Gå til innhold

Alt skal nesten handle om barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Vet ikke om jeg vil bli slaktet nå men får bli..

nå kommer feks snart halloween og ser feks at museum og kongeparken og flere steder skal ha aktiviteter (for barn!) mest.. samme når jula er på vei..som gresskar og spøkelses laging og lage pynt og kaker og diverse.

synes burde være noe for voksne også uten å bli sett som (barnslig og teit ut) uff føler jeg missunner barna nå som får gjøre så mye kjekt😂🥲 titter inn på facebook arragamenter om halloween og jule ting feks og står mest aktiviteter for barna.. 

kanskje jeg er en litt mer barnslig 20 åring men lever bare en gang🙈 elsket slike ting som barn og gjør det enda men føler man blir sitt litt mer som teit fordi man ikke har med barn

Anonymkode: 2a2ff...79b

• Liker 5
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Voksne kan ta ansvar for egne aktiviteter. Så du kan jo fint samle en vennegjeng og lage pepperkaker, pynte gresskar osv osv. mens barna ikke har slike valg før foreldrene tar seg tid til å organisere i en hektisk hverdag, da er det greit at det er arrangementer som gjør det enklere. 

Anonymkode: ae42a...c36

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Du kan jo invitere venner og bekjente på fest selv?

Anonymkode: def90...713

• Liker 1
Skrevet

Julebord? 

Anonymkode: ebf64...e11

Skrevet

Ser flere utesteder arrangerer halloweenfester med utkledning. Det er i Stavanger da, vet ikke hvordan det er i andre byer/steder. :)

Anonymkode: abe3e...e37

Skrevet (endret)

Jeg er 39, har ingen barn men liker moro og ha det gøy likevel 

Jeg elsker halloween mer enn jul faktisk 

Jobben min har halloween fest hvert år  der mat står på menyen (noe som involverer gresskar) Vi har gresskar konkurranse med lag der det fineste utskjærte gresskar vinner en premie, vi har quiz, utkledning mm. Fin kveld, jeg har vært med 3 ganger og synes det er super hyggelig. Det er jo selvfølgelig kjekt om alle bjudar på litt men vi er en leken og veldig lite selvhøytidelig gjeng som har det veldig kjekt sammen så det er ikke noe stort problem 

I tillegg har jeg og vennene mine en overnatting en helg  hvor vi rullerer litt hvor det er men det er likevel stort sett hos meg fordi jeg har kino lerret.. Anyway, da pyntes huset med halloween ting, vi kler oss ut, laget gresskar, ser skrekkfilmer spiser snop og bare har det knall koselig....

Jobben min har også hatt en pepperkake dag hvor vi lager ting til pepperkake byen her i Bergen.

Vi har julebord og andre ting..

Men det er litt mer opp til oss voksne å arrangere enn med barn. Og det er mange voksne som blir veldig selvhøytidelig med alderen dessverre og da er det litt vanskelig å dra igang med gøye ting..

Men det er alltid noen som må invitere, ta initiativ, sette praten i gang og lufte idéen om slike ting enten i vennegjengen eller på arbeidsplassen og den noen mangler ofte ved slike markeringer. Det blir som historien med Alle, Noen, Enhver og Ingrn.

Det var en viktig jobb som skulle gjøres og Alle ble bedt om å gjøre det.
Alle var sikker på at Noen ville gjøre det.
Enhver kunne ha gjort det, men Ingen gjorde det.
Noen ble sint, fordi det var Alles jobb.
Alle trodde Enhver kunne gjøre det, men Ingen forsto at Alle ikke ville gjøre det.
Det endte opp med at Alle ga skylden på Noen da Ingen gjorde det Enhver kunne ha gjort.

Kanskje du kan lufte idéene i vennegjengen din eller på arbeidsplassen/studie ditt om å dra i gang litt 'moro" innenfor din gjeng?

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er bare å brette opp armene, samle noen likesinnede og arrangere selv. 

Skrevet

Det er det som er så fint med å HA egne barn 😉 Jeg savnet også å være med på sånne ting før. Uansett om man kan, så blir det jo sett rart på om jeg som voksen kler meg ut og går på knask eller knep alene liksom.

Nå er min lille litt for liten for sånt enda, men så fort han er stor nok skal vi altså gjøre så mye gøy, som er for barn 😄

• Liker 1
Skrevet

Mange utesteder som har halloween tema med utkledning som er litt bedre enn å gå på knep og knask med unger.  Her i byen er det masse temafester og voksne som både har ptivate fester og går på byens halloween fester. Det er blitt bedre og mer i de senere årene for voksne også rundt om heldigvis. Men enig i at det kan bli bedre utvalg av aktiviteter for voksne. 

Jeg skal på halloween fest med noen venner og har lagt en del i kostyme, pynter også huset til halloween selv om jeg ikke har barn 

Anonymkode: 14025...000

Skrevet

Jeg er helt enig. Har helseutfordringer så jeg har ikke så nye overskudd til å arrangere selv, men delta greier jeg. 

Anonymkode: 8dd50...ea1

Skrevet

Du kan jo dra med venner å gå i kongeparken selv om du ikke er 10 liksom. Når jeg var med barna forrige år så var det jo en del unge voksne og så gikk og de var uten barn, lommelerke på innsiden av jakka hadde de og så de hadde det gøy😅

Anonymkode: 14678...070

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...