle regler.

Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

På Lysaker, i Vollsveien opp mot Jar, er det en rundkjøring som ofte blir brukt som drop-off-sone for de som skal ta toget. Det er en to-feltrundkjøring, men på den ene siden mot toglinjene er det tre felt. Der står det ofte folk (imangel på bedre sted på Bærumssiden). 

Har også sett at Foodora-bud på sykkel stå "parkert" i en rundkjøring, helt uttpå kanten. Vedkommende ble stoppet av politiet da vi kjørte forbi, et SÆRDELES lite lurt sted å stanse sykkelen og sjekke kart…..

Joda, det har jeg sett. Det er rett utenfor en skole, og folk stopper i rundkjøringen (ute til høyre mot kanten), for å slippe av barna eller hente dem. Noen må plutselig hente ting i bagasjerommet, og blir da stående og grave i bagasjerommet med motoren i gang i rundkjøringen. Noen ganger blir de stående litt og vente fordi pjokken somler med å gå bort til bilen osv.

Rektor kontaktet politiet og bad dem holde en kontroll og fortalte at folk stopper i rundkjøringen. Politiet trodde ikke noe på det, sååå teite er det jo ingen som er, men da de kom og fikk sett det selv så ble de en smule sjokkerte.

Anonymkode: b46e5...c3f

Om dette er de beste eksemplene, "stopp" og "parkering" er ikke det samme. Men har aldri sett noen gjøre dette heller. 

Men om det skjer, ganske hjernedødt å stoppe i en rundkjøring for å laste av. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Aldri sett. 

Anonymkode: a11eb...077

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...