Gå til innhold

hvorfor striper nesten alle damer håret?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når jeg ser meg rundt, både på tv og ellers, har veldig mange striper, sjøl om de har mørkt hår...blir ikke håret tørt? Føler dere dere finere med lyst hår? Hva er greia?

Anonymkode: 748c7...ae8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"alle damer". nå dro du alle under en kam 

Jeg farger håret mitt svart. Er opprinnelig platinablond. 

Anonymkode: 8c35f...e43

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt hår blir ikke tørt av det, men jeg kurer håret 1 gang i uka, og bruker varmebeskyttende spray de gangene jeg retter håret eller føner det. Bruker gode strikk som ikke skal skade håret. (Selv om hestehale og strikk er fy fy). 

Jeg striper fordi da er det vanskeligere å se de grå hårene på meg, og det varer lengre enn å farge hele håret. Er fornøyd med fargen min, og stripene gir det mer spill.. 

Anonymkode: 43989...35f

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan ikke jeg stripe håret mitt, det tåler ikke den behandlingen, men jeg skulle ønsket jeg kunne.

Jeg ønsker striper av to grunner:

1: Det gir mye spill og liv i håret, og

2: Det kamuflerer begynnende gråning av håret

Anonymkode: ce85c...0c8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det forhindrer fett hår og man slipper hyppig hårvask. Det lysner og fresher de fleste litt opp, folk flest er jo kommunegrå i voksen alder i Norge. Det kamuflerer eventuelle grå hår. Og etterveksten blir mindre krass og synlig enn om man helbleker eller farger mørkere så da slipper man like hyppige turer til frisøren. Det sliter også mindre på håret enn helbleking. Det trenger ikke beskyttelse i sola slik som det gjør om man farger det mørkere. Og om man går mørkere har det ofte en tendens til å bli overmetta med farge eller falmet. 

Anonymkode: 0a554...eb9

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange striper det for hardt, noe jeg ikke synes er spesielt pent. Mørkt hår med lyse striper ser jo bare rart og fake ut. Å stripe det så det bare skaper et spill synes jeg er pent. Jeg synes heller ikke det er pent med striper i kort hår da det bare ser ut som flekker eller blir veldig tydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen. Jeg har brunt hår, og har blitt grå på sidene og på toppen :) Er faktisk lei av å farge det brunt ( ettervekst) Fikk lyst å dra til frisør og få inn noen striper. Kanskje jeg føler meg litt mer fresh da...føler det blir litt hardt å bare ha det mørkt ( er ei voksen dame...) TS :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er fint med striper når det ser "naturlig" ut i håret, så mørkt hår med blonde striper synes jeg er ganske stygt. Det samme med tynne striper.

Jeg synes ikke at striper er så fint på meg og håret mitt tåler det ikke, men jeg farger håret. Jeg har ikke så mye grått hår enda da, men har egentlig    "alltid" farget håret.

Anonymkode: dec22...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av damene i min krets striper håret. 

Men jeg får striper naturlig i håret på sommeren, og er ganske så lys på sommeren, mens jeg blir veldig mørk i håret på vinteren. 
Har ikke farget håret på 15 år, og folk blir ofte veldig overrasket fordi det ser ut som jeg striper det. 

Anonymkode: 4563a...5c4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 20.9.2023 den 9.43):

Når jeg ser meg rundt, både på tv og ellers, har veldig mange striper, sjøl om de har mørkt hår...blir ikke håret tørt? Føler dere dere finere med lyst hår? Hva er greia?

Jeg ser myye bedre ut med blondt hår enn kommunegrått. Ser yngre ut, får mer spenst i håret og det blir ikke så fort fett 😊

Anonymkode: d72a9...4c1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har «alltid» stripet håret mitt. Synes det er penere med lyst hår, og stripene «løfter» også håret litt. Nå har jeg imidlertid tenkt å la det vokse ut og se hvordan det blir, siden strippingen også har gjort håret veldig tørt. Har ikke oppdaget noen grå hår enda, selv om jeg nærmer meg 50 (har mange rynker da, så håper jeg slipper grått hår i tillegg), og håret kjennes friskere enn da jeg stripet det, men er fortsatt litt usikker på om jeg klarer å la være å freshe det opp litt…

Anonymkode: 98bce...7d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet å stripe håret lysere da jeg rundet 50, fordi det blekede håret så tørt og dødt ut og fikk meg til å se eldre ut. Er nå 53 og har fått tilbake min naturlige kornblonde farge. Håret mitt er mye sunnere og blankere nå, med naturlige striper fra sola i sommerhalvåret.

Anonymkode: 82ab4...f4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...