Gå til innhold

Bytte barnehage for 4. gang....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt barn går i sin 3. barnehage nå pga. jeg ikke likte de to første og deres verdier. Denne barnehagen han går i nå er kjempebra og barnet trives godt. Om to år begynner barnet på skolen og h*n vi kommer til flytte. Men to år er utrolig lenge å vente når man er i et miljø/bygd som suger all energi ut av deg og som du ikke trives i overhodet. Om jeg ikke hadde hatt barn, så hadde jeg flyttet i går.

Om han går siste året i barnehagen der vi skal flytte til, er det ok eller ser det veldig dårlig ut på papiret? Jeg er 100 % alenemor, så alt jeg sier og gjør kan bli brukt mot meg. Jeg må tenke godt over alle valg og konsekvenser her i livet dessverre... 

Anonymkode: 8a3ee...cc6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noe sier meg at dette kommer til å skje ofte i livet ditt ..

Anonymkode: ff875...d92

• Liker 37
  • Nyttig 10
Skrevet

Stakkars gutt som rives opp fra alt kjent gang på gang. Mister de trygge voksne i bhg og vennene han leker med daglig.

Dette var noe jeg bestemte før jeg fikk barn- de skal gå i samme bhg og skole helt til de er ferdig i 10 klasse.  Jeg byttet skole 2 ganger før 4 klasse og det var ikke gøy.

• Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Om han går siste året i barnehagen der vi skal flytte til, er det ok eller ser det veldig dårlig ut på papiret? 

Dette er ikke problemet. 

Jeg hadde vært bekymret for om han kom til å trives i ny barnehage og om han er robust nok til å flyttes rundt hele tiden. I tillegg har han byttet barnehage to ganger fordi du ikke likte dem, det kan skje igjen. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Mitt barn går i sin 3. barnehage nå pga. jeg ikke likte de to første og deres verdier. Denne barnehagen han går i nå er kjempebra og barnet trives godt. Om to år begynner barnet på skolen og h*n vi kommer til flytte. Men to år er utrolig lenge å vente når man er i et miljø/bygd som suger all energi ut av deg og som du ikke trives i overhodet. Om jeg ikke hadde hatt barn, så hadde jeg flyttet i går.

Om han går siste året i barnehagen der vi skal flytte til, er det ok eller ser det veldig dårlig ut på papiret? Jeg er 100 % alenemor, så alt jeg sier og gjør kan bli brukt mot meg. Jeg må tenke godt over alle valg og konsekvenser her i livet dessverre... 

Hvem skal bruke hva mot deg???

Anonymkode: 6def8...57a

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Om du ønsker ditt barns beste så legger du fra deg tankene om at du ikke kan bo på stedet dere bor i to år til. Hadde gjort MYE i min makt for å slippe å bytte barnehage, og spesielt for fjerde gang!! Her må du bare være voksen, bite tenna sammen og holde ut. Ingen er forresten ute etter å ta deg fordi du er alenemor, hva er det for noe tull?

Anonymkode: df1b7...8e8

• Liker 11
Skrevet

Det kan være lurt å først finne kjernen til utfordringene, og jobbe med de.  Det blir vanskelig å flytte fra alt som er vanskelig. Spesielt med barn involvert. 

Sier ikke at ting ikke kan ha vært og være vanskelig, men vil anbefale å tenke løsninger framfor flukt. 

Men til det du spør om; barn er tilpasningsdyktige, men det er på ingen måte å anbefale all den opprivingen og endringen i livet på så kort tid. De trenger stabilitet og forutsigbarhet og det er det ikke når de stadig mister og må forholde seg til nye barn og voksne 

Anonymkode: 01de9...c66

• Liker 8
Skrevet
15 minutter siden, Eva-Lena said:

Stakkars gutt som rives opp fra alt kjent gang på gang. Mister de trygge voksne i bhg og vennene han leker med daglig.

Dette var noe jeg bestemte før jeg fikk barn- de skal gå i samme bhg og skole helt til de er ferdig i 10 klasse.  Jeg byttet skole 2 ganger før 4 klasse og det var ikke gøy.

Barnet har ikke hatt noe problemer med dette og vennskap dannes ikke før barnet er 4-5 år. Han er et meget trygt og harmonisk barn i følge barnehagen han går i nå. Vi har også vært på flere reiser sammen til utlandet uten noe problemer. Så jeg er ikke bekymret for at han ikke takler det, men jeg er usikker på hva jeg skal gjøre. TS

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Om du ønsker ditt barns beste så legger du fra deg tankene om at du ikke kan bo på stedet dere bor i to år til. Hadde gjort MYE i min makt for å slippe å bytte barnehage, og spesielt for fjerde gang!! Her må du bare være voksen, bite tenna sammen og holde ut. Ingen er forresten ute etter å ta deg fordi du er alenemor, hva er det for noe tull?

Ja, det jeg er redd for. Men jeg kan ikke vente til dagen vi flytter fra dette stedet vi bor nå. Da er det frem med flagg og champagne :D  Jeg har aldri bodd på et så deprimerende sted før. Jeg angrer veldig på at vi flygget hit, men alt skjer for en grunn tenker nå jeg da. TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det kan være lurt å først finne kjernen til utfordringene, og jobbe med de.  Det blir vanskelig å flytte fra alt som er vanskelig. Spesielt med barn involvert. 

Sier ikke at ting ikke kan ha vært og være vanskelig, men vil anbefale å tenke løsninger framfor flukt. 

Men til det du spør om; barn er tilpasningsdyktige, men det er på ingen måte å anbefale all den opprivingen og endringen i livet på så kort tid. De trenger stabilitet og forutsigbarhet og det er det ikke når de stadig mister og må forholde seg til nye barn og voksne 

Hvorfor kommer du med svar/ løsning til ditt eget spørsmål? :klo::fnise:

Anonymkode: 7514e...e77

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du forslag på løsninger? :)  TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Barnet har ikke hatt noe problemer med dette og vennskap dannes ikke før barnet er 4-5 år. Han er et meget trygt og harmonisk barn i følge barnehagen han går i nå. Vi har også vært på flere reiser sammen til utlandet uten noe problemer. Så jeg er ikke bekymret for at han ikke takler det, men jeg er usikker på hva jeg skal gjøre. TS

Vennskap dannes før det. Har tatt imot barn i barnehage som har kommet fra andre barnehager og det er tøft. Ikke alltid lett å komme inn i en barnegruppe som gjerne har kjent hverandre siden før de kunne gå og snakke. Bare overgangen fra barnehage til skole og overgangen fra småbarn til storbarn i samme barnehage og med samme barnegruppa er en stor påkjenning for en liten en. 

Her tenker jeg du må sette barnet ditt først og bli værende der du er om barnet trives i barnehagen. 

Anbefaler deg å se denne filmen: https://tv.nrk.no/se?v=KOID75004017&autoplay=false 

Hilsen pedagog.

Anonymkode: 45cc4...802

• Liker 9
Skrevet

Noe sier meg at du kommer til å få en bekymringsmelding på deg snart. 

Anonymkode: 21f07...dd0

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er to forskjellige koder. 

• Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja, det jeg er redd for. Men jeg kan ikke vente til dagen vi flytter fra dette stedet vi bor nå. Da er det frem med flagg og champagne :D  Jeg har aldri bodd på et så deprimerende sted før. Jeg angrer veldig på at vi flygget hit, men alt skjer for en grunn tenker nå jeg da. TS

Da bør du heller finne glede i det å glede deg til å flytte, tenker jeg :) Om det er SÅ deprimerende der må man nesten bare klamre seg til de gleder man kan finne.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Se på resten av koden da, det er jo ikke samme person?

Anonymkode: 01de9...c66  og Anonymkode: 8a3ee...cc6

Ellers skjønner jeg virkelig ikke hvordan en kan bytte så mange barnehager pga verdier, og nå bygda?

Jeg forstår at man kan bytte pga flytting, eller hvis barnet virkelig ikke trives i barnehagen. Selvsagt finnes det dårlig barnehager også, men kan ikke helt skjønne at man skulle treffe på tre av de på rad.

Hva mener du med at miljøet og bygda suger ut all energien din?  Er du på kant med noen? Og at du som alenemor må være forsiktig, for alt du sier og gjør blir brukt mot deg?

Jeg kjenner ikke hele situasjonen din, men min oppfatning er at du må jobbe mer med deg selv. Du virker jo ikke å trives eller komme overens med noe.

Ja, det er mye å bytte barnehager så ofte, og jeg hadde ikke gjort det med mindre det var helt, helt nødvendig.

Anonymkode: b7838...ec6

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vennskap dannes før det. Har tatt imot barn i barnehage som har kommet fra andre barnehager og det er tøft. Ikke alltid lett å komme inn i en barnegruppe som gjerne har kjent hverandre siden før de kunne gå og snakke. Bare overgangen fra barnehage til skole og overgangen fra småbarn til storbarn i samme barnehage og med samme barnegruppa er en stor påkjenning for en liten en. 

Her tenker jeg du må sette barnet ditt først og bli værende der du er om barnet trives i barnehagen. 

Anbefaler deg å se denne filmen: https://tv.nrk.no/se?v=KOID75004017&autoplay=false 

Hilsen pedagog.

Anonymkode: 45cc4...802

Dette.

Også er det de ansatte da…Barna mine tilbringer (dessverre) en hel arbeidsdag i barnehagen uten foreldrene sine, og da er det en trøst at det er gode, faste ansatte i barnehagen som barna mine er trygge på. De blir omsorgspersoner for mine barn 8 timer om dagen, 5 dager i uka.

Jeg kunne ikke ha funnet på å bytte ut disse menneskene for barna mine i hytt og pine. 

Anonymkode: b7838...ec6

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg har ikke noe fasitsvar til deg, men for meg vil det sitte langt inne å bytte barnehage på min nå når hun er så trygg på både voksne og barn der. Vi må kanskje det, men det blir isåfall eneste gang. 

Det jeg egentlig ville kommentere var at min 2,5  åring allerede har mange vennskap. Hun snakker non stop om barna i barnehagen, og har jenter hun kaller "bestevenn" og kontinuerlig maser om å få ringe eller leke med. Mulig hun er litt tidig ute, men tror uansett at vennskap formes tidligere enn 4-5 år. Det husker jeg fra egen barndom også. 

Skrevet
1 minutt siden, EmKay said:

Jeg har ikke noe fasitsvar til deg, men for meg vil det sitte langt inne å bytte barnehage på min nå når hun er så trygg på både voksne og barn der. Vi må kanskje det, men det blir isåfall eneste gang. 

Det jeg egentlig ville kommentere var at min 2,5  åring allerede har mange vennskap. Hun snakker non stop om barna i barnehagen, og har jenter hun kaller "bestevenn" og kontinuerlig maser om å få ringe eller leke med. Mulig hun er litt tidig ute, men tror uansett at vennskap formes tidligere enn 4-5 år. Det husker jeg fra egen barndom også. 

Barnehagen som sa at vennskap ikke dannes før i 4-5 år alderen. Jeg var hjemme med min i 1/2 år også. Barnet liker best å leke for seg selv eller være med meg. Det er først nå jeg har sett at han er litt interessert i andre barn. TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...