EnGjestmedspm Skrevet 20. september 2023 #1 Skrevet 20. september 2023 (endret) . Endret 22. september 2023 av EnGjestmedspm
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #2 Skrevet 20. september 2023 3-4 måneder er kort tid. Synes ikke du skal stresse med dette. Faren sliter med sosial angst, og noen trenger uansett lengre tid på å bli kjent. Vær blid og imøtekommende når du treffer dem, og la tiden jobbe for deg. Anonymkode: d035c...b7d 13 6
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #3 Skrevet 20. september 2023 Kan være flere årsaker. Kanskje de tenker at dette er en ungdomsforelskelse som det ikke har noen hensikt i å investere tid og energi på? Hvis dere er på vei inn i noe seriøst, og de fortsetter å være slik, så er det ikke du som skal ordne opp. Det er kjæresten DIN som må snakke med sine foreldre om hvordan DERE oppfatter de. Anonymkode: ecc3a...a1a 5 1
Bombasi Skrevet 20. september 2023 #4 Skrevet 20. september 2023 (endret) Er ikke sikkert at de har noe imot deg, men dere er unge og har vært sammen i kort tid, så det er ikke sikkert at de ser på dere som "seriøse" nok til at de skal behandle deg som inngift svigerdatter. Så her tenker jeg at du bare bør møte opp med et smil, ikke ta for stor plass, være imøtekommende og la tiden føre deg sammen med svigers. Tilliten vokser for hver gang. Bare ikke prøv for hardt og "mas" deg innpå dem. Endret 20. september 2023 av Bombasi 5 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #5 Skrevet 20. september 2023 Kan det hende at de tror at dere vil ha privatliv og at de holder seg tilbake av "respekt" for det? Jeg er mor til en 18-åring, og han og kjæresten var lenge fryktelig hemmelighetsfulle og han omtrent smuglet henne ut bakdøren når hun var hos oss. Vi fikk etter hvert mast oss til at de er litt sammen med oss og spiser middag med oss iblant, men det virker som om de foretrekker å bare være alene på rommet. Jeg tror du bare skal fortsette å være litt kontaktsøkende overfor dem og være blid og komme inn til dem og si hei og snakke litt når du er hos kjæresten. Så tør de sikkert opp etter hvert. Det er absolutt ikke sikkert de ikke liker deg, de er sikkert bare sånne som det tar lenger tid å komme inn på. Anonymkode: 44ebf...cd0 4 1
BobbySocks Skrevet 20. september 2023 #6 Skrevet 20. september 2023 Dere er 18 og har vært sammen veldig kort tid. Smør deg med tålmodighet. 4 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #7 Skrevet 20. september 2023 Du stresser med dette altfor tidlig. Det er i grunnen tidlig å i heletatt ha møtt familien etter bare 3-4 mnd. Det er helt naturlig at de er litt reserverte fram til de ser om det blir noe varig. De fleste forhold ryker jo før det har gått et år. Når det har gått over et år kan du kanskje begynne å forvente noe annet fra dem. Felles middag er også altfor tidlig, hallo! Vær kjærester og nyt det, og se hvordan det går. familie kommer tidsnok når det har blitt mer enn bare en forelskelse. Anonymkode: fced3...847 1 1
Brunello Skrevet 20. september 2023 #8 Skrevet 20. september 2023 Det blir feil å kalle moren til ungdomskjæresten for svigermor. Spesielt når dere nettopp har blitt sammen. 6
Brunello Skrevet 20. september 2023 #9 Skrevet 20. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du stresser med dette altfor tidlig. Det er i grunnen tidlig å i heletatt ha møtt familien etter bare 3-4 mnd. Det er helt naturlig at de er litt reserverte fram til de ser om det blir noe varig. De fleste forhold ryker jo før det har gått et år. Når det har gått over et år kan du kanskje begynne å forvente noe annet fra dem. Felles middag er også altfor tidlig, hallo! Vær kjærester og nyt det, og se hvordan det går. familie kommer tidsnok når det har blitt mer enn bare en forelskelse. Anonymkode: fced3...847 Det er ikke tidlig når gutten bor hos foreldrene. Dette dreier seg antakelig om ungdommer.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #10 Skrevet 20. september 2023 Dere har jo nettopp blitt sammen og er svært unge. Felles middag med foreldre er jo alt for tidlig. Anonymkode: b1126...fd5 4
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #11 Skrevet 20. september 2023 Drøyt 3/4 måned er kort tid... Anonymkode: 08099...8f7
Pippi Lotta Skrevet 20. september 2023 #12 Skrevet 20. september 2023 Jeg ville tenke det skyltes de og ikke deg. Om faren og kanskje moren også sliter med angst så trenger de tid til å bli kjent med deg. La de styre tempoet dere blir kjent i, og vær hyggelig når du snaker med de. De varmer sikkert opp til deg etter hvert ❤️
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #13 Skrevet 20. september 2023 EnGjestmedspm skrev (14 minutter siden): Hei! jeg og kjæresten min har vært sammen i drøyt 3/4 måneder, og vi har det veldig bra sammen. Jeg liker han og familien min liker han. Eneste problemet mitt er at jeg føler at svigerfamilien min ikke liker meg tilbake. Hver gang jeg er hjemme hos han er det som at de prøver å unngå meg, og de få gangene jeg har møtt de så er det kunn moren. Jeg og svigermor har ikke hatt så mange samtaler, og hun spør meg veldig lite om ting. Ikke at det er et krav, men føler hun ikke prøver å bli kjent med meg, og jeg som 18-åring syns det er litt små skummelt og være den som skal være frempå😓 Jeg foreslo til kjæresten min at vi kunne ha en middag sammen med begge våres foreldre sånn at familien vår kan bli bedre kjent, og det ville han, men så kom det. Svigerfar har veldig sosial angst, så det ble ikke aktuelt, og det kan forklare hvorfor han spesielt trekker seg unna hver gang jeg kommer. Men jeg lurer på hvordan jeg kan komme meg mer inn på de, siden vil jo veldig gjerne ha et bra forhold med de, men de virker som litt "kalde" og tilbaketrukne mennesker (helt lov), men kunne ønske at jeg ikke grua meg hver gang jeg skulle til han... noen tips? De er nok bare litt usikre. Det går seg til med tida. Bare vær som du er. Anonymkode: 08099...8f7
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #14 Skrevet 20. september 2023 Vi har hatt fire jenter i huset, og jeg vet ikke hvor mange kjærester. Jeg har mistet tellingen. Jeg orker ikke å engasjere med med hver en kar de drar med seg hjem før jeg ser at det varer. Så ro ned i lunta. Det er ikke alle som tenker at nå skal vi være en stor og lykkelig familie bare fordi dere har en ting. Anonymkode: a3038...ba6 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #15 Skrevet 20. september 2023 Ikke for å være frekk, men det er for tidlig å kalle den nye kjæresten din sine foreldre for svigerfar/-mor. De er nok ikke så veldig sosiale og utadvendte. Gi det litt lenger tid, så blir de vant til å ha deg i hus. Ikke alle preiker like mye, og spesielt nye bekjentskaper, men det betyr ikke at de ikke liker deg. Anonymkode: f0cb2...37d 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #16 Skrevet 20. september 2023 Så utrolig hyggelig holdning av deg. Hvis jeg får en svigerdatter, så håper jeg at hun er som deg som har lyst til å bli kjent ❤️ Siden svigerfar sliter med sosialangst, så kanskje svigermor sliter litt også? Hvis de ofte bare er hjemme av hensyn til svigerfar, så er hun kanskje rett og slett litt ute av trening? Kanskje bare la det gå mer tid og fortsett å være blid og hyggelig. Kanskje ikke legge opp til lange samtaler, men holde det kort. Anonymkode: d7f39...267
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #17 Skrevet 20. september 2023 Du er 18 år og dere har vært sammen kun noen få mnd. De ser kanskje ikke på deg som en svigerdatter allerede. Synes å planlegge at familiene deres skal møtes allerede nå høres litt rart ut. Vi har 3 barn, og har kun møtt foreldrene til eldste svigersønn. Han og datter er samboere og bor på andre siden av landet. Når vi har vært på besøk, har det vært naturlig å møte hans familie pga de bor ved siden av. De andre kjærestene til de yngre, kjenner vi knapt, selv om de har vært sammen i halvannet år. Når dere er så unge, blir en kjæreste mer som en av vennene til barna, og man legger ikke like mye vekt på det som forelder - ihvertfall gjør ikke de fleste det. På meg høres det ut som du er veldig ivrig på å "lage et ordentlig" voksen-forhold, men foreslår at du ikke stresser med dette. Dere er ungdommer og har nettopp blitt sammen. La heller ting skje naturlig Anonymkode: ffcd1...80e
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #18 Skrevet 20. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du stresser med dette altfor tidlig. Det er i grunnen tidlig å i heletatt ha møtt familien etter bare 3-4 mnd. Det er helt naturlig at de er litt reserverte fram til de ser om det blir noe varig. De fleste forhold ryker jo før det har gått et år. Når det har gått over et år kan du kanskje begynne å forvente noe annet fra dem. Felles middag er også altfor tidlig, hallo! Vær kjærester og nyt det, og se hvordan det går. familie kommer tidsnok når det har blitt mer enn bare en forelskelse. Anonymkode: fced3...847 Enig! Det er sånn det stort sett pleier å være! Brunello skrev (1 time siden): Det er ikke tidlig når gutten bor hos foreldrene. Dette dreier seg antakelig om ungdommer. Det er likevel tidlig og ikke helt vanlig at foreldre presenterer seg selv for hverandre i den alderen - hvis de ikke kjenner hverandre fra før. Anonymkode: ffcd1...80e
Brunello Skrevet 20. september 2023 #19 Skrevet 20. september 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Enig! Det er sånn det stort sett pleier å være! Det er likevel tidlig og ikke helt vanlig at foreldre presenterer seg selv for hverandre i den alderen - hvis de ikke kjenner hverandre fra før. Anonymkode: ffcd1...80e Jada, helt enig. Det jeg mente var at det er helt naturlig at de har møtt hverandres foreldre siden de fortsatt bor hjemme hos de.
Ymra Skrevet 20. september 2023 #20 Skrevet 20. september 2023 En annen ting å huske på, i tillegg til at dere har vært sammen kort og er så unge, er ulikheter i familiedynamikk. Noen mennesker spør ikke så mye, og kan stå frem som uinteresserte. Det handler mest sannsynlig ikke om deg og om at de ikke liker deg, men at de har en annen kommunikasjonsform bare.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå