AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #1 Skrevet 20. september 2023 Jeg skal søke ny jobb til etter permisjonen, den er ferdig i juni 2024. Har alltid trivdes med turnusarbeid, spessielt natt og helg. Men med baby på 1 år i hus er jeg "redd" for å være for mye borte eller ikke opplagt nok til å være den beste mamman for henne😅 vaktene jeg er vant til på natt varer 10 eller 12 timer, men er til gjengjeld mer intensivt periodevis etterfulgt av lenger friperioder. Da jeg var uten barn var det null problem å hente seg inn, men da kunne jeg også ligge på sofaen hele dagen. Pappan skal ha sin del av permisjonen etterpå. Han gleder seg og er generelt veldig engasjert (som seg hør og bør). Jeg er altså på ingen måte alene om å ha babyen. Blir glad om noen kan dele sine erfaringer rundt baby/barn og nattevakt/turnus 😀 Anonymkode: 12a65...8aa
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #2 Skrevet 20. september 2023 Jeg syns at nattevakt med små barn var fantastisk! Her sov barna dårlig om natten, og våknet mange ganger. Var så deilig å få sove sammenhengende på dagtid. Fikk tid for meg selv på kvelden før nattevakt, kom hjem og fikk sagt hei og hade før de dro i bhg. Litt verre i helgene, men det gikk bra. Jobber fortsatt natt inninellom, og nå syns jeg det er verre nå som de er større.. Ettermiddagene går i ett, og kvelden blir kort (eldste er 15år, så er jo oppe til jeg drar). Anonymkode: f91d5...a55 3
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #3 Skrevet 20. september 2023 Jeg har ikke egen erfaring med dette, men de jeg kjenner som har barn og nattvakt har innimellom utfordringer med levering i barnehagen. Dvs at far må reise på jobb før barnehagen åpner og mor må enten dra før fra skiftet eller vente med å legge seg til hun har levert. Men utenom det tror jeg hun har det fint, med "fridager" og mulighet for å sove og gjøre andre ting. Anonymkode: 8de5c...db4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå