Gå til innhold

Hvordan håndtere at man savner sex og intimitet som singel?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg traff han på tinder. Vi er i slutten av 30 årene begge to og ferdige med barn. 

Vi var begge veldig ærlige på at vi ikke var klar for forhold, men at det også ikke bare var sex som stod i fokus. Så vi fikk de gode samtalene veldig tidlig, noe som gjorde at ingen av oss føler at vi blir brukt, men heller har en gjensidighet og respekt. Vi har på denne måten fått et bestevenn-forhold. En ekte FWB. 

Vi er enige om at vi holder på så lenge det er gøy. Og det er veldig viktig for min (og hans) del, at vi er veldig klar over dette. Jeg får mitt private og travle alenemamma-liv i fred, med alt det innebærer i hverdagen, mens helgene jeg har barnefri går til å være alt annet enn å være i mamma-rollen. Vi har en enighet om at vi er og skal være andreprioritet. Så hvis noen av oss har andre planer, så skal vi prioritere de andre planene fremfor oss. Dette gjør at ingen av oss har dårlig samvittighet for å avslå fra å treffes, og dermed heller ikke føler oss brukt til "bare" sex. Av og til skulle han ønske at vi treffes istedenfor å gå på festen til kompisen, eller vice versa, men da pusher vi hverandre til å være på andre sosiale arenaer, for vi har begge godt av å være sosiale med venner, selv om det er lenge siden vi har fått muligheten til å møtes. 

For min del er dette det beste av to verdener. Og det at jeg kan holde disse tingene separat fra hverandre gjør at jeg kan slappe av i singellivtilværelsen, og heller nyte hverdagen med barna og bruke god tid og en ikke-desperat tilnærming på datingmarkedet, hvis det gir mening.. 

Anonymkode: c02d5...ff0

Høres fantastisk ut, men jeg kjenner meg selv godt nok til å vite at jeg enten vil ønske mer og bli forelsket, eller jeg vil bli lei og/eller begynne å irritere meg over diverse.

Anonymkode: a2924...d0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Velkommen til mange menn sine liv! Finnes flere menn som går årevis eller store deler av livet uten nærhet og sex og hvis de "klager" her inne, så bli de trakassert osv osv og får beskjed at sex ikke er en menneskerett. Rart ikke du blir det TS, kanskje fordi du er kvinne, hmm!?

Er nok fordi det er mye dumme, bitre kvinnfolk her som har brent seg på playere og derfor "hater" menn

Anonymkode: b7731...1c7

Hadde mannfolk skrevet slik som ts her, så blir ordlyden annerledes. De fleste menn som klager føler sge berettighet til andres kropp og er bitre, men ønsker ikke å endre seg for å få et annet resultat. Jeg har svart likt her som jeg svarer menn. Sex er ikke en menneskerett. Livet er mer enn sex.

Anonymkode: 82c32...7be

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

90% av de klagetrådene fra menn rakker ned på kvinner jo. Klager over at de ikke får sex og derfor ikke har noen mening med livet, hvorfor skal de gidde å leve eller skatte når de ikke får fitte (som de føler de er berettiget til). Livet handler ikke om sex. Sex er noe man har med et menneske som vil ha det med deg. Får man ikke det til kan man onanere. Mangler man nærhet er gode venner, en god klem og familie der. Har gitt samme svar her som jeg gir til menn i sliek tråder, men er stroooooor forskjell på hvordan ts her ordlegger seg vs mannfolka.

Anonymkode: 82c32...7be

javel, men som sagt det gjelder ikke alle "klage" tråder fra menn, men du fokuserer og husker sikkert bare de negative.

Jeg for mange år tilbake opprettet en tilsvarende tråd, uten å trakassere kvinner i det hele tatt ble sjokkert over fordommene og trakasseringen jeg ble møtt med her inne fra kvinner. Så jeg har ganske godt grunnlag for mine "påstander". Vært her inne av og på i mange år!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg forstår ikke, hvis du TS er en relativt attraktivt kvinne og savner sex og nærhet, så finnes det uendelig med menn på tinder som helt sikkert er interessert i å møte deg. Så enten setter du for høye krav, eller så er kanskje ikke savnet så stort allikevel og du savner egentlig en kjæreste?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

84-modell sent på året?

Hva?

Anonymkode: 3aaca...6b2

Født i desember 1984. Var det utydelig uttrykt? (sent på året) 🙈

Anonymkode: e5a4f...118

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg forstår ikke, hvis du TS er en relativt attraktivt kvinne og savner sex og nærhet, så finnes det uendelig med menn på tinder som helt sikkert er interessert i å møte deg. Så enten setter du for høye krav, eller så er kanskje ikke savnet så stort allikevel og du savner egentlig en kjæreste?

Jeg har ikke prøvd ennå pga. jobbsituasjonen. Jeg skal prøve meg på Tinder. Får oppmerksomhet av menn når jeg er sosial og ute blant folk :hjerte:

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Velkommen til mange menn sine liv!

Stemmer dessverre. Vi får kjeft for å bare tenke på sex.

Anonymkode: f1a9a...cc7

Mangler dere fullstendig empati? Så fort noen åpner kjeften skal dere sutre over hvor mye verre det er for dere? Altså ærlig talt! 

Anonymkode: e0b21...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har ikke prøvd ennå pga. jobbsituasjonen. Jeg skal prøve meg på Tinder. Får oppmerksomhet av menn når jeg er sosial og ute blant folk :hjerte:

ts

Jobber du alle helger, hver dag? Da handler det vel mer om prioriteringer tenker jeg kanskje? Bare sliter litt med å forstå din problemstilling. Er super enkelt for deg(hvis du faktisk er litt attraktiv) å finne en villig mann via datingsider eller tinder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mangler dere fullstendig empati? Så fort noen åpner kjeften skal dere sutre over hvor mye verre det er for dere? Altså ærlig talt! 

Anonymkode: e0b21...c4c

Er du fjærn? Er jo kvinner her som mangler totalt empati for menn i samme situasjon, så hvorfor skal menn her inne vise noe sympati for kvinner som har litt "mangel" på nærhet og sex, når de selv har gått store deler av sitt liv uten!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du fjærn? Er jo kvinner her som mangler totalt empati for menn i samme situasjon, så hvorfor skal menn her inne vise noe sympati for kvinner som har litt "mangel" på nærhet og sex, når de selv har gått store deler av sitt liv uten!

Med  sympati hadde du kanskje fått et ligg. Ts mangler mann, du er mann. Du kunne ha slått på sjarmen, men valgte å klage. 

Anonymkode: afc97...d3f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

SLutt opp med dere....

Nei, vi kvinner mangler ikke empati for menn i samme situasjon.

Men dere FORVENTER og KREVER sex, det gjør ikke vi. 

Anonymkode: 3ecb7...9ef

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jobber du alle helger, hver dag? Da handler det vel mer om prioriteringer tenker jeg kanskje? Bare sliter litt med å forstå din problemstilling. Er super enkelt for deg(hvis du faktisk er litt attraktiv) å finne en villig mann via datingsider eller tinder.

Ja, jeg vet det er enkelt. Har bare vært opptatt med videreutdanning og full jobb. Men er ferdig med master til sommeren. Jeg har bare ikke prioritert å date ennå. Skal begynne og ser lyst på det. Det er menn som tar kontakt når jeg er på konserter med venninner, i bursdager osv. Det ordner seg helt fint altså 😊

ts

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.9.2023 den 10.16):

Er dame og vært singel et par år. Har ikke rukket mye dating pga. en krevende jobb blant annet. Men dere andre kvinner som savner sex og intimitet, pleier dere å prøve dere litt fram i datingen? Ha litt sex og kose dere på den måten? Eneste råd er kanskje å få seg kjæreste eller ha sex når man dater? 🤔 

Det konstruktive er jo å skaffe deg en sexpartner. 

Menneskelige behov trenger ikke dekkes av en person alene. La oss si dine behov er: sex, gode samtaler, samhold, noen å dele husleien med, noen å dra på ferier/konserter/tur med? Helt normale behov. Så har man tradisjonelt pushet «du må finne deg en partner som dekker alle behov». Men forrige generasjons regler er ikke noe neste generasjon bør følge. Så Finn deg en person til hvert behov heller enn å lete etter en som oppfyller absolutt alle krav. Ved å dele opp behovene dine sikrer du at du unngår risikoen å sette ned kravene slik at du får deg en partner, som egentlig ikke duger til å dekke noen av behovene dine, men som er utvalgt fordi han eller hun er «tilgjengelig». (Ikke undervurder denne risikoen, kg sitt samlivsforum består i all hovedsak av mennesker som har valgt seg en mye for dårlig partner, trolig i desperasjon)

Svaret på spørsmålet ditt er at jeg ikke har tatt meg bryet å dyrke illusjonen sex=forhold. Det er ikke en verdensoppfatning jeg er enig i. 

Anonymkode: 5c9f9...e9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

SLutt opp med dere....

Nei, vi kvinner mangler ikke empati for menn i samme situasjon.

Men dere FORVENTER og KREVER sex, det gjør ikke vi. 

Anonymkode: 3ecb7...9ef

Dette er bare dine fordommer igjen, du er prakt eksempel på slike kvinner jeg refererte til. Bra jobbet, du bare punkterer poenget mitt enda mer! Best å kanskje la dine synspunkt og fordommer ligge igjen under slike debatter?

Og ja, finnes både kvinner og menn her inne som klander motsatte kjønn osv, men som sagt, er ikke de trådene jeg referer til. Trodde jeg var tydelig på det?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Velkommen til mange menn sine liv! Finnes flere menn som går årevis eller store deler av livet uten nærhet og sex og hvis de "klager" her inne, så bli de trakassert osv osv og får beskjed at sex ikke er en menneskerett. Rart ikke du blir det TS, kanskje fordi du er kvinne, hmm!?

Er nok fordi det er mye dumme, bitre kvinnfolk her som har brent seg på playere og derfor "hater" menn

Ts klager ikke. Ta spør om hvordan andre håndterer det, uten å kreve en pikk!

Anonymkode: b9956...b1a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går på dater eller finner meg noen på byen om jeg savner sex. Har tidligere hatt fuckfriend også. 
Har vært singel i 10 år, og har ikke noe behov eller ønske om forhold. 

Anonymkode: 789db...e9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

I alle dager?!? Snakk om god dag mann økseskaft! Ts spør ikke menn her om noe som helst, ikke krever hun noe heller. Hun spør om hvordan andre kvinner håndterer livet uten sex og nærhet. 

Den whatobout-ismen din kan du dra et annet sted med.

Anonymkode: b9956...b1a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men TS har bedt om tips fra andre kvinner. TS spør hva vi andre single damer gjør i lignende situasjoner. TS ber heller ikke om sympati fra andre kvinner. 

TS har ikke bedt om sympati fra menn, ei heller tips fra menn. 

Anonymkode: 789db...e9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Født i desember 1984. Var det utydelig uttrykt? (sent på året) 🙈

Relativt unødvendig å informere om det.

Du er 40 år, du skal ikke opp i andre klasse 😂

Anonymkode: 3aaca...6b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...